Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Grandtour Facelifting

Piotr, ponad rok temu
Silnik 1.3 TCe 159KM 117kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane IV Grandtour Facelifting 1.3 TCe 159KM 117kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura i praca jednostki
Zawieszenie : Kompromis między sztywnością niemieckich samochodów a kiedyś "bujającymi" sie francuzami
5,0
Całokształt
Bardzo ładny samochód. Nowoczesny design. W wersji RS line dużo asystentów wspomagających kierowcę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.33 turbo o wysokim 270 Nm momencie dostepnym już w niskim zakresie obrotów dobrze przekłada się na elastyczność oraz dynamikę. wysoka kultura pracy 4 cylindrowej jednostki.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów (EDC) przy ruszaniu czuć delikatne opóźnienie (lag) ale potem zmienia biegi szybko jak przystałoo na dwusprzęgłową konstrukcję.
5,0
Układ jezdny
Auto posiada kilka trybów ustawien jazdy ( sport, komfort, eco oraz można samemu spersonalizować tryb jazdy. Tryb sport charakteryzyje się szybszą reakcją pedału przyspieszenia oraz zmianą biegów przy wyzszych obrotach, twardszym układem kierowniczym oraz imitacją dźwięku silnika sportowego we wnetrzu kabiny.Układ kierowniczy precyzyjny. do wyboru są trzy tryby ( sportowy, regularny i komfortowy.
5,0
Karoseria
Karoseria nowoczesna. ładne przednie i tylne reflektory w technologii LED
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i po bokach jest dobrze. z tyłu bez kamery cofania moze być ciężko . Plus za wszechobecne czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Po faceliftingu poprawiono jakość wykończenia materiałow. Wszystko na swoim miejscu więc obsługa samochodu wydaje się wystarczająco intuicyjna. Samochód posiada bardzo duzo asystentów wspomagających kierowcę co wpływa na bezpieczeństwo i komfort prowadzenia pojazdu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i dwustrefowa klimatyzacja dobrze wykonują swoją pracę. Duży plus za nawiewy w konsoli środkowej dla tylnych siedzeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wersja RS line posiada przednie siedzenia kubełkowe. więc może być to dyskomfortem dla kierowców o wiekszych gabarytach. Z tyłu miejdca jest wystarczająco.
5,0
Wyciszenie
Do 3 tysięcy obrotów silnika praktycznie nie słychać tylko delikatny szum opon więc kabina jest dobrze wyciszona. Nie dotyczy trybu sport gdzie dźwęk silnika jest modulowany.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejechałem dopiero ponad 9 tysiecy kilometrów bez żadnych usterek więć koszty generują się tylko do ubezpieczenia ok. 2500 za pełny pakiet oraz paliwa
5,0
Stosunek jakość/cena
Koszt samochodu ok. 125 tys złotych z pełnym wyposazeniem oprócz dachu otwieranego i alcantary. Samochód posiada dużo asystentów poprawiajacych komfort i bezpieczenstwo czasami niedostepnych dla aut z wyższego segmentu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 159KM 117kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane IV Grandtour Facelifting