Przeniesienie napędu
: Wadliwe półosie, których wymiany odmawia Producent na gwarancji.
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
1.3 TCE w moim odczuciu jeden z najlepszych małolitrażowych silników turbo na rynku. Powyżej 2000 obr/min ciągnie w zasadzie na każdym biegu, wobec czego jazda jest bardzo przyjemna. Do tego zużycie paliwa na przyzwoitym poziomie.
1,0
Skrzynia biegów
Wadliwy układ przeniesienia napędu, do czego przyznaje się sam Producent. Stuki i szarpnięcia podczas zmiany biegów. Przyczyna - prawdopodobnie wadliwie zaprojektowane półosi napędowe. Producent nie uznaje Gwarancji, pisząc, że tak ma być.
4,0
Układ jezdny
Dobry balans między komfortem a prowadzenie. Nie jest to Focus na zakrętach, ale za to wygodnie wybiera nierówności. Głośno pracujące zawieszenie.
3,0
Karoseria
Subiektywnie jedno z najładniejszych nadwozi w klasie kompakt. Obiektywnie fatalna jakość spasowania poszczególnych elementów.
Komfort
4,0
Widoczność
Typowy kompakt , mała tylna szyba.
4,0
Ergonomia
Poprawnie, poza czasami mulącym RLinkiem. Wysoki tunel środkowy powoduje, że często zahaczam o dźwignię ręcznego przy zmianie biegów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi - jest ok.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok. Z tyłu jeden z ciaśniejszych kompaktów. Plus za duży bagażnik, minus bardzo szeroki zderzak i trzeba się schylić, żeby coś do nie go włożyć.
5,0
Wyciszenie
Jeden z najlepiej wyciszonych kompaktów. Wersja intens, akustyczna szyba przednia, bardzo wygodnie połyka się kolejne kilometry na dogach A i S.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez uwag.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za pieniądze, które zapłaciłem za M4 1.3 140 KM w wesji Intens, mógłbym kupić co najwyżej bazowe auto innego producenta z silnikiem 1.0
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecna bez uwag
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wadliwe półosie, których wymiany odmawia Producent na gwarancji.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
[l/100km]