Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Hatchback 5d

KsaweryOrkan, 6 lat temu
Silnik 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane IV Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochodem jeździłem w ramach najmu przez rok i zrobiłem nim 15000km. Samochód może nie jest idealny, ale dzięki swojemu wyglądowi (rzecz gustu, wg mnie najładniejszy w swojej klasie), dobremu wyposażeniu (Intese) i wykończeniu, nadrabia swoje niedociągnięcia. Samochodu nie kupił/wynajął bym ponownie ze względu na silnik 1.2 130km, który może nie jest zły, tylko nie spełnia moich oczekiwań. Możliwe że nowa gama silników 1.3 Tce by do mnie bardziej trafiła.
Wrażenia
3,0
Silnik
Pod kątem osiągów, jak na najmocniejszy silnik do zwykłych wersji wyposażeniowych (przed wprowadzeniem 1.3 Tce), jest średnio. Po mieście i w trasie do ok 120 km/h jest ok i w miarę sprawnie przyspiesza. Jednak przy prędkościach autostradowych brakuje mu już mocy. Myślę żę kierowcy jeżdżący spokojnie będą zadowoleni z tej jednostki. Silnik ma słaby dół obrotów, do ok 1700 - 1800 obr/min nic się nie dzieje. Aby dynamicznie ruszyć trzeba “strzelić ze sprzęgła”. Całkiem możliwe że jest to typowa charakterystyka downsizingowych silników.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń, biegi wchodzą poprawnie, nic nie haczy. Zestopniowanie też wg mnie ok. Jedynie, pewnie ze względu na charakterystykę silnika, nie możliwa jest jazda na 2 biegu poniżej 15 km/h (silnik sie zaczyna dławić).
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak i układ kierowniczy nastawione na komfort, choć zawieszenie jest raczej z tych twardszych. Dodatkowo dość głośno wybiera nierówności. Układ kierowniczy przekazuje niewiele informacji zwrotnych. Tak jak w przypadku silnika, z układu jezdnego będą zadowoleni raczej spokojni kierowcy, ci co lubią czerpać przyjemność z dynamicznej jazdy będą rozczarowani.
5,0
Karoseria
Spasowanie i wykończenie ok, bez zastrzeżeń. Wg mnie jeden z najlepiej wyglądających kompaktów na rynku, w szczególności w czerwonym kolorze.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki w porządku, do tyłu trochę gorzej, co ratują czujniki cofania (ewentualnie kamera).
4,0
Ergonomia
Można się w miarę szybko odnaleźć we wnętrzu. Schowki wystarczające, jest gdzie odłożyć telefon czy okulary. Menu systemu R-link trochę zagmatwane i czasem mało logiczne. Ja korzystałem przez większość czasu z Android Auto więc nie miałem z tym problemu. Szkoda że pomimo wyświetlacza lcd zamiast zegarów wyświetlane jest na nim jedna informacja komputera pokładowego naraz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie i chłodzenie działa bez zastrzeżeń. Nie ma raczej jakiegoś nadmiernego problemu z parowaniem szyb.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest ok, aczkolwiek przy wzroście 178cm, aby nie obijać kolanami o obudowę kolumny kierowniczej muszę dość daleko odsunąć fotel i maksymalnie wysunąć kierownicę. Powoduje to ograniczenie ilości miejsca za mną z tyłu i dodatkowo muszę się trochę wyciągać aby sięgnąć do np ekranu dotykowego. Pojemność bagażnika porównywalna do konkurencji, natomiast otwór załadunkowy jest dość mały, w szczególności jego wysokość.
5,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Do ok 140 km/h jest w porządku, powyżej w zależności od kierunku i siły wiatru, robi się coraz głośniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z samochodu korzystałem tylko przez rok, więc nie zdążyłem skorzystać z serwisu. Średnie spalanie przez okres jaki użytkowałem samochód wyniosło 8,8 l/100km, gdzie ok 70% to miasto, a reszta trasa. W mieście (Warszawa) głównie przy dojazdach do pracy (ok 50% obwodnica S8, 50% ruch typowo miejski) spalanie zwykle wychodziło ok 9,4 - 9,6. Myślę że w zakorkowanym ruchu miejskim spokojenie by palił powyżej 10l. Przez miesiąc gdy jeździłem dużo na krótkich dystansach wokół przysłowiowego komina spalił mi 11l. Na autostradzie przy 140km/h, w zależności od ukształtowania terenu, kierunku i siły wiatru spalanie waha się w grnicach 7,5 - 8,5l. Po drogach krajowych palił mi ok 6,5 - 7l. Wszystkie wartości które tu podałem są liczone z dystrybutora, komputer pokazuje ok 0,5l mniej. Jeżdżę raczej dynamicznie, ale nie jak jakiś szaleniec ;) Mógłby palić z 1l mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trochę ciężko mi obiektywnie ocenić bo miałem bardzo dobrą ofertę najmu długoterminowego, natomiast w stosunku do cen katalogowych w połączeniu z rabatami jakich wg mojej wiedzy udzielają importer z dealerem jest to raczej dobra oferta w stosunku do jakości wykończenia i otrzymanego wyposażenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zimie zdarzyło się że system hands free nie chciał odryglować zamków (przez pociągnięcie lub naciśnięcie przycisku na klamamce) od strony kierowcy (po stronie pasażera działało). Po czasie ten problem ustępował sam (np rano i po południu był problem,a wieczorem już było ok).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane IV Hatchback 5d