Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Modus Hatchback

James, 8 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 98KM 72kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Modus Hatchback 1.4 i 16V 98KM 72kW 2004-2012 - Oceń swoje auto
3,23
22% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : widoczność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza
Układ elektryczny : padające żarówki
Silnik : falujące obroty i spadek mocy
3,0
Całokształt
Typowe auto miejskie, w szczególności dedykowane paniom, które mogą być z niego zadowolone jako w miarę dobry samochód do jazdy z punktu A do B i wypad po zakupy, chociaż tu też śmiem wątpić bo bagażnik jest naprawdę mały. Wyglądem ani właściwościami jezdnymi nie zachwyca, po prostu to auto do jazdy, nic więcej, frajdy z jazdy zdecydowanie brak. Warto też wspomnieć o słabych hamulcach, naprawdę trzeba trzymać dystans od innych aut.
Wrażenia
3,0
Silnik
100 koni - wystarczająco do żwawego zebrania się ze świateł i turlania się po mieście, na drodze ekspresowej powyżej 100 km/h zaczyna mocy brakować. Lubi czasem zgasnąć przy ruszaniu, relatywnie łatwo go zdusić. Głośny i ze słabą kulturą pracy przy przyspieszaniu.
3,0
Skrzynia biegów
Wsteczny potrafi haczyć, ale to przypadłość skrzyni Renault, jeździłem Clio 1.2 TCE i tam było to samo, wsteczny zawsze wchodził za 2 razem. Dwójka i trójka czasem nie wchodzi gładko i stawia minimalny opór. Zdecydowanie nie jest to precyzja BMW.
3,0
Układ jezdny
I znów przeciętnie, czuć każdą dziurę w asfalcie, zdecydowanie nie jest to standard DS, legendy francuskich kanap na kołach też nie potwierdza. Na dobrej drodze jest ok. Skręcanie przy wyższych prędkościach jest bardzo odczuwalne podobnie jak wszelkie gwałtowne manewry, wydaje mi się, że to za sprawą pudełkowatego kształtu.
Komfort
4,0
Widoczność
To jedna z niewielu zalet tego samochodu, manewry parkingowe łatwo wykonać, budowa w stylu akwarium tu pomaga. Do tyłu trochę gorzej, szyba mała a czujników brak.
2,0
Ergonomia
Jeden schowek przed pasażerem i to mały. Kolejny minus to mocowanie koła zapasowego, które doprowadza do szału tych, którzy chcą je wyjąć. Rozszyfrowanie systemu montażu i rozszyfrowanie instrukcji wyjmowania go przyprawia o ból głowy. Dodajmy do tego, że zapasówka jest pod autem więc pięknie zardzewiała. Czemu w innych autach może być wnęka a tu taki patent? Reasumując wstyd Renault wstyd.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepło zimą, chłodno latem. To miłe.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze, z tyłu więcej jak dwie niskie osoby nie pojedzie. Bagażnik mały.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie, słychać silnik jak sobie wyje pod maską przy przyspieszaniu. Powyżej 100 też wyraźnie gorzej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam zastrzeżeń. Jeśli jeździ się w miarę ekonomicznie, odwdzięczy się w miarę niskim zużyciem paliwa.
3,0
Stosunek jakość/cena
W porządku, ale uważam, że za te pieniądze zdecydowanie można kupić lepsze auto.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pęknięte koło, spalone żarówki, do których jest fatalny dostęp. Raz falujące obroty i spadek mocy. Wizyta w serwisie pomogła. Tu i tam pojawia się rdza.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie działo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Modus Hatchback 1.4 i 16V 98KM 72kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Modus Hatchback