Zawieszenie
: Komfort resorowania przy dobrym prowadzeniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Koło zmiennych faz rozrządu
Silnik
: Nieszczelna pokrywa zaworów
Karoseria
: Przeciekające uszczelki drzwi
2,0
Całokształt
Auto kupione jako nowe w salonie - 2 razy wróciło do serwisu na lawecie... Usterka oprogramowania oraz awaria sterowania kołem zmiennych faz rozrządu.
Generalnie Megane 2 1.6 16v był dużo mniej usterkowe
Wrażenia
2,0
Silnik
Być może silnik spotykało sporo awarii jako choroby wieku dziecięcego, ale należy tutaj wymienić: usterka sterowania kzfz ( dodatkowo koło było zawsze słyszalne po odpaleniu - odpowiedź serwisu: " ten typ tak ma"), wyciek spod pokrywy zaworów czy usterka systemu sterowania - auto pracowało na 3 cylindry.
3,0
Skrzynia biegów
Uszkodzony wybierak - wymieniony na gwarancji - skrzynia zablokowała się będąc w górach, nie polecam takich doznań. Niska precyzja zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemne prowadzenie, komfortowo zestrojony.
3,0
Karoseria
Delikatny lakier podatny na zarysowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, w sedanie wymagane tylne czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Poprawna, dużym minusem brak wyłożonych materiałem schowków czy kieszeni drzwi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wydajna i dobrze działająca.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dosyć dużo przestrzeni, ogromny bagażnik, ale średnio funkcjonalny. Octavia 3 lepsza pod każdym względem.
3,0
Wyciszenie
Bez rewelacji
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na szczęście miałem pakiet przeglądów z wydłużona gwarancją.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo dużej awaryjności bardzo dobra, za 58k ciężko było kupić inny nowy kompakt
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cieknące wnętrze wymagające uszczelnienia drzwi na gwarancji, nie działające przyciski w radiu.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspomniane powyżej - auto 2 razy wróciło do serwisu na lawecie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe FAP 115KM 85kW
[l/100km]