Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Grandtour

Piotr, 5 lat temu
Silnik 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane IV Grandtour 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : super elastyczny,trochę dziwnie brzmi jak na benzyniaka-niewiwrygodnie małe spalanie przy delikatnej jeździe na trasie
5,0
Całokształt
ogólnie samochód bardzo estetycznie wykonany nic nie skrzypi(wersja intens-siedzenia z tk welurową i skórą),ergonomia bez zarzutu,wszystko sprawia wrażenie solidności godnej marek premium.Bardzo liczne elementy wyposażenia dodatkowego system multi sense z nawigacją i wieloma funkcjami auta sterowanymi z ekranu dotykowego-bardzo praktyczne rozwiązanie
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny,brzmi przy niskich obrotach nieco chropowato,pozwala na bardzo duże oszczędności w ustawieniu eco i trasie z prędkością około 70-90 km/godz na dyst 100 km zużycie paliwa 5.5 do 5.9 i/100.W innych ustaweniach silnik zmienia nieco zachowanie staje się zrywniejszy i wyraźnie więcej pali,ze względu na 240 NM pozwala na dobre przyspieszenia praktycznie przy każdej prędkości jazdy.
3,0
Skrzynia biegów
przeciętne działanie,bez problemów jak w innych autach ,nie jest super precyzyjna
5,0
Układ jezdny
w porównaniu ze Scenikiem 3 nie huśta się i nie przechyla,bardzo dobre prowadzenie na łuku i precyzyjny układ kierowniczy którego działąnie wyraźnie różni się przy manewrowaniu,przy małych i dużych prędkościach,dodatkowo uzalenione jest od trybu w ustwieniach multisense.
5,0
Karoseria
bardzo estetyczna sylwetka ,dobra aerodynamika,nie ma "kanciastości" która mi się osobiście bardzo nie podoba(jak w samochodach koncernu VW)
Komfort
4,0
Widoczność
gdy jest opuszczona osłonka przeciwsłoneczna kierowcy i stoi się na 1 na skrzyżowaniu to nie widać świateł sygnalizatora,poza tym jest OK
4,0
Ergonomia
ogólnie jest OK,mam zastrzeżenie do bardzo słabo widocznej sygnalizacji zaciągniętego hamulca ręcznego(moje wersja nie ma automatycznego bo tego nie chciałem-był w opcjach) jest tylko malutka lampka na konsoli -a powinno byc duże czerwone światełko bijące po oczach . karta "hands free" na razie działa niezawodnie i jest to bardzo wygodne rozwiązanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w trybie auto bardzo szybko się nagrzewa nawet przy stracie od -7 st C,chłodzenia nie było możliwości przetestować
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w porównaniu do scenica wsiadanie jest mało wygodne,siedzi się nisko ale pozycja za kierownicą jest wygodna,bardzo dobre trzymanie boczna,siedzenia ma wszystkie regulacje,siedzenie pasażera jest regulowane też na wysokość,bagażnik jest duży z bardzo wygodnym dostępem z podwójną podłogą i bocznymi wnękami
4,0
Wyciszenie
przy małych prędkościach obrotowych silnik nieco burczy podobnie do diesla ale przy prędkościach 2000 obr jest cichy,wyciszenie podwozia dobre,przy szybkiej jeździe wyciszenie na bardzo dobrym poziomie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to się okaże
5,0
Stosunek jakość/cena
bardzo dobre
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie ma
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie ma

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane IV Grandtour 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane IV Grandtour