Auto oceniam jak najbardziej pozytywnie. Wygląda pięknie, a jeszcze lepiej jeździ.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo mocny, dynamiczny. Elastyczny, jak na 300km przystało. Zdziwieniem jest spalanie, przy 300km i naprawdę dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym pali poniżej 12 litrów. W kabinie wyczuwalne są delikatne wibracje na wolnych obrotach- według innych użytkowników norma w 1.8 tce. Poza tym silnik bezawaryjny, dający masę frajdy.
4,0
Skrzynia biegów
Jak to już w EDC, skrzynia biegi zmienia bardzo szybko, zgodnie z intencjami kierowcy. Potrafi redukować o 3 biegi, czego nie uświadczymy w konkurencyjnym dsg. Na minus szarpnięcia przy zimnym oleju, jednak EDC już tak po prostu ma. Jeśli komuś przeszkadza jest opcja adaptacji sprzęgieł i zniwelowania tego efektu.
5,0
Układ jezdny
Petarda. Auto zachowuje się świetnie w zakrętach, na prostej również. Szpera Torsena sprawie że auto nie traci aż tak bardzo trakcji, na suchym jest przyklejone do asfaltu. Na mokrej drodze jak to w przednionapędowym aucie z dużą mocą, czuć ślizganie kół. Szpera ogranicza ten efekt, jednak na mokrej drodze spod świateł się nie pościgamy ;)
5,0
Karoseria
5 letnie auto, za dużo nie można powiedzieć. Auto zwraca na siebie bardzo dużą uwagę, zwłaszcza że jest oklejone na żółty kolor, który w słońcu mieni się w zielony. Do tego dokładki maxton i auto wygląda rewelacyjnie. Spasowanie elementów na dobrym poziomie.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera cofania, pełne czujniki parkowania, duża tylna szyba. Wcześniej miałem lagune coupe i było dużo gorzej.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, dziwne miejsce na hamulec ręczny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, wszystko ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jak na hatchbacka wystarczająco, więcej miejsca niż np. w nowej corolii w hatchbacku. Do tego świetne fotele przednie (te podstawowe rs, nie recaro).
5,0
Wyciszenie
Auto do szybkiej jazdy, cudów nie oczekujmy bo nie jest to S-Klasa. Podczas jazdy słychać silnik, na trybie sport lub race zaczyna się zabawa. Tego auta nie kupuje się żeby było cicho, tutaj ma być głośno :D
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
300 konne auto, trzeba się liczyć że będzie delikatnie drożej niż w cywilnych autach. Jednak nie odczuwam ciężaru utrzymywania tego samochodu. Klocki czy inne rzeczy nie są drogie. Na pewno cena nowej skrzyni biegów przyprawia o ból głowy (prawie 50 tysięcy w aso), jednak można znaleźć używane skrzynie za plus minus od 3.5 do 5 tysięcy za skrzynię w bardzo dobrym stanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w dobrej cenie oferujące ogromną ilość zabawy. Stosunek cena/jakość rewelacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana jednego czujnika temperatury cieczy chłodzącej na 9 miesięcy jazdy. Trzeba brać pod uwagę brak części od ręki, większość trzeba zamawiać z Francji a czas oczekiwania to 3 tygodnie. Zostaje ewentualnie allegro.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie nic nie padło :) Musiałem jedynie wymienić zimmering na skrzyni biegów, warto kontrolować czy nie ma wycieków żeby nie zabić skrzyni.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TCe 300KM 221kW
[l/100km]