Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Hatchback 5d

xxx, 5 lat temu
Silnik 1.3 TCe 160 FAP 159KM 117kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane IV Hatchback 5d 1.3 TCe 160 FAP 159KM 117kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie naprawdę komfortowe, samochód jest wygodny.
5,0
Całokształt
Nie do końca mam porównanie, bo to mój pierwszy nowy samochód, ale jestem bardzo zadowolony i kupiłbym ponownie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejszy samochód jaki miałem, ładnie się zbiera. Silnik jest bardzo cichy, ale jak "depnę" to bardzo fajnie brzmii i ciągnie bardzo dobrze. Na początku musiałem się przyzwyczaić do mocy. Podczas przyśpieszania bardzo ciekawy jest dźwięk turbiny. Silnik w zupełności wystarcza dla 4 osób i pełnego bagażnika.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo szybko zmienia biegi, przy redukcji trochę wolniej. Raz po postoju podczas szybkiej zmiany z P na D coś zazgrzytało. Poza tym spoko. Ważne jest, że nie muszę sam zmieniać. W trybie manualnym też pracuje całkiem spoko. Na początku trochę wkurzała, ale chyba nauczyła się mojego stylu jazdy, albo ja się nauczyłem dobrze operować pedałem gazu.
5,0
Układ jezdny
Jedzie tam, gdzie chcę. nie mam porównania, nie wypadłem z zakrętu to chyba spoko.
5,0
Karoseria
Lakier ładny, nie wiem co miałoby być źle.
Komfort
3,0
Widoczność
Kamera cofania powinna być w standardzie. Do tyłu nic nie widać, podczas wyjeżdżania z parkingu tyłem też średnio. Ja ratuje się kamerą cofania, która ma bardzo szeroki kąt widzenia. Jestem wysoki i lusterko wsteczne razem z czujnikami też trochę zasłania.
3,0
Ergonomia
Wkurza to, że bardzo dużo opcji jest dostępnych tylko z poziomu R-ink. Tak samo zmiana trybu jazdy jest bez sensu. Jest przycisk eko, który włącza tryb eko i na panelu pokazuje się wybór trybów. Teraz najlepsze zamiast zmieniać tryb po każdym naciśnięciu trzeba kliknąć na panelu. To jest dosyć absorbujące. Bardzo dobrze rozwiązane jest sterowanie głośnością, jest to na kolumnie kierowniczej i nie obraca się razem z nią.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydaje mi się, że wentylator działa zbyt szybko w stosunku do potrzeb. Na przykład na zewnątrz jest 25 stopni, ja chcę mieć 20 i wentylator cały czas na 6 albo 7. Jest to głośne i w sumie niepotrzebne. Zmiana trybu na SOFT albo ręczna zmiana prędkości obrotowej pomaga, ale trzeba to zrobić przez panel, co jest absorbujące, a jednak wolałbym patrzeć w tym czasie na drogę. Poza tym wszystko spoko, super jest nawiew na tył w centralnym tunelu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, a jestem bardzo wysoki. Z tyłu mało miejsca, mniej niż w innych samochodach z tego segmentu, które rozważałem. Jak ktoś jest wysoki to dodatkowo ograniczony przez opadający dach.
5,0
Wyciszenie
W środku bardzo cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem, zużycie paliwa nie było kryterium podczas wyboru samochodu. Pali około 8.5 - 9.7 na mieście, na krótkich trasach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za taką cenę to rewelacja. :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz R-link się zawiesił, a akurat bardzo fajna piosenka była w radio. Dopiero po zatrzymaniu i resecie wstał.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 160 FAP 159KM 117kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane IV Hatchback 5d