Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Hatchback 5d

esc17, 2 lata temu
Silnik 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane IV Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny i w miarę oszczędny
Inne : Wyciszenie i wykończenie/wygląd wnętrza.
4,0
Całokształt
Przed zakupem pochodziłem sceptycznie do 1.2 TCe, a po przeczytaniu wielu opinii na grupkach raczej byłem na nie. Mimo to, do dziś samochód jest nadal w moich rękach i pokonałem nim już ponad 40 tysięcy kilometrów - jak to się stało? Megane IV z 1.2 TCe to samochód nie dla każdego - katalogowe 10.9 do setki nie powala, ale w rzeczywistości auto jest bardzo dynamiczne, szczególnie przy redukcji i wyprzedzaniu, bo dość wysoko się kręci jak na tak małą pojemność. Ogólne wrażenia z jazdy jak najbardziej na plus, auto klei się do drogi i na szczególną pochwałę zasługuje skrzynia, która pracuje jak po wyjeździe z salonu i biegi wchodzą jak w masło. Nie jest to jednak jednostka stworzona do upalania, bo jest to nadal silnik 1.2 i tutaj nie ma co szarżować, bo trochę szybkich startów na mieście i robi nam spalanie na poziomie 9 litrów na 100km - 10 litrów jeszcze mi się nie udało przebić, ale mimo wszystko, 9 litrów jak na dynamiczniejszą jazdę to nadal sporo. Ogólnie podczas codziennej eksploatacji w cyklu mieszanym jest to bardziej 6 - 6,5 litra, a na spokojnej trasie (70 - 100 km/h) jesteśmy w stanie zejść nawet poniżej 4 litrów. Warto też wspomnieć o samym wnętrzu, które w tych bogatszych wersjach jest rewelacyjnie wykończone, ale oczywiście nie obyło się bez wpadek w stylu trzeszczącego fotela, czy innych plastikowych elementów na desce rozdzielczej - mimo wszystko, jak na swoją klasę to jest naprawdę dobrze i mając porównanie do Audi A3, to tutaj jest zdecydowanie lepiej. I należałoby tutaj uwypuklić też pare poważnych wad: przede wszystkim silnik, przy większych prędkościach i długich trasach lubi łyknąć nieco oleju - nie są to wysokie wartości, zazwyczaj przy intensywnym jeżdżeniu jest to ok. 0,5 litra na 10 tysięcy kilometrów, ale jednak takie zjawisko występuje. Po drugie system multimediów to jest istny dramat, wszystko się zacina i w którymś momencie utwory przestają się przewijać podczas przesyłania muzyki przez bluetooth. Tutaj dobra rada dla posiadaczy iPhone - bluetooth nie odpali wam muzyki, do póki nie będziecie mieli zakupionej choć jednej piosenki z iTunes i pobranej na telefon. Także zanim ktoś sobie odpali Spotify, to trzeba najpierw kupić jakiś kawałek w iTunes, później sparować z samochodem, puścić ten kawałek i dopiero możemy puszczać co chcemy - paranoja. Na szczęście takie akrobacje musimy robić tylko raz, później smartfon odrazu łączy się z samochodem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny i w miarę oszczędny silnik, szczególnie przy oszczędnej jeździe. Mimo to, czasem w głowie pojawia się myśl, że bardziej pasowałby tutaj jakiś silnik 1.6 150-180 km.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów. Skrzynia chodzi perfekcyjnie. Osobiście jestem nadgorliwy w przypadku skrzyni, także olej w manualu wymieniam raz na 60-80 tysięcy.
5,0
Układ jezdny
Jeździ się naprawdę przyjemnie, układ kierowniczy (szczególnie w trybie sport) daje dużą frajdę z jazdy.
5,0
Karoseria
Samochód bardzo dobrze zabezpieczony antykorozyjnie, podwozie tak samo na duży plus. Polecam zejść sobie do kanału i zobaczyć, że wszystko ma plastikowe osłony.
Komfort
2,0
Widoczność
Z widocznością jest kiepsko. Tylna szyba jest mała, słupki szerokie więc bez czujników parkowania się nie obędzie. Przednia szyba jest mocno pochylona do przodu, więc tak samo z widocznością bywają kłopoty. Niestety, tutaj francuzi wybrali design nad praktycznościa.
5,0
Ergonomia
Ergonomia i rozmieszczenie wszystkiego jest jak najbardziej na plus. Są pewne dziwne rozwiązania jak np. włączanie tempomatów przy podłokietniku, ale można się do tego szybko przyzwyczaić. Ogólnie wszystko mamy w zasięgu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mogłoby być trochę lepiej. Szczególnie w przypadku miejsca nad głową dla osób ze wzrostem powyżej 185 cm.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie to jedna z największych zalet Megane bo jest naprawdę dobrze rozwiązane. Nie jeździłem jeszcze tak dobrze wyciszonym kompaktem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie części, tania eksploatacja. Masa zamienników, a oryginały śmiesznie tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma co się oszukiwać, jak na swoje wyposażenie, rocznik, przebieg te samochody są bardzo atrakcyjne cenowo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez niespodzianek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnej poważnej usterki. Może wynika to z pewnej nadgorliwości, bo olej wymieniany jest co 10-12 tysięcy, a olej w skrzyni co 60-80 tys.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane IV Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane IV Hatchback 5d