Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Hatchback 5d

Andreyew, 6 lat temu
Silnik 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane IV Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie bardziej niemieckie niż francuskie. Ciche komfortowe.
5,0
Całokształt
Kupując to auto wybrałem system pucharowy czyli drogę eliminacji poszczególnych modeli kompaktowych. Podstawowymi kryteriami mojego wyboru były: silnik 4 cylindrowy o mocy minimum 120 KM, praca zawieszenia, wyciszenie oraz oczywiście cena. Po dwumiesięcznych testach w salonach różnych marek na placu boju pozostały Renault Magane i VW Golf. Minimalnie na punkty wygrało Megane, przede wszystkim dzięki niższej cenie ale nie tylko. Moja "Meganka" to wersja Intens w limitowanej edycji GT-Line. W zasadzie auto posiada wszystko "oprócz skóry" (chociaż boczki siedzeń są ze skóry ekologicznej) choć jak jak na moje potrzeby nawet za dużo. Ocenę wybranego przeze mnie auta po kilkunastu tygodniach użytkowania przedstawiam poniżej. Dodam jeszcze, że jest moje pierwsze francuskie auto, więc wrażeń będzie sporo. Moje poprzednie auto to Hyundai i30 (moją ocena:https://www.autocentrum.pl/oceny/hyundai/i30/ii/hatchback-5d/silnik-benzynowy-1.4-mpi-100km-2012-2015/ocena-kierowcy-i190496/ do którego będę się odnosił w moich ocenach.
Wrażenia
5,0
Silnik
To chyba jeden z najlepszych obecnie małych turbodoładowanych silników czterocylindrowych. Jest żwawy a przy tym cichy. W zasadzie trudno zauważyć "turbodziurę" przy zmianie biegów. No może trochę jest ale trzeba dobrze się wsłuchać żeby to dostrzec. Silnik jest jeszcze na "dotarciu" więc nie poznałem jeszcze wszystkich jego walorów i być może wad. O apetycie na benzynę będzie niżej
5,0
Skrzynia biegów
Nie wiem skąd się wzięła opinia niektórych testerów na YT (m.in Mark Driver), że biegi mają zbyt długie przełożenia. Dla mnie wszystko jest ok. a porównując do skrzyni w i30 (masakryczny bieg wsteczny) jest lepsza.
5,0
Układ jezdny
To jeden z podstawowych elementów, który zdecydował, że wybrałem Megane. Mimo belki skrętnej tylnego zawieszenia auto dobrze i bezpiecznie prowadzi się w zakrętach. Przy odpowiednich prędkościach nie czuć pod czy nadsterowności. Oczywiście cały czas trzeba mieć na uwadze, że nie jest to auto sportowe. Zawieszenie jest ciche a zarazem sprężyste, dobrze tłumiące nierówności. Wsiadając pierwszy raz do Meganki byłem przekonany, że jak to francuskie auto ma miękkie jak poduszki zawieszenie a tymczasem okazało się, ze ma bardzo podobne do Golfa 7 czyli oparte na tzw. kompromisie między twardym a miękkim.
4,0
Karoseria
Bryła samochodu jest bardzo ładna, chyba najładniejsza wśród dzisiejszych kompaktów. Ale żeby nie było tak miło to jedna niedoróbka, przez którą omal się nie skaleczyłem. Mianowicie plastykowa czarna nakładka na przednie drzwi ma tak ostre krawędzie, że łapiąc za nią przy otwieraniu drzwi można przeciąć sobie skórę. Myślę, że Renault szybko może tę niedoróbkę wyeliminować.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu dobra, trochę gorzej do tyłu ale są czujniki cofania i wirtualny radar więc nie jest żle.
4,0
Ergonomia
Dałbym 5 gwiazdek ale wkurza mnie tzw. skórzana kierownica. To jest skóra ekologiczna i gdy jest nowa jest niesamowicie śliska. Może jak nabierze trochę potu i brudu (!) będzie się lepiej trzymała w dłoniach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa prawidłowo z tym, że wg mnie trochę za głośna jest wentylacja. Może to kwestia ustawień ? Jest zima i trudno mi coś istotnego teraz powiedzieć o działaniu klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przeważnie jeżdżę sam lub z żoną więc dla mnie wszystko jest ok. Fotel kierowcy i pasażera ma dwupłaszczyznową regulację.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie to mój konik więc napiszę tak; Megane jest tak cichy jak mój i30 po dość głębokim wygłuszeniu czyli jest dobrze. Do 120 km/h w aucie jest cicho a przy prędkościach autostradowych słychać szum wiatru. Chyba dobrze są wygłuszone nadkola bo szumu opon ("17") prawie nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie po przejechaniu ok. 2,5 tkm średnie spalanie wynosi 7,1 l. Na początku trochę się wystraszyłem bo po 1tkm wyniosło 8,2l ale póżniej gwałtownie spadło do ok 7,5l. Jak będzie dalej zobaczymy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione w ramach wyprzedaży rocznika z upustem 13 tys. zł. i o bogatym wyposażeniu (navi, ledy itd).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane IV Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane IV Hatchback 5d