Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Hatchback 5d Facelifting

Adrian O., ponad rok temu
Silnik 1.3 TCe 115KM 85kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Megane IV Hatchback 5d  Facelifting 1.3 TCe 115KM 85kW od 2020 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo niskie spalanie. Rekordowo w okolicach 4 litrów na 100 kilometrów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Cała lista: cieknące drzwi, skrzypiące wnętrze, stukające przeguby, krzywe spasowanie elementów karoserii, wariująca elektronika, skrzypiące sprzęgło i stukające przednie zawieszenie
4,0
Całokształt
Samochód to raczej 3,5 gwiazdki, a nie 4. Nie da się jednak wystawić oceny z plusem bądź minusem. Decyzję o naciągnięciu oceny za całokształt w górę, motywuję bardzo dobrym spalaniem tego samochodu. Spalanie to aspekt jednoznacznie pozytywny i z wyglądem auta są to chyba jedyne kategorie, gdzie zdecydowanie wypowiem się dobrze. Megane ma jednak masę drobnych problemów, które są na tyle małe, że da się samochód użytkować. Jednak od samochodu posiadanego od nowości, powinno się oczekiwać krótszej listy bolączek. W samochodzie objawiły się wszystkie typowe dla tego modelu awarie - cieknące drzwi, skrzypiące wnętrze, stukające przeguby, krzywe spasowanie elementów karoserii, wariująca elektronika, skrzypiące sprzęgło i stukające przednie zawieszenie. Jako były sprzedawca tej marki mam wrażenie, że polift został zmontowany jeszcze gorzej niż przedlift. Chociaż chodzą słuchy, że wersje niższe (ja mam Life, produkowaną przez chwilę od wejścia PH2) były po prostu gorzej zmontowane. W każdym razie jeśli chodzi o typowe bolączki, to przy otwarciu drzwi w deszczowy dzień przez pierwsze kilometry woda kapie podróżującym z przodu na zewnętrzne kolano, lecąc z górnej części uszczelki drzwi. W desce rozdzielczej coś skrzypi. Krzywe spasowanie elementów karoserii doprowadziło do przetarcia lakieru w kilku miejscach - na drzwiach kierowcy sączy się już brązowy kolor, co przy białym lakierze wygląda tragicznie. Radio się wyłącza samoczynnie, najczęściej w wilgotne dni. Pomijam już to, że linia uszczelek pokrywa się między drzwiami w małym stopniu. Klasycznie już dla zeznań użytkowników, tylna klapa przy pracy obciera zderzak. Przednie lewe koło wydaje stukanie, które generowane jest przez odbój amortyzatora. Jedyne lekarstwo to okresowe smarowanie okolic tego elementu. Czasem nie działa na kierownicy strzałka w dół i nie jest to problem przycisku - po zgaszeniu i odpaleniu samochodu problem naprawia się. Ponadto skrzynia biegów od początku przy wybijaniu dwójki na luz blokowała lewarek pomiędzy jedynką, a dwójką - trzeba było mu pomóc wskoczyć na środek. Ruszanie w korku w upałach to symfonia stukania przeniesienia napędu. Fotele są trochę za małe jak na człowieka o wzroście 184cm - w Clio 5 są większe przez co uda nie bolą tak jak w Megane w dalszej podróży. Ale udało się zrobić na raz trasę 1700km i nie było bardzo źle. Jest wystarczająco. Część z bolączek zgłaszałem w okresie gwarancji, ale większość i tak wróciła bo wynika ze złej konstrukcji i naprawa pomaga tylko na chwilę. Serwis nie zaprojektuje nic od nowa, tylko założy to co dostanie z magazynu producenta. Temu samochodowi trzeba też wypomnieć jego pozytywne strony, chociaż jest ich mniej. Przede wszystkim niskie spalanie przy dobrej dynamice jazdy. Mieszkam w górach, a spalanie utrzymuje się poniżej 6 litrów. Trasa to często wyniki w okolicach 4,5 litra, jadąc z prędkościami bliskim dopuszczalnych. Unikam autostrad, ale i tam to auto uzyskuje dobre wyniki. Powyżej 120km/h samochód zwiększa spalanie zauważalnie. Nie zmienia to faktu, że wzrost z małego pułapu będzie zauważalny, ale wynik nadal będzie dobry. Około 7l na 100km powyżej 120km/h i 8,5l powyżej w okolicach 160km/h to dobry rezultat. Zwłaszcza przy tak krótkiej skrzyni biegów. Sześciobiegowej, ale jednak krótko zestrojonej. Z czterema rowerami na dachu, komputer pokazał już 8,9l przy trzymaniu się maksymalnych, legalnych prędkości. To nie robi już wrażenia, ale czuć było, że stupiętnasto konny motor siłował się z wiatrem - przy odpuszczaniu gazu wrażenia oporu tego żagla na dachu były równe wciśnięciu hamulca. Drugi plus to wygląd tego samochodu, jest najlepszy w klasie. Ale jako, że wygląd to kwestia gustu, to nie dodam nic więcej. Każdy oceni według swojego. Warto dodać, że w kwestii ergonomicznej to auto jest dość przemyślane. Guziki na kierownicy, gdy już działają, to odpowiadają za opcje intuicyjne. Łatwo się domyślić jak czym sterować, obsługa radia jest prosta. Może tylko panel klimatyzacji manualnej bym poprawił - pokrętło służące za wybór kierunku nawiewu i przyciski do regulacji siły wiatraków zamieniłbym funkcjami. Koszty utrzymania tego samochodu, który był rozsądnie wyceniony, powinny być w przyszłości niskie i to może kusić użytkowników na rynku wtórnym. Ale będąc przy kosztach, przyznam, że po 60 tysiącach kilometrów wiem już, dlaczego Megane było w segmencie C najtańsze na rynku, a alternatywą był tylko Hyundai i30. Zakupu dokonałem w czerwcu 2021 i całe otomoto wskazało, że te dwa modele były najtańsze w segmencie C. Czy wybrałbym to auto jeszcze raz? W zestawieniu z Hyunadiem tak, ale w innym wypadku nie. Poszukałbym czegoś starszego, ale solidniejszego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pali bardzo mało. Nie pobiera oleju.
2,0
Skrzynia biegów
Wrażenie wykonania z kartonu. Dwójka nie wychodziła z pozycji do środka, trzeba było jej pomagać. Od nowości.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze, jak to nowe samochody. Jednak w Renault nigdy w tym aspekcie szału nie było.
3,0
Karoseria
Źle spasowana, co doprowadziło do kilku otarć lakieru. Po 2,5 roku użytkowania już sączy się brązowy nalot na drzwiach kierowcy.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak należy. Szybko rozmraża szyby i odparowuje je.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Słychać stukanie z zewnątrz i wewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Było tanio, więc stosunek się zgadza.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mnóstwo szczegółów, długa lista typowych bolączek, które odezwały się w mojej sztuce.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mechanicznie nie było dużych problemów, ale skrzynia biegów, w której trzeba pomóc drugiemu biegowi wracać na środkową pozycję to nie jest dobry znak na przyszłość.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane IV Hatchback 5d  Facelifting