Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Grandtour Facelifting

Megs, 2 lata temu
Silnik 1.3 TCe 140KM 103kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane IV Grandtour Facelifting 1.3 TCe 140KM 103kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bez wątpienia silnik 1.3 Tce 140. Mam wrażenie, że ma więcej koni niż na papierze. Oprócz suchych liczb jest poprostu bardzo zrywny i chętny do współpracy. Inaczej niż wykastrowany 1.5 TSI.
4,0
Całokształt
Na żywo robi dużo lepsze wrażenie niż w obiegowej opinii o Renault. Po face liftingu to już nie to samo auto. Poprawione spasowanie elementów, wykończenie i wygląd. Dużo lepiej wyciszona od Skody. Sporo fajnych bajerów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Byłem sceptycznie nastawiony. A tu największe zaskoczenie na plus. Rewelacyjny silnik. W użytkowaniu w mieście jak i na trasie niczego mu nie brakuje. Super elastyczność i nie brakuje mocy praktycznie nigdy. Fani 2.0 TDI 150KM byliby zaskoczeni jak jeździ 1.33Tce 140KM. Nie ma tego początkowego kopnięcia Nm w plecy, ale za to dłużej i płynniej oddaje moc w szerszym zakresie obrotów. Na autostradzie przy 110km/h na 5biegu wciskasz gaz i płynnie i szybko przyspiesza bez problemu powyżej prędkości dozwolonych w Polsce.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z miłym kliknięciem, natomiast dźwignia jest trochę za długa. Na razie jest ok. Da się ruszyć z miejsca bez gazu z samego sprzęgła- duży plus rodem z Diesla
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie przyjemnie sprężyste i nieco twardsze niż się spodziewałem po Renault. Tylne zawieszenie trochę hałasuje i dobija przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające. Za to przednie w ogóle nic.
5,0
Karoseria
Na razie ciężko powiedzieć. Jest ok. Spasowanie elementów lepsze niż w BMW 3 G30.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu ok, oprócz tego że lusterko wsteczne jest moim zdaniem za blisko twarzy kierowcy. Natomiast do tyłu jest lekki dramat. Oprócz czujników parkowania konieczna jest kamera cofania.
4,0
Ergonomia
Bez większych zastrzeżeń. Uchwyt na kubki w tunelu centralnym powinien być dużo głębszy. Sterowanie radiem pod kierownicą jest specyficzne, ale bardzo szybko się przyzwyczaiłem i jest to wygodne i intuicyjne rozwiązanie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Boczne szyby trochę za wolno odparowują po włączeniu klimy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kameralnie bym powiedział. Jak dla mnie w 2021 w kompakcie kombi powinno być więcej miejsca. Za to duży plus za składane przednie siedzenie pasażera.
5,0
Wyciszenie
Rewelacyjne. Cicho nawet przy wysokich prędkościach. Jedyny minus to dobijanie zawieszenia na dużych nierównościach przejeżdżanych z minimalną prędkością.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spore spalanie przy dynamicznej jeździe ( niekoniecznie szybkiej). Silnik na dotarciu czyli delikatnie traktowany i 7,5 - 8,5 l / 100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość dobra, cena jednak nie najniższa, jeżeli chce się walczyć ze Skodą lub VW.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory tylko raz mi czujnik parkowania zawariował.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Za krótko użytkowany. Aczkolwiek były przypadki że i całkiem nowe padały zanim silnik się dobrze dotarł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane IV Grandtour Facelifting 1.3 TCe 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane IV Grandtour Facelifting