Samochód piękny stylistycznie, Idealna linia i urzekające tylne światła led, całkiem dobrze zaprojektowana deska rozdzielcza, wygodne siedzenia. Niestety ładne opakowanie nie jest równoznaczne z zawartością środka. Największą bolączką jest silnik. Słaba kultura pracy, głośny, dość łasy na paliwo. Coś tam stuka, coś tam brzęczy, coś wibruje. Serwis działał ale nie rozwiązał problemu, jestem ponownie umówiony na przyszły tydzień. Nie chce ty wieszać psów, być może sobie z tym poradzą, ale odebrało mi to całkowicie przyjemność posiadania nowego samochodu.
Wrażenia
2,0
Silnik
Głośny, brzęczący, stukający. Słaba kultura pracy. do 2tys obrotów jest ok, powyżej 2,5 tys obrotów w komorze silnika słychać stukotania, Irytuje to nie do zniesienia. Stukotania nasilają się przy rozgrzanym silniku. Oprócz tego słychać lekkie brzęczenie na wyższym biegu i niższych obrotach. Dość paliwożerny, miasto 10 l/100. Specjalnie kupiłem silnik wolnossący aby nie mieć z nim problemów, a tu taki Zonk.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi chodzą poprawnie. Trochę ciężko wchodzi wsteczny, lewarek ma za małą dźwigienkę do wstecznego biegu przez co wysuwa się ona spod palców. Może to kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Układ jezdny
Miękki, za miękki. Fajny przy spokojnej jeździe, dobrze tłumi drgania. Ale przy szybszej jeździe w zakrętach nie mam do niego takiego zaufania jak wcześniej miałem do Forda Focusa.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo słaba widoczność do tyłu. Mała tylna szyna i szerokie tylne słupki bardzo ograniczają widoczność, małe lusterko wsteczne, sytuację ratują czujniki parkowania.
Słabe wątłe wycieraczki, niestety też nie wycierają całej szyby. Lewa wycieraczka nie dochodzi do przedniego słupka i zostawia ok 10 cm niewytartej szyby wzdłuż słupka. W deszczu jeszcze ok, ale w przypadku śnieżycy znacznie to ogranicza widoczność, naprawdę trzeba uważać zwłaszcza na pieszych.
4,0
Ergonomia
Pod tym względem ok, czytelne rozmieszenie przycisków na kokpicie, pojemny schowek i duże kieszenie w bocznych drzwiach. Fajne lampki wewnętrzne dobrze oświetlają kabinę. dobra i duże daszki przeciwsłoneczne. Radio za pomocą Bluetooth dobrze współpracuje z telefonem. Wszystko jest w miarę pod ręką. Na minus radio, taka ciosana czcionka wyświetlacza, oraz słaba jakość dźwięku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma nic do zarzucenia, nadmuch jest bardzo dobry, szybko odmraża i odparowuje szyby, Kiedy trzeba jest ciepło, kiedy trzeba zimno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco, ale przytulnie. Ale ktoś powyżej 180 cm może mieć już ciasno, szczególnie na tylnych siedzeniach. Miejsca nad głową jest tez tak na styk.
4,0
Wyciszenie
Jak wcześnie wspominałem cichutko do 2 tys obrotów. Powyżej silnik wyje, rzęzi, chrząka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Troszkę za dużo pali, 10 l/100 w mieście przy spokojnej jeździe (staram się nie przekraczać 2,5 tys obrotów bo wpadam w irytację dziękami z komory silnika). Być może jak się dotrze (albo zatrze) to będzie palił mniej. Poza miastem jest mniej więcej 7l/100.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko powiedzieć, cena nie była zła ale jakością jestem trochę zawiedziony.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co stukanie traktuję jako drobną usterkę, niestety nie rozwiązana. Samochód był tydzień w serwisie bez efektu. Za tydzień jadą tam ponownie, oby tym razem się udało
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, może do czasu aż stukanie okaże się jednak poważną usterką.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 114KM 84kW
[l/100km]