Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Hatchback 5d Facelifting

Franek, 3 miesiące temu
Silnik 1.3 TCe 140KM 103kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane IV Hatchback 5d  Facelifting 1.3 TCe 140KM 103kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Dobry samochód 4 - 5 osobowy. Pasażerowie mówią że z tyłu bardzo wygodnie - z zasadzie dlatego go kupiłem, aby jej było wygodnie. Nie ciężarówka, nie terenówka. Super na trasy, ale w górach i długich wzniesieniach lepiej jechać w trybie "My sense" lub "Sport" a nie "Eco". Chyba że jedzie się ponad 150. Zwrotny do parkowania, dobry skręt. nawet porównywalny z włoskim kabrioletem. Jak się jedzie normalnie to w trybie "sport" pali tyle samo co i w "ekonomicznym".
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie bierze, nie leje się, mało pali , w trybie "sport" kopytko bardzo dobre, przez Niemcy na naszej benzynie 202 km/h , z powrotem na niemieckiej 210 km/h. Straszą wszyscy tym olejem ale serwis wymienił po 5 tys i mówi następna 2 lata lub 30 tys. Jeszcze nie wiem co zrobię - wymienię po 15 od wymiany czy nie. Obserwuję czasem po trasie olej na bagnecie , wycieram w bibułki i je przechowuje dla porównania. Ogólnie nie jest to porządna stara 2-litrówka ale średnia spalania w tym roku, a byłem tylko raz w długiej trasie wynosi 5,6 l/100 km.
5,0
Skrzynia biegów
Automat mój pierwszy, trochę czasem brzęczy cicho.
5,0
Układ jezdny
Na zakrętach nie trzeba zwalniać - to chyba wystarczy za rekomendację. Zaskakuje to zwłaszcza kierowców SUV - ów.
5,0
Karoseria
Jest ładna, na razie tyle, Baby się oglądają jak za kabrioletem.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak we wszystkich obecnie produkowanych samochodach w porównaniu z FSO 1500 jest marnie. Jakby nie czujniki parkowania , kamery byłoby całkiem h......Do przodu bardzo dobrze. Na razie nie otarłem. Światła super, w nocy jest O.K.
5,0
Ergonomia
Super - po maluchach, fso, polonezach 1500 i caro, oplach astrach ,zafirach i merivach jest coraz lepiej , nie wie się że się jedzie. Nie miałem mercedesów , rollsów ani cadillaków. Ale to chyba nie te ceny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam żadnych uwag - działa dobrze i wydajnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam 185 wzrostu i jestem po 4 długich trasach po 1200 - 2000 km - nic nie boli . Wyspać się na trasie można bez szukania łóżka. Mało schowków ale może dobrze - bo raz w innych samochodzie to latarkę znalazłem po 8 miesiącach od schowania.
4,0
Wyciszenie
Do bagażnika pustego trzeba włożyć pod podłogę piankę , gąbkę albo inny wojłok bo słychać tylne koła - jak są maksymalnie napompowane.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
wym oleju po 5 tys i filtr kabinowy, kontrola po roku - koszty serwisu - uważam że niedrogo, ponieważ dotychczasowe samochody po gwarancji serwisowałem i naprawiałem - i nadal to robię - samodzielnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze u innych NIC się takiego nie kupi
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic się nie zepsuło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic się nie zepsuło

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane IV Hatchback 5d Facelifting 1.3 TCe 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane IV Hatchback 5d  Facelifting