Inne
: Komfort i przyjemne wnętrze. Wygląd nie jest zaskoczeniem bo go widziałem wcześniej wiele razy.
4,0
Całokształt
Megane 4 - piękny, urzekający, komfortowy samochód. Daje mnóstwo pozytywnych emocji. Jest bardzo komfortowy i przyjemny w używaniu. Od siebie daję 4 gwiazdki, a chciałbym 4,5, więc to tak na zachętę. Megane ma oczywiście swoje wady lecz jest ich zdecydowanie mniej niż zalet. A przeciwnikom Renault odpowiem: "życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami" ;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik z wysoką kulturą pracy, ledwie słyszalny, niestety nie jest oszczędny i jak dla mnie ciut za słaby. Nie martwię się zbytnio ewentualną awaryjnością ( pewnie podobnie jak u konkurencji), gdyż prawdopodobnie przejadę tym samochodem max. 150 tys. km a potem to mnie już nie interesuje. Po to kupiłem nowy i wziąłem przedłużenie gwarancji żeby był spokój z kosztami napraw.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie jest ok. lecz wolałbym krótszy lewarek. Nie mogę się również przyzwyczaić, że praktycznie po każdej zmianie biegu na wyższy i puszczeniu sprzęgła jest szarpnięcie. W poprzednim samochodzie tego nie miałem, może dlatego, że był to diesel.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie super. Cenię bardzo komfort a w Megane zawieszenie jest komfortowe. Byłoby pewnie jeszcze lepiej gdybym jeździł na standardowych kołach 16" lecz zakochałem się w 18-tkach i to trochę czuć na gorszych drogach.
5,0
Karoseria
Moim zdaniem pod względem estetycznym to jest arcydzieło :-) Względy praktyczne poszły na drugi plan u designerów i to czuć, ale... ten samochód kupuje się przede wszystkim dla wrażeń wizualnych a nie wożenia lodówki w bagażniku i 3-ech koszykarzy na tylnym siedzeniu :-)
Komfort
3,0
Widoczność
Tu jest raczej słabo; zarówno do przodu a zwłaszcza do tyłu. Wiem, wiem czujniki, kamery ale jednak wolałbym coś widzieć na tzw. własne oczy a to tutaj trudne.
4,0
Ergonomia
Podam tylko uwagi: dostęp do bagażnika + lejąca się do niego woda z klapy to spore niedociągnięcie i wada. Wewnątrz: wsiadanie dla faceta pow. 90 kg to lekka gimnastyka. Trzeba się trochę nauczyć R-linka i jego możliwości a potem to już jest łatwe. . Bardzo miłe materiały ( półskóra eko, welury). Nic nie skrzypi, jest na miejscu. Co do sterowania radiem przy kierownicy: wszystkim przeciwnikom tego rozwiązania chciałbym powiedzieć : są tacy ( np. ja), którzy uważają je za bardzo dobre i to mnie interesuję a nie inne rozwiązania w innych markach. Poza tym - jak dla mnie- super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera bardzo dużo miejsca. Wygodne siedzenia, podłokietnik + pozycja z kierownicą. Pasażerowie tylnych siedzeń powinni mieć max. 170 cm wzrostu i siedzieć max. we dwójkę - wtedy mogą mówić o komforcie.
5,0
Wyciszenie
Cisza absolutna! Jak w wyższej klasie. Czasami aż za cicho, zwłaszcza przy manewrach na postoju wolałbym słyszeć silnik, a tu ... cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty napraw - nie wiem, mam 5 lat gwarancji i obsługi serwisowej, więc na razie się tym nie interesuję. Znając jednak tę markę - ceny części serwisu są dostępne i z reguły niższe niż u konkurencji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma lepszego wyboru na rynku polskim w tym aspekcie. Nie mam zamiaru sprzedawać samochodu po 3-latach, więc nie interesuje mnie ile on teoretycznie traci co roku. A to co się dostaje od Renault w Megane Intense z pakietem Look 18 to dla innych marek oznacza porównywalnie cenę ok. 100 tys zł. A w Renault : 75.9 :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
[l/100km]