Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV GT

Robert, 6 lat temu
Silnik 1.6 TCe 205KM 151kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane IV GT 1.6 TCe 205KM 151kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Rewelacyjnie tłumi a bardzo się tego obawiałem po profilu 40
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jak pisałem kompresor klimatyzacji + oszukuje komputer o 1 l/100km
4,0
Całokształt
Ciekawy samochód za rozsądną cenę, czuć moc chociaż za dynamiczną jazdę trzeba sporo zapłacić zużyciem paliwa ponad 11 litrów.Trochę to przeszkadza w trasie mam też Lagunę GT ale diesel i tam jest 3 litry mniej. W mieście trudno zejść poniżej 9,5 na krajówkach 8,5 . Wkurza mnie jak w poprzednim zaniżanie zużycia paliwa przez komputer o prawie litr.Samochód rewelacyjnie wygodny , super amortyzuje mimo opon o profilu 40. Nie wiem jak to zrobili ale 2 x lepsij od Laguny która ma profil 45 i 55 na zimę, może to że jest nowy, ale Laguna nigdy nie była tak komfortowa. $ control lepiej sprawdza się w Lagunie tu po prostu jest pomaga w manewrach ale przy teście łosia jest dziwne wrażenie uciekania tyłu. Materiłay w środku uważam za rewelacyjne , znów w porównaniau z Laguna GT , nic nie trzeszczy , przyjemne w dotyku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dynamiczny ,czuć te 200 KM, bardzo fajnie przyspiesza mimo że samochód nie jest lekki, jak się spokojnie jeździ ( skrzynia przełącza przy ok 2000 obr) to rewelacyjnie cichy (nie na postoju) . Jak się go wkręci powyżej 4 tyś to dźwięk bez podbicia głośnikami słaby. Na postoju silnik średnio wyciszony w środku , a za głośny po włączeniu klimatyzacji . Oczywiście to benzyna więc w porównaniu z dieslem z Laguny przepaść. Jak na razie brak problemów z silnikiem ale zmieniłem olej po 1000 km i po 15 tyś , 2 lata i 30 tyś to jakaś pomyłka , myślę że skutecznie można zajechać silnik po 3-4 takich wymianach chociaż można kupic pakiet serwisowy na 150 tyś.
4,0
Skrzynia biegów
Ok , czuć zmianę trybów , tryb comfort suteczenie redukuje też moc silnika wiec według mnie samochód nie pali mniej , uzywam standard, sport bardzo fajny ale silnik brzmi niezbyt przyjemnie wiec jak nie chcemy mocnego przyspieszenia to neutral jest optymalny. W górę biegi rewelacyjnie ,w dół zdecydowanie za wolno , często redukuje o 3 biegi co przy 130-140 km/h nie jest przyjemne , trwa długo, był jakiś błąd w oprogramowaniu więc była informacja i przegrzaniu skrzyni biegów i były głupie redukcje z 7 na 4 przy 140 - 150 km/h , teraz poprawili.
5,0
Układ jezdny
Amortyzacja rewelacyjna , nie za sztywny a super tłumi nierówności , nic nie stuka , przyjemne odgłosy z kół czuć że wszystko jest sztywne i przyjemnie amortyzuje ( o niego lepiej niż Laguna). Prowadzenie dobre chociaż jak pisałem test łosia dziwne odczucia pływania tyłu, 4 control super w mieście i w manewrach, chociaż to chyba przez ten system samochód waży prawie 1,5 tony.
4,0
Karoseria
Ładna linia ,mnie się bardzo podoba , mam oklepany niebieski ale rewelacja, chociaż drzwi fabrycznie są niechlujnie zamocowane i tworzą rant mimo poprawek nic nie zrobili w serwisie. Felgi 18" też standardowe i oklepane ale mnie się bardzo podobają.
Komfort
3,0
Widoczność
średnia ale można podnieść wyżej fotel , sa też czujniki naokoło + kamera wiec nie ma co marudzić.
4,0
Ergonomia
Ok chociaż wolałbym mniej tabletu , szczególnie do siły nawiewu i pozycji nawiewu. Co mnie wkurza w każdym Renault to wycieraczki i spryskiwacz, najpierw szoruje po szycie potem dopiero spryskuje także wycieraczki szybko do wymiany , nie wiem w czym jest problem ale działa to beznadziejnie i w Lagunie i w Megane. Serwis nic nie może zrobić z chęcią sprzedadzą nowe wycieraczki za 170 PLN.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W megane bardzo głośny nawiew od pozycji nr 2 , słychać non stop , włączenie klimy tylko zwiększa hałas , wymienili mi kompresor i jest trochę lepiej ale dalej głośno na postoju. Tak to się szybko nagrzewa jak to benzyna, klima też chłodzi bardzo mocno.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu Ok ale z tyłu kiepsko, fotele sporo zabierają miejsca , z fotelikiem jest źle, cóż ten typ tak mam patrzyłem kombi i jest tak samo,
5,0
Wyciszenie
Super jestem pod wrażeniem bardzo cichy samochód jak się jedzie tak do 140. Zasługą niskie obroty silnika więć wcale go nie słychać tak do 3 tyś. W mieście rewelacja , w trasie jak się jedzie ok 180 też ok chociaż wtedy raczej się nie wsłuchuję w ciszę tylko są inne emocje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zakup stosunkowo tanio ok 105 tyś za dobrą wersję ale już po roku strata oko 20 tyś, jak to benzyna czuć różnice w zużyciu paliwa .Mam pakiet serwisowy na 3 lata i 90 tyś za ok 2500 PLN
4,0
Stosunek jakość/cena
dla mnie bardzo dobrze kawał fajnego samochodu i ładnego za rozsądne pieniądze, jak patrzę SUV to za 100 tyś ie ma co kupić , Hynday I30 nowy za 105 tyś 140 KM silnik 1,4 pomyłka cenowa.?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żle spasowane drzwi, korekta geometrii
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wyminą sprężarki klimy bo bardzo hałasowała, nowa jest tylko trochę ciszej ale przynajmniej nie " rzęzi "

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TCe 205KM 151kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane IV GT