W sumie auto jest naprawde bardzo dobre i nie doceniane, krazy mit o drogich czesciach ale tak naprawde zbytnio nie odbiegaja od czesci do np: Yarisa, Nissanow itd... Safrane: koncowka drazka kierowniczego-60zl, paski i filtry, swiece- grosze, kierunkowskaz Valeo 60-80zl, koncowka drazka stabilizatora 60-80zl, jedynie co drogie to lozyska 250zl z wymiana za sztuke i linka od predkosciomierza okolo 400zl ale mozna ja naprawic za jakies 20zl. Na koniec: Najbezpieczniejsze auto w klasie 92-96, i zupelnie niesklasyfikowane w tabelach aut kradzionych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moj wybor padl na silnik 2.2 12V ze wzgledu na to ze jest silnikiem najbardziej polecanym w tym samochodzie do roku 96, przez ekspertow z Autobuild-u, L´auto Francaise za trwalosc : przebiegi rzedu 600-800 tys/km do naprawy glownej, ktora sie nie oplaca bo mozna kupic nowy silnik w bdb stanie za 1000-2500zl i dalej jezdzic.
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemowo, biegi wchodza na dotyk i do tego precyzyjnie, jedynie ciezko wchodza na zimnym silniku w zime przy temperaturach -15, -20, znika natychmiast jak tylko jednostka sie nagrzeje.
5,0
Układ jezdny
Wielowahaczowe z tylu i kolumny z przodu, nawet na poczatku XXI wieku spotkac takie rozwiazania mozna w drozszych samochodach. Komfort i stabilnosc w koleinach.
Komfort
3,0
Widoczność
Wszystko ok poza widocznoscia do tylu.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod reka kierowcy pod warunkiem ze ma wiecej niz 170cm wzrostu :), problem z siegnieciem do schowka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak narzie wszytko dziala choc mialem przypadek ze poluzowalo sie zlacze elektryczne ( Kontakt, i owinac izolacja).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W podrozy cztery osoby, robie czesto przebiegi rzedu 1000-2000km na poludnie francji- bez bolu tylka, kregoslupa. Takie trasy sie robi z przyjemnascia tym autem.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 2.2 benzyna chyba wypada dosc dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniadze ciezko kupic tak wygodne i prestizowe auto.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na polskich wyboistych drogach czsami luzuja sie zlacza elektryczne od elektrycznycz szyb czy od wiatraka chlodnicy- jednak wystarczy prysnac "kontaktem" i wsadzic dobrze spowrotem i na koniec owinac tasma izolacyjna.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ponad 200,000tys kilometrow i tylko jedna powazniejsza usterka i to nie z winy auta: przy wymianie paska rozrzadu mechanik z ASO RENAULT nie dokrecil dobrze sruby kolka zembatego walka rozrzadu- do wymiany cztery zawory (naprawa gratis)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 140KM 103kW
[l/100km]