Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Hatchback 5d

TyGrySek7, 7 lat temu
Silnik 1.2 Energy TCe 100KM 74kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane IV Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Raczej bym nie kupil. nie jest zly, ale... na miasto wolalby clio z takim silnikiem , a na trase jest za slaby bo przy 110 przyspieszenie troche za dlugo tu juz trwa. Niby niewiele mu moge zarzucic, bo calkiem fajne autko, ale ... te siedzenia sa beznadziejne. No i Moim zdaniem ciut za duzopali jak na tak maly silniczek. Sorrki ale mamy jeszcze SUVa beznzyne i on pali 10,5l/100km a takie malenstwo pali 8-8,5 - za duzo! Nie wiem co ozna kupic za te pieniadze, ale chyba wolalbym dolozyc i kupic toyote czy cos tam innego.
3,0
Całokształt
Dostalem to autko z serwisu jako zastepczy na kilka tygodni. W sumie fajne autko na miasto. Dynamiczny silniczek ale o niewielkim zakresie obrotow uzytecznych, co zmusza do czestej zmiany biegow, ale na miascie naprawde dynamiczny i fajny i tu sie sprawdzal. To co mi sie nie podoba to mimo ze ma fajne siedzenia super ladnie trzymajac na boki to niewygodne jak diabli bo siedze w nich zgarbiony , wygiety .. no dramat. A to dlatego ze zaglowki sa tak wielkie o do przody wychylone i nie da sie ich regulowac w poziomie. Najchetnie to bym te zaglowki wywalil olbo wycieniowal o polowe. i nie pomaga tu nawet mierna regulacja ledzwi. Ponadto beznadziejne radio z b.malymi mozliwosciami i z dzwiekiem jak z telefonu. Kufer ma wystarczajacy, choc chyba przecietnie wielki i z niska podlogą, wiec jak cos tam sie wsadzi to trzeba wyciagac jak z jamy. Malo schowkow - obecnie wyga sie czegos wiecej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo fajny dynamiczny , fajnie sie wkreca na obroty i lubi obroty... ale niestey ma krotki zakres uzytecznych obrotow gdzie jest dobry moment obrotowy ktorego troche brakuje. Po prostu mautki silniczek - gazu, bzyk i kolejny bieg, bzyk i kolejny bieg, wiec trzba sporo wachlowac lewarkiem. Jak trzeba przycisnac to mozna go wkrecic na obroty do 4tys i jedzie, ale na wyzszych obrotach zaczyna mu brakowac momentu.
5,0
Skrzynia biegów
Fajna sprawna, szybka, czesto trzeba wachlowac. bez zarzutu.
3,0
Układ jezdny
No niby ok, ale tylko do spokojnej jazdy. Jak na moj gust to za miekkie. Dopoki sie jezdzi spokojnie to super, ale przy juz nieco szybszej jezdzie buja go na boki i wynosi z zakretow. Ale dziury za to wybiera bardzo ladnie, bez stukow pukow-wzorowo i znacznie lepiej niz golf.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tylu zaslaniaja tylne slupki, bo szerokie - naprawde slabo widac. A poza tym normalnie ok.Lusterko wsteczne - beznadziejne, jakies male, dziwne, a juz po przestawienu w nocy aby nie oslepiali z tylu - nedznie widac. Lusterka zewnetrzne sa ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i pod reka. Raczej bez francuskich eksperymentow. Kocham pilota do radia pod kierownica w Renault - jest najlepszy na swiecie. Fajne sa automatyczne swiatla dlugie, ale nie zawsze dobrze dzialaja. Radio mnie wkurzalo - wydawalo mi sie na poczatk ze ze jakies to menu beznadziejne, ale pryzwyczailem sie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK. Klima automatyczna, dziala poprawnie, szyby nie paruja - nie ma za co odjac pkt.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasazera jest wystarczajaco ok. Jednak dzieciaki zeby z tylu wsiadly, to musze odsuwac fotel do przodu, bo z tylu to raczej bida. Nie pamietam to sie ma do innych aut klasy kompakt,, ale chyba w skodzie octavi czy corolli bylo ciut wiecej miejsca.
5,0
Wyciszenie
I tu duza pochwala - naprawde bardzo cichutki silniczek i bardzo przyjemny dla ucha dzwiek. Taki maly dzikusek.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza miastem wychodzi ciut ponizej pomiedzy 7,5 a 8L, ale pod warunkiem ze jedzie sie rowno bez przyspieszen ok 110-130. Przy 150 zaczyna sporo palic. W miescie bedzie palic pozej 8L jesli nie bedziemy jezdzic dynamicznie. Przy dynamicznej jezdzie pali 8,5-9L.
4,0
Stosunek jakość/cena
A tu to nie bardzo wiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane IV Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane IV Hatchback 5d