Zmiana Megane III Grandtour na IV Grandtour. Poczytaj poprzednie moje rec. Wygląd - zdecydowanie najładniejsze kombi z zewnątrz. Kolor Blue Cosmos . Autko bardzo przyjemne w prowadzeniu, dobrze wyciszone w porównaniu do III gen ( oraz innych aut tej, jak i wyższej klasy). Bdb. Wyposażone ( Wersja Limited , z pakietem multimedia 7). Tak jak pisałem w rec. Meg III, Pojazd wygrał casting, wśród kombi do 100k. Cena/wyposażenie/przyjemność z jazdy itd. Golf bezpłciowy, Seat nie zachwyca, Octavia po lifcie brzydka i droga, Opel brzydki tylni słupek kombi. Toyota głośna, muł totalny, Hyundai/Kia z Turbo zbyt drogie, Ford najlepszy silni 1.5 Ecoboost , ale wizualnie stary model i najciasniej. Cena zakupu : 72tys. po wszystkich rabatach. (Cennikowo 86). W najnowszej wersji USB Android Auto: SPOTIFY, GOOGLE MAPS, WAZE itd.
Rewelacyja. I najlepszy rodzynek: naglośnienie - szczególnie jak odpalam Spotify, chyba najlepsze seryjne audio.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra dynamika, cicho pracuje. Porównywalnie do silników konkurencji. Tylko fordowski 1.5 Ecoboost 150km wymiata.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, jedyny minus to brak możliwości toczenia się z min. prędkością na 2 biegu. Trzeba redukować, bo auto dostaje czkawki przy próbie wkręcenia na obroty.
5,0
Układ jezdny
Nastawione na maksymalny komfort.
4,0
Karoseria
Ogólnie bez większych zastrzeżeń. Nadkola i klapa tylna z plastiku :) Minusy: po otwarciu tylnej klapy leje się woda na głowe i do bagażnika.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko OK. Minus za tylne Pasy- gniazda nie są na sztywnym mocowaniu, tylko latają luźno . Brak możliwości zapięcia pasów jedną ręką (dramat przy fotelikach dziecięcych)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mocna strona Megane, bdb działająca nie śmierdząca klimatyzacja, nawet po kilku latach (meg III)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość miejsca dla 2+2. Uwaga - fotele seryjne dość ciasno trzymają i osoby tęgie będą miały problem wbić się w nie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszone, do 130kmh porównywalne z klasą wyżej (mazda 6, Avensis ) powyżej 140 ciut głośniej ale nie ma wzrostu głośności do 175kmh (tyle max jechałem)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu minus dla Renault. Drogie przeglądy, (ok 800zł i wymiana TYLKO filtra przeciwpyłkowego :) w 2 roku /30 tyś dopiero olej !!! WTF ?
Spalanie: Trasa 700km 6,7, po mieście 8.4. Powyżej 140kmh spalanie drastycznie wzrasta
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 72tys z tym wyposażeniem, silnikiem , nowe z salonu, rewelacja. Używane 4 letnie skody,golfy, itd to minimum 55 tyś.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zakończeniu rozmowy tel, przełącza muzykę z smartfona z car audio na telefon. Pomaga tylko rozłączenie i ponowne połączenie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. 2000km przebiegu
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
[l/100km]