Wybrałem to auto ponieważ ma świetny, nowoczesny, wysmakowany i urzekający design, obiektywnie jest bardzo solidnie wykonane wewnątrz- dobrze spasowane elementy, plastiki wysokiej jakości i skórzana kierownica od wersji Zen, poprzednio miałem Hyundaia i30 drugiej generacji , który był naprawdę totalnie bezawaryjnym i bezproblemowym autem ale teraz w Renault Megane widzę jeszcze wyraźny postęp jeśli chodzi o techniczne nowinki i jakość materiałów. Kupiłem roczne auto od Renault Polska po tzw.leasingu krótkoterminowym ale w dużo niższej cenie od nowego a samochód jest praktycznie jak z fabryki. Samochód bardzo wygodny ze świetnymi ''grubymi''siedzeniami, bardzo dobrze trzyma się drogi, niezwykle cichy, co podkreślam w dalsze części opisu.Uważam ,że nie ma samochodów idealnych ale nowe - dzieło stylisty Mazdy- Laurensa van der Ackera to jedna z najlepszych propozycji kompaktów biorąc pod uwagę szereg zalet i niewielkie wady/opis dalej/ przy umiarkowanej cenie.Nie mogę nic powiedzieć o awaryjności ponieważ jest to nowy model, samochód mam krótki czas ale na razie jeździ bezproblemowo.Silnik 1.2 tce100 koni to bardzo elastyczna jednostka , to oczywiście nie jest ''demon''prędkości i mocy ale wystarcza do normalnej jazdy zarówno w mieście jak i poza miastem -również na europejskich trasach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo cichy silnik o wysokiej kulturze pracy, fajnie wchodzi na obroty w przedziale 1500-2000, potem dynamika jest umiarkowana ale wystarczająca do normalnej jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie biegi wchodzą płynnie i lekko, jak dla mnie gałka biegów mogłaby być trochę krótsza przez co byłaby bardziej ergonomiczna, plusem jest, że skrzynia jest 6-biegowa co daje poczucie rezerwy w jeździe - silnik pracuje swobodnie i cicho na 6 biegu jadąc przy prędkości powyżej 100 km/h.
4,0
Układ jezdny
Samochód dobrze i pewnie się prowadzi, zawieszenie jest dość sztywne / w stosunku do dawniejszych modeli Renault z tzw.miękkim zawieszeniem/ i sprężynujące na nierównej nawierzchni co może być odczuwane jako lekki dyskomfort.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu widoczność ok, z tyłu jest gorzej z uwagi na niewielką powierzchnię szyby tylnej ale nie ma co narzekać /taka sytuacja jest typowa dla większości kompaktów. W wersji Zen brakuje mi troche czujnika cofania z tyłu ale to kwestia indywidualna. Osobiście nigdy przez 25 lat jazdy samochodem nie miałem otarć z tyłu i w nic nie uderzyłem nawet bez czujnika cofania.
4,0
Ergonomia
Z rzeczy które mogą lekko irytować to umiejscowienie przycisków otwierania szyb po stronie kierowcy - są odsunięte do tyłu na półce w bocznej części drzwi przez co trzeba zginać rękę przy korzystaniu z tych przycisków, cała reszta przycisków -w kierownicy i panelu środkowym jest ''usadowiona'' przyjaźnie dla kierowcy i obsługa jest intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa szybko i skutecznie,bez uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jak na kompakt sporo dla osób o każdych gabarytach /auto jest dość szerokie i kierowca z pasażerem nie ocierają się o siebie/, z tyłu wygodnie ale tylko dla osób o wzroście do 180 cm.
5,0
Wyciszenie
Super cicho, przy staniu na światłach ma się wrażenie jakby silnik w ogóle nie pracował i nie mam na myśli wcale samoczynnego wyłączenia się silnika w systemie start-stop, jazda przy prędkości do 130 km/h to naprawdę wielka frajda - silnik niewiele słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto mam dopiero od miesiąca więc na razie tylko leję paliwo
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam , że auto jest solidnie wykonane a cena jest konkurencyjna do innych kompaktów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem samochód roczny, auto prawie nowe więc do tej pory nie ma żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 100KM 74kW
[l/100km]