Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV GT

Alex, 6 lat temu
Silnik 1.6 TCe 205KM 151kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane IV GT 1.6 TCe 205KM 151kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo sensownie działająca przekładnia.
Silnik : Żwawa jednostka z bardzo niewielką turbodziurą i apetytem na paliwo jak w starszej jednostce słabszej o 1/3.
5,0
Całokształt
Ogólnie samochód oceniam pozytywnie. W tej cenie (na start nieco ponad 100k, z paroma dodatkami i po rabacie zmieściłem się w 105k brutto) dostajemy całkiem fajnie działający automat, naprawdę niezłe osiągi i unikalną w skali segmentu tylną oś skrętną. Samochód nie ma zbyt wielu poważnych, irytujących wad (co nie oznacza, że wszystkie rozwiązania są idealne!), ale ciężko znaleźć coś, co by go kasowało kompletnie z listy zakupów (szczegóły poniżej). Ot, bardzo rozsądne, całkiem szybkie i dające sporo frajdy wozidło.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to 1.6 205 KM, co oznacza jednostkę w duchu downsizingu. Osiągi są całkiem przyjemne, brzmienie od dołu (podbijane z głośników) również jest raczej miłe dla ucha. Przy mocnym przyspieszeniu od dołu słychać niski ton syku sprężanego powietrza - absolutnie nie przeszkadza. W wysokich rejestrach obrotowych wyranie słychać wycie turbiny, co jest już nieco mniej przyjemne, ale z drugiej strony trzeba zagonić samochód ładnie powyżej 5000 RPM, żeby to usłyszeć. Przy spokojnej jeździe pomruk silnika jest bardzo miły i w żadnym wypadku nie przeszkadza. Jedna gwiazdka odpadła za rozwiązania techniczne w jednostce napędowej. Rozrząd sterowany jest łańcuchem, a zatem jest wrażliwy na jakość i ciśnienie oleju. Jednocześnie czujnik rozrządu nadaje ciśnienie na elektrycznej pompie oleju, więc jakiekolwiek ubytki mogą być fatalne w skutkach. Dodatkowo Renault ustawiło interwały wymiany oleju na 30kkm lub 2 lata (!!!), gdzie "cywilne" wersje Meganki mają interwał 30kkm lub 1 rok (!!!!!). Do tego dochodzi serwis, który BARDZO nieoficjalnie doradza inne interwały wymiany oleju, a wręcz wymianę po pierwszych 4kkm, czyli po dotarciu.
5,0
Skrzynia biegów
Dobra dwusprzęgłówka, po prostu. W trybie eco jest wciskającym jak najwyższy bieg do gardła użytkownika żółwiem, w trybie normalnym bardzo rozsądnie dobiera biegi i chętnie zeskakuje o 1-2 biegi przy bardziej energicznym puknięciu w gaz, w trybie sport przy spokojnej jeździe "udaje" tryb neutralny, ale przy ostrzejszym traktowaniu trzyma wyższe biegi, a także BARDZO ostro zmienia biegi (odczuwalne kopnięcia w plecy). Minus? Czasem po mocniejszym przyspieszeniu za wolno wbija wyższe biegi i bez sensu ciągnie na 3-4k RPM, ale zwykle trwa to nie dłużej niż 10-15 sekund. Inne minusy? 280 Nm na silniku, 310 Nm maksymalnej wytrzymałości skrzyni według Getraga, także Chiptuning odpada ;)
4,0
Układ jezdny
Miałem okazję pojeździć na letnich (domyślnie założone Continental Contact 5, 225/40R18) jak i na zimowych (Nokian WR D4). Obydwa zestawy oponek sprawują się porównywalnie dobrze. Jazda po suchym - bezbłedna (przynajmniej jeśli nie przegina się w oczywisty sposób, typu 80km/h po ostrym skręcie na uliczkach osiedlowych). Jazda po mokrym - samochód potrafi zerwać przyczepność przy starcie, raz udało mi się zerwać ją na drugim biegu (po naprawdę ciężkim deszczu). Przy połączeniu deszczu i piachu na drodze (okolice budowy) w ostrzej potraktowanym zakręcie ujawnia się duża podsterowność, która jednak jest gaszona przez elektronikę i tylną oś skrętną w okolicy połowy zakrętu - samochód sporo wybacza. Za to mocne ujawnianie przednionapędowej natury samochodu - mały minusik. Tylna oś skrętna - bardzo pomocna na parkingach, fajnie dokreca samochód na szybko pokonywanych rondach i dobrze stabilizuje w ostrych zakrętach. Niektórzy marudzą, że samochód sprawia wrażenie niestabilnego przy spokojniejszych zakrętach - nie mam takich odczuć, bardzo mi się podoba prowadzenie z 4control. Zawieszenie - w porządku. Nie zabetonowane, nie wybija zębów, ale też wyraźnie daje znać (wraz z niskoprofilowymi oponami), po jakiej jakości drodze jedziemy. Z drugiej strony - to wersja usportowiona, więc nie ma się czego czepiać. Belkę skrętną wynagradza nam tu 4control.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednia szyba - zostaje duży pasek niewytartej przestrzeni z lewej strony szyby - przy opadach śniegu, wraz z szerokim słupkiem A, będzie to wycinać ogromną przestrzeń z pola widzenia. Słupki B i boczne szyby z tyłu - ok. Słupki C - ogromne. Dokupiłem do auta komplet czujników i kamerę. Czujniki sprawują się dobrze, nie są wybitnie nadaktywne, choc pozostawiają dobre kilkanaście centrymetrów. Kamera ordynarnie się brudzi przy jeździe po mokrej nawierzchni - jest zamontowana w znaczku i powinna się w nim chować podczas jazdy. Jakość obrazu zupełnie zadowalająca - o ile nie jest rozmazana przez krople deszczu.
4,0
Ergonomia
Ekran dotykowy - niezły. Troszkę zbyt często interpretuje przesunięcie jako kliknięcie i na odwrót, ale nie każdy ekran jest smartfonem... Menu nieprzesadnie skomplikowane. Dla jasności - NIE dopłacałem do navi, większego ekranu itd. Komputer pokładowy - bardzo... prostacki. Mało funkcji, wszystko sterowane jednym guziczkiem i jednym przełącznikiem góra-dół, choć muszę przyznać, że informacje bardzo czytelne. Dostęp do klimatyzacji - dobry, głównie dzięki temu, że mam ekran 7" i pełny zestaw kontrolek. Haczyki w bagażniku - są. Kanapa po złożeniu tworzy taki próg, że Małysz by z niego wyszedł na złoto. Wiem, że mówimy o aucie usportowionym, ale po to się jednak kupuje hot-hatcha, a nie GT-86, żeby tę odrobinę praktyczności zachować... Pilot do radia na kierownicy - zmiana piosenek i głośności super, przechodzenie przez menu - beznadziejne :) Ktoś, w mądrości swej nieskończonej, postanowił przycisk "mode/ok" dać na dole, pod małym palcem dłoni, zaś od góry "source" i "phone". O ile zostawienie u góry skrótu do telefonu rozumiem, o tyle jednak częściej sięgamy do przycisku ok, niż do zmiany z USB na FM. Manetki ok. Tempomat... brakuje mi przesuwania po więcej niż 2km/h na kliknięcie, nie da się "przytrzymać" przycisku i wbijać kolejnych kilometrów - każda zmiana prędkości to osobne kliknięcie. Do poprawy. Bardzo fajne zróżnicowane tryby wyświetlania zegarów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze utrzymuje zadaną temperaturę - tylko tyle i aż tyle. Nie miałem jeszcze okazji przetestować w upale, zobaczymy czy za rok ocena mi się nie zmieni :) Ogrzewanie siedzeń sięga za nisko i nie grzeje łopatek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie, kubełki są wyśmienite - nie za twarde, nie za miękkie, nie męczą w długiej trasie. Ciężko się w nich siedzi w swetrze i płaszczu, ale płaszcz można zdjąć i wieźć z tyłu/w bagażniku ;) Moja żona powiedziałaby, że kubełki są beznadziejne, bo wchodzi w nie przy kierowaniu wraz z ramionami - ale dla mnie jest idealnie. Zakres regulacji też zupełnie satysfakcjonujący. Z tyłu głównym minusem jest to, że jeśli ja usiądę "na glebie", to w zasadzie pod fotelem kierowcy nie ma miejsca na stopy. Poza tym udało się tam zmieścić 2 sporych facetów i kobietę - test praktyczności zaliczony.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu z moim poprzednim autem, Hyundaiem Coupe I gen, to znalazłem się w niebie. Jest też zdecydowanie ciszej niż w mieszczuchu małżonki. Nie mam bezpośredniego porównania z innymi kompaktami, ale podobny komfort zapewniała testowana przez żonę Mazda 3. Przy 160km/h można rozmawiać normalnym głosem, choć szeptu już nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli kupujemy 200-konną zabawkę, to należy się spodziewać, że będzie palić. Póki co, po 3000 km docierania motoru, mam 11l/100. Każde wyjechanie na krajówkę oznacza spadek o 0,1-0,2l. Faktem pozostaje, że na trasie Łódź-Wrocław-Łódź wpierniczyła 45 litrów (przy agresywnej jeździe). Zasadniczo nie widzę większej różnicy pomiędzy spalaniem Meggie i poprzedniego auta - Hyundai Coupe. Tylko tu mam 205 koni, a tam miałem 140.
5,0
Stosunek jakość/cena
Taniej można mieć Kię Cee'd GT i Peugeota 308 GT. Obydwa auta są sprzedawane z manualnymi skrzyniami, Renault jako jedyne ma też 4control. Drożej wyjdzie Focus ST (nieco szybszy, ale znów z manualem). Powyżej mamy, kosztujące po doposażeniu i wzięciu DSG, Leona Cuprę i Golfa GTI, ale to już pułap 30-40 tysięcy więcej. Za podobną kwotę co samochody niemieckie możemy już dostać Civica Type R i Focusa RS, zbliżamy się też niebezpiecznie do pułapu Mustanga z Ecoboostem. Konkluzja - za podobne pieniądze, ani nawet za 20% więcej, nie kupimy nic, co ma porównywalne osiągi i automat, a tylna oś skrętna jest wartością dodaną. Za relatywnie niewielkie pieniądze można dorzucić sobie pakiet serwisowy z przedłużoną gwarancją i kilka fajnych opcji, po rabatach do ceny podstawowej dopłaciłem raptem 2000 zł... Dla mnie to świetna oferta ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy 3kkm nie mają prawa występować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 3kkm nie mają prawa występować.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TCe 205KM 151kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane IV GT