Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Hatchback

Michał, 5 lat temu
Silnik 1.5 dCi FAP 90KM 66kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 114 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane III Hatchback 1.5 dCi FAP 90KM 66kW 2011 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo elastyczny i niesamowicie małe spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie stwierdzone
5,0
Całokształt
Samochód naprawdę fantastyczny nie rozumiem ludzi którzy piszą że deska rozdzielcza słabo spasowana że słabe plastiki (bmw 535d f10 nawet mercedes s ) wielokrotnie droższe również ma skrzypiące plastiki jak się poszuka nie tak bym oceniał to auto pamiętajmy że można było je kupić od 60 tys a w obecnych czasach ich ceny względem rocznika naprawdę są bardzo przyzwoite na to co oferują elektryczne fotele, szyby,lusterka, navi, pełny klimatronic, okno dachowe, podświetlane drzwi, tempomat,ograniczniki, automatyczne światła,automatyczne wycieraczki bardzo wygodne fotele z rozszerzoną regulacją i wszystko to działa bez problemowo tak jak powinno
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik który posiadam to 1.5 dci 90 fap mam w pełni udokumentowany przebieg (114 tyś )auta ponieważ od nowości posiadała go moja rodzina totalnie bez awaryjny nigdy nie zdarzyło się żeby nie odpalił nie pokazał nigdy żadnego błędu wszystko działa poprawne. Spalanie silnika przy jeździe 60% miasto 40% krótka trasa jest 4,6 litra a auto naprawdę nie jeździ do przesady delikatnie 2 razy wykonałem trasę Poznań-Katowice 4 osoby na pokładzie walizki w bagażniku spalanie 6,2 Eko jazda na wynik udało mi się 3,5 wykręcić Jeżeli chodzi o dynamikę w mieście nie ma na co narzekać pierwsze 2 biegu słabo ale od 3 biegu naprawdę auto ładnie się rozpędza i nie brakuje mocy problem robi się powyżej 130 Ale wiadomo to silnik 1.5 90 koni nie 2,0 140 żeby był królem autostrady ;)
4,0
Skrzynia biegów
Niestety jedyną wadą tego silnika jest właśnie 5 biegowa skrzynia na autostradach przy prędkościach 120-140 robią się wysokie obroty i spalanie rośnie do 5,5-6 litrów brakuje tego 6 biegu Poza tym nie ma na co narzekać biegu wchodzą bardzo czysto bez haczenia nigdy się nie zdarzyło żeby bieg nie wszedł chodzą bardzo delikatnie i są krótkie Przy 90 auto ma ok 2 tys obrotów przy 130 ok 3 tys obrotów przy 180 ok 4 tys.
5,0
Układ jezdny
Wydaje mi się że jak na tą klasę auta jest wystarczalny szybsze zakręty pokonuje pewnie czuć lekki fajny opór podczas postoju na parkingu kierownica robi się mięciutka i można obracać małym palcem im szybciej tym bardziej jest usztywniona
5,0
Karoseria
Karoseria w porządku nie pojawiają się żadne niechciane objawy
Komfort
4,0
Widoczność
Auto jest w porządku jeśli patrzymy do przodu lusterka też są większe co ułatwia ocenę co się dzieje za samochodem ale niestety tylna szybka jest mała i tak pochylona że na parkingach ciężko wyczuć a grube słupki z tyłu auta tym bardziej nie pomagają
4,0
Ergonomia
Jak na ten segment samochodu jest przyzwoicie bagażnik bez problemu mieści 2 duże walizki bądź 4 małe myślę że w porównaniu do aut z segmentu klasuje się pośrodku
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic spisuje się świetnie po dosłownie 30 sekundach od odpalenia zaczyna lecieć ciepłe powietrze szyby które zaparują bardzo szybko i skutecznie są zwalczane przez wentylację Klimatyzacja działa bardzo wydaje
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 195 wzrostu siadam za sobą i nie dotykam kolanami fotela kierowcy ale niestety jazda w 5 osób robi się ciasno na tylnej kanapie jak chodzi o kierowce i pasażera z przodu mają bardzo dużo miejsca
5,0
Wyciszenie
Raz pokusiłem się rozpędzić meganke do wyższych prędkości i naprawde mnie zaszokowała przy 120-140 jest w niej naprawdę cicho przy 160 również nie słychać żadnych świstów powyżej 180 zaczyna robić się głośno od przepływającego powietrza Silnik jest również bardzo cichy nie daje w trasie o sobie poznać i nie przeszkadza podczas długiej jazdy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak naprawdę sama eksploatacje olej filtry wymieniony rozrząd wszystko inne zachowane fabryczne Koszty typu rozrząd czy sprzęgło również nie przerażają a ich wymiany nie są problematyczne..
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chodzi o to ile samochód daje za swoją cene obecnie jak najbardziej zasługuje na ocenę 5
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód nigdy nie zawiódł zawsze dowozi dzielnie do celu bez jakich kolwiek niechcianych sytuacji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zdarzyła się żadna poważna usterka samochód serwis odwiedza raz w roku na wymianę oleji i filtrów

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi FAP 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 25

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Hatchback