Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Modus Hatchback

modusowner12, 10 miesięcy temu
Silnik 1.2 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Modus Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 2004-2012 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Auto kupione i użytkowane głownie przez żonę. Plusy: -Genialna widoczność i pojemność wnętrza. Liczne schowki. Siedzi się bardzo wysoko bardzo łatwo wsiada/ wysiada. -Przestrzeń w środku, szczególnie nad głowa rewelacyjna. Miejsca na nogi sporo, ale tylko wtedy gdy przesuniemy kanapę do tyłu. - rewelacyjna zwrotność. Nie miałem nigdy okazji jeździć autkiem, którym się przyjemniej parkuje. - Trwały i prosty silnik. W moim odczuciu mógłby palić mniej, ale przy tej masie pojazdu i oporach powietrza jakie stawia nie ma tragedii. - karoseria i powozie. Zero oznak korozji. Świetne blachy. - proste i dość wytrzymałe zawieszenie, brak słabszych punktów w dość prostej budowie auta. - świetne wyposażenie. W podstawie było 6 poduszek. Ja mam składane i regulowane lusterka, automatyczną klimatyzacje, abs i pełną elektrykę szyb. Wszystko sprawne. Minusy: -skrzynia biegów. biegi lekko haczą. Skrzynia jest zestopniowana tylko pod miasto. Krótkie biegi, co prawa ułatwiają sprawne ruszanie, ale w trasie jest tragicznie. Jazda powyżej 100 km ze względu na wysokie obroty to dramat dla uszu. - kultura pracy silnika. Niestety, dość stara konstrukcja z lat 90, nie brzmi idealnie, w dodatku przy mocniejszym obciążeniu lubi wpadać w wibracje. - układ jezdny. Bardzo komfortowy, niestety lubi podskakiwać na nierównościach i zbytnio wychylać się przy szybszych zakrętach. Kierownica kręci się bardzo lekko, dla ruchu miejskiego duży plus. W trasie jest to trochę uporczywe. - drobnostki typu utrudniona wymiana żarówek, padające podnośniki szyb, konieczność częstej regulacji luzów zaworowych przy instalacji LPG. - do prostej wymiany akumulatora lub wymiany filtra powietrza trzeba demontować całe podszybie. Trwa to dla wprawionych 5 minut, ale nie jest to niczym przyjemnym. Za całokształt daje 4. Jako autko stworzone do miasta idealne. W trasie nie nadaję się do jazdy powyżej 100km/h. Ocynkowana karoseria i proste w konstrukcji auto. Szybko nie zardzewieje, prędzej padnie silnik :) Jeżeli jesteś osobą która lubi lekką i spokojną jazdę, głownie po mieście to polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymianiłem map sensor, czujnik temperatury dolotu, podnosnik szyby.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padł wyprzęgnik, ale przy okazji rozbierania postanowiłem wymienić komplet sprzęgła, które już i tak brało bardzo wysoko.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Modus Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
6,8
l/100km
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Modus Hatchback