Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Grandtour

Rafał, ponad rok temu
Silnik 1.5 dCi 110KM 81kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Megane IV Grandtour 1.5 dCi 110KM 81kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Pomimo upływu lat hamuje jak nowe auto
Przeniesienie napędu : Bezawaryjny automat dwusprzeglowy, szybkość reakcji
4,0
Całokształt
Samochód udany, ponadczasowy w combi i dużym kole. Jeżdżę nim od nowości i pomimo upływu 7 lat nie zestarzał się w stosunku do konkurencji (Focus, Octavia, Ceed). Poza normalnym zużyciem eksploatacyjnym (serwis zgodnie z przebiegiem), bez żadnych dodatkowych napraw. Przy jeździe do 130 km/h spalanie na poziomie ok 5 L. Nawigacja z funkcją traffic działa świetnie w Polsce i Europie. System sterowania głosem dobrze rozpoznaje polecenia. Automat w trybie Sport bardzo szybko reaguje na wciśnięcie pedału gazu
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedzie adekwatnie do mocy. Nigdy nie miałem żadnej awarii (olej + filtr co 15 tys)
5,0
Skrzynia biegów
Spotkałem się z niepochlebnymi opiniami z automatem w Talismanie, w Megane działa bez zastrzeżeń. W trybie sport działa bardzo szybko (wbrew pierwotnej rekomendacje wymieniałem olej w skrzyni). Pomimo niewielkiej mocy silnika przełożenia w skrzyni pozwalaj bardzo sprawnie rozpędzić auto. Poza jej przeprogramowaniem, nigdy nie było z nią nic robione.
5,0
Układ jezdny
Na 18'' kołach jedzie jak po szynach. Zawieszenie dobrze zestrojone, przechyły nie wyczuwalne. Pomimo przebiegu nic nie stuka. Bardzo efektywny układ hamulcowy, pomimo upływu lat nic nie stracił na swojej skuteczności.
5,0
Karoseria
Bez ognisk rdzy
Komfort
4,0
Widoczność
Krótka maska + czujniki rozwiązują wszystkie problemy z parkowaniem. Jedyny minus za wycieraczke, która nie dochodzi do słupka A
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na oryginalnych filtrach nigdy nie miałem problemu z zaparowana szyba albo stęchlizną w aucie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W zupełności wystarczająca + duża i stosunkowo płaska przestrzeń bagażowa po złożeniu siedzen
4,0
Wyciszenie
Szumi w zależności od opon. Continentale na których był sprzedawany w '16 roku były głośniejsze i mniej żywotne od Michelin Sport
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena ASO, w tym oryginalnych czesci rozsądna zwłaszcza przy uwzględnieniu faktu, że serwis jest co 30 tys. Nie mam wątpliwości co do zasadności kupna oryginalnych części, z racji żywotności poszczególnych podzespołów auta np. łączników stabilizatorow, czy ich skuteczność np tarcz hamulcowych, klocków hamulcowych etc.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w bogatej wersji wyposażenia, combi i 18'' kolach nie zestarzał się w stosunku do konkurentow z 2016/2017 r. W dalszym ciągu wygląda atrakcyjnie i ma niższe koszty serwisu aniżeli ASO innych marek
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi jak regulacja oparcia fotela, czy przeprogramowanie skrzyni w żaden sposób nie rzutują na całokształt pozytywnej oceny
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek - poważnych i mniej istotnych

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane IV Grandtour 1.5 dCi 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane IV Grandtour