Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV R.S.

Adrian, 10 miesięcy temu
Silnik 1.8 TCe 300KM 221kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane IV R.S. 1.8 TCe 300KM 221kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto oceniam jak najbardziej pozytywnie. Wygląda pięknie, a jeszcze lepiej jeździ.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo mocny, dynamiczny. Elastyczny, jak na 300km przystało. Zdziwieniem jest spalanie, przy 300km i naprawdę dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym pali poniżej 12 litrów. W kabinie wyczuwalne są delikatne wibracje na wolnych obrotach- według innych użytkowników norma w 1.8 tce. Poza tym silnik bezawaryjny, dający masę frajdy.
4,0
Skrzynia biegów
Jak to już w EDC, skrzynia biegi zmienia bardzo szybko, zgodnie z intencjami kierowcy. Potrafi redukować o 3 biegi, czego nie uświadczymy w konkurencyjnym dsg. Na minus szarpnięcia przy zimnym oleju, jednak EDC już tak po prostu ma. Jeśli komuś przeszkadza jest opcja adaptacji sprzęgieł i zniwelowania tego efektu.
5,0
Układ jezdny
Petarda. Auto zachowuje się świetnie w zakrętach, na prostej również. Szpera Torsena sprawie że auto nie traci aż tak bardzo trakcji, na suchym jest przyklejone do asfaltu. Na mokrej drodze jak to w przednionapędowym aucie z dużą mocą, czuć ślizganie kół. Szpera ogranicza ten efekt, jednak na mokrej drodze spod świateł się nie pościgamy ;)
5,0
Karoseria
5 letnie auto, za dużo nie można powiedzieć. Auto zwraca na siebie bardzo dużą uwagę, zwłaszcza że jest oklejone na żółty kolor, który w słońcu mieni się w zielony. Do tego dokładki maxton i auto wygląda rewelacyjnie. Spasowanie elementów na dobrym poziomie.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera cofania, pełne czujniki parkowania, duża tylna szyba. Wcześniej miałem lagune coupe i było dużo gorzej.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, dziwne miejsce na hamulec ręczny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, wszystko ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jak na hatchbacka wystarczająco, więcej miejsca niż np. w nowej corolii w hatchbacku. Do tego świetne fotele przednie (te podstawowe rs, nie recaro).
5,0
Wyciszenie
Auto do szybkiej jazdy, cudów nie oczekujmy bo nie jest to S-Klasa. Podczas jazdy słychać silnik, na trybie sport lub race zaczyna się zabawa. Tego auta nie kupuje się żeby było cicho, tutaj ma być głośno :D
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
300 konne auto, trzeba się liczyć że będzie delikatnie drożej niż w cywilnych autach. Jednak nie odczuwam ciężaru utrzymywania tego samochodu. Klocki czy inne rzeczy nie są drogie. Na pewno cena nowej skrzyni biegów przyprawia o ból głowy (prawie 50 tysięcy w aso), jednak można znaleźć używane skrzynie za plus minus od 3.5 do 5 tysięcy za skrzynię w bardzo dobrym stanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w dobrej cenie oferujące ogromną ilość zabawy. Stosunek cena/jakość rewelacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana jednego czujnika temperatury cieczy chłodzącej na 9 miesięcy jazdy. Trzeba brać pod uwagę brak części od ręki, większość trzeba zamawiać z Francji a czas oczekiwania to 3 tygodnie. Zostaje ewentualnie allegro.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie nic nie padło :) Musiałem jedynie wymienić zimmering na skrzyni biegów, warto kontrolować czy nie ma wycieków żeby nie zabić skrzyni.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TCe 300KM 221kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane IV R.S.