Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Hatchback

Roni, 7 lat temu
Silnik 1.9 dCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Megane III Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zaskakująco dynamiczny przy tak niewielkim spalaniu. Bezawaryjny.
Układ elektryczny : Francuzy dawniej słynęły z dość awaryjnej elektryki. Nawet poprzednia generacja Megane była pod tym względem dość kapryśna. Tu jednak absolutnie nic, co jest miłym zaskoczeniem po problemach ze starszymi modelami.
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Jeden z najbardziej niezawodnych samochodów, jakimi miałem okazję jeździć dłużej, niż tylko kilka miesięcy. Przez 1,5 roku przejechałem ponad 70.000 km i dopiero teraz piszę tę opinię. Przestronny, wygodny, z bardzo dynamicznym, a zarazem niezwykle oszczędnym i bezawaryjnym 130-konnym silnikiem, który wraz z 6-biegową skrzynią daje sporą frajdę z jazdy przy chyba minimalnych kosztach. Spalanie 5,5 - 6 litrów na trasie i ok. 7 w mieście to wręcz rewelacyjny wynik. Oczywiście im więcej opcji wyposażenia tym lepiej, dlatego polecam wersje z climatronic, NAVI 3D, tempomatem, czujnikami parkowania, itp. Zawieszenie doskonale zestrojone i w moim przypadku absolutnie bezawaryjne (a jeżdżę naprawdę sporo). Zarówno na 17" kołach letnich, jak i 16" zimowych samochód ciasno wchodzi w zakręty. Przyspiesza płynnie i dynamicznie od samego dołu. Przy 120 km/h na 6-tym biegu nie trzeba nawet redukować. Po przejechaniu 1200 km w trasie nie czuć szczególnego zmęczenia. Użytkuję od prawie 2 lat. Kupiłem z dość dużym przebiegiem (ok. 190 tyś.). Obecnie licznik pokazuje prawie 270.000 i auto w dalszym ciągu nie przysparza najmniejszych problemów. Regularny serwis co 15 tyś. z pewnością procentuje. Olej w dalszym ciągu syntetyk 5W-30. Żadnych wycieków - silnik (jak na diesla) pracuje równo i cicho. Przy 23 st. mrozu odpala na dotyk. Megane III to naprawdę wygodny i bezpieczny samochód. Po przejechaniu 1200 km w trasie nie czuć szczególnego zmęczenia, czego istotną zasługą jest bardzo wydajna klimatyzacja. Dodatkowo, mimo 8 lat na rynku auto prezentuje wciąż świeży i atrakcyjny design. Wnętrze przyjemne, sprawia wrażenie o wiele bardziej przestronnego w porównaniu z Golfem czy A3. Podobnie w przypadku bagażnika. Dodatkowo po złożeniu tylnych siedzeń zaskakuje wręcz ładownością. Ogólnie samochód zdecydowanie godny polecenia. Wbrew obiegowym opiniom na temat Francuzów (opartych w dużej mierze na starszych modelach z lat 90-tych i 2000-nych) ten samochód to zupełnie inna bajka. Za stosunkowo niewielkie pieniądze można sprawić sobie naprawdę dobre auto, bogato wyposażone, do jazdy zarówno po mieście, jak i na długie trasy. Jeśli trafimy na zadbany i sprawdzony egzemplarz koszty utrzymania są wręcz minimalne, a przyjemność z jazdy spora.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, dynamiczny i oszczędny. Rozrząd przewidziany na 160.000 lub 6 lat. Przy przebiegu prawie 270.000 olej wciąż full syntetyk 5W-30, bez wycieków. Dolewka ok. 800-1000 ml między wymianami ale przy turbinie to normalne.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Mimo sporego przebiegu sprzęgło pracuje miękko, a biegi wchodzą płynnie.
5,0
Układ jezdny
Żadnych stuków, luzów czy ściągania (mimo 17" kół i niskiego profilu). Dobra reakcja na kierownicę, a zawieszenie dość sztywno zestrojone jak na francuską konstrukcję.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Bardzo pomocne czujniki parkowania tył - myślę, że bez nich cofanie byłoby trochę na wyczucie.
4,0
Ergonomia
Ogólnie ok. Sporo schowków (2 w podłodze, duży w podłokietniku). Jednak w modelu z nawigacją pulpit sterowania zajmuje miejsce pojemnika na kubek w tunelu środkowym. Jest niby jeden tuż pod radiem, ale jego rozmiar/kąt nachylenia nie pozwala na włożenie normalnego rozmiaru kawy. Nawet mniejsze napoje łatwo jest rozlać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez najmniejszych zastrzeżeń pod warunkiem sprawnie działającej klimatyzacji. W lecie przyjemnie chłodzi, w zimie szybko nagrzewa wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja. Z tyłu już nieco gorzej, ale w końcu to hatchback a nie limuzyna. W 3 osoby śmiało można podróżować.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie w porządku choć umówmy się - diesla przy wyższych obrotach (w tym przypadku od 140 km/h w górę) zawsze słychać. Przy 200 km/h wciąż jednak można rozmawiać, więc mocne 4/5.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zadbany egzemplarz, dobrze utrzymany i regularnie serwisowany zredukuje koszty do absolutnego minimum.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze i to, co oferuje w swoim wyposażeniu Renault, Megane III to z pewnością dobry wybór. Godny polecenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ponad 70,000 km za kierownicą, 270,000 na zegarze i nigdy mnie nie zawiódł. Co do drobnych : 1). usterka mechanizmu elektrycznie składanego lusterka zewnętrznego, 2). usterka podnośnika szyby (nie elektryka tylko mechanizm)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Hatchback