Moje auto jest z grudnia 2012 a nie z 2011 - nie było innej opcji wyboru na stronie :-)
Za cenę 60k PLN auto z klimatyzacją automatyczną i innymi bajerami, którym podróżuje się wygodnie powinno mieć ocenę dobrą mimo, iż posiada swoje mankamenty. Dla przeciętnej osoby jeżdżącej 15-20kkm rocznie będą to niuanse niewyczuwalne, ale dla mnie, osoby jeżdżącej ok 80 kkm rocznie już tak.
Wrażenia
3,0
Silnik
DCi82KM w Clio jeździło o niebo lepiej! Nie wiem, czy nie wynika to z filtru FAP, ale nie czuj w ogóle tych 110KM oraz 240NM. Auto zachowuje się, jakby miało max. 90KM i poniżej 200NM. Charakterystyką przypomina mi bardziej benzynę niż Diesla. Na duży plus należy zapisać kulturę pracy silnika, nawet przy większych prędkościach.
4,0
Skrzynia biegów
Jest precyzyjna choć włożenie 6 biegu wymaga ciut wprawy. Mam wrażenie, jakby ktoś szósty bieg na doczepkę do skrzyni biegów wsadził. Dwójka czasami wchodzi "na 2 razy", szczególnie przy zimnym silniku (temp oleju).
3,0
Układ jezdny
No niestety szału nie ma. Powodem jest zbyt małe obciążenie tyłu (jak jeździmy sami bądź z pasażerem obok). Tył "odjeżdża" na szybkich zakrętach - sugeruję włożyć ze dwa krawężniki :-). Wtedy jest dużo lepiej. Z kolei zawieszenie przy nieobciążonym tyle potrafi "przesuwać" autu na dojazdach do skrzyżowań (tarka) lub nawet na bardziej wyboistych drogach krajowych.
Komfort
5,0
Widoczność
Na tę klasę auta nie można nic zarzucić. Ktoś może powiedzieć, że widok do tyłu jest kiepski, ale w jakim produkowanym dziś aucie widok do tyłu jest priorytetem?
4,0
Ergonomia
Ogólnie nieźle, nieźle. Nie przekombinowane, jak w niektórych autach. nie mniej jednak umieszczenie włącznika tempomatu czy przełączanie pomiędzy radiem a CD czy bluetoothem jest średnie. Zdecydowanie najlepsze na świecie rozwiązanie ze sterowaniem radiem przy kierownicy - przebija nawet Mercedesa czy VW.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest przeciętnie, bardzo przeciętnie. Klimatyzacja automatyczna bez szału, często zmienia biegi wyższy-niższy, jakby nie potrafiła trzymać równo temperatury. Regulacja nawiewami taka sobie, a mam porównanie choćby ze Skodą Octavią, która jest drugim autem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na tę klasę auta, to należy zaznaczyć doskonale. Oczywiście osoby powyżej 190 cm będą narzekać, ale w jakim aucie nie będą? Zaznaczam, że komfort dotyczy podróżowania w 4 osoby, a nie 5 osób.
5,0
Wyciszenie
Z pewnością pomaga kultura pracy DCi. nie mniej jednak wiatr nie świszczy nawet przy prędkości ponad 150km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zdecydowanie tańsze niż do niemieckich czy japońskich aut. Trwałość także w porządku. Doskwierają pierdoły, jak wymiana łączników stabilizatorów co 60kkm (w Skodzie od nowości 150kkm i ...nic). Namawiam na rezygnację z przeglądów co 30kkm i przejść na 15kkm i normalny olej a nie long life. Nie wyjdzie drożej, a żywotność silnika będzie większa. Zdecydowanym minusem jest koszt filtra kabinowego, no ale każde auto ma jakiś haczyk.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wspomniałem wcześniej za 60kkm mam auto wyposażone ponadprzeciętnie: klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, zmienne wspomaganie kierownicy, centralny zamek, światła przeciwmgielne, lakier metalic, felgi aluminiowe 16", elektryczne szyby x 4, ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania, ESP, światła do jazdy dziennej LED, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, boczne listwy, lusterka zewnętrzne i klamki w kolorze nadwozia, system ISOFIX, komputer pokładowy, regulowany fotel kierowcy na wysokość, regulowana kierownica w dwóch płaszczyznach, podłokietnik ze schowkiem, odtwarzacz CD z USB, podgrzewane lusterka zewnętrzne, tempomat, ogranicznik prędkości, pakiet skórzany (kierownica, lewarek, ręczny), wielofunkcyjna kierownica, system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) . Za tak wyposażonego Golfa trzeba byłoby zapłacić około 30k PLN więcej!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tą renówką przejechałem na razie 74kkm. Poprzednimi czterema łącznie ponad 600kkm. Miałem dwie usterki: w obecnym aucie po 60kkm wymieniłem łączniki stabilizatorów a w poprzednim Clio nie wytrzymała skrzynia biegó - no, ale mimo, iż był to diesel, to uczyłem się na nim ...jazdy rajdowej, co nie sprzyja niektórym komponentom (delikatnie mówiąc).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie żadnych poza skrzynią, o czym powyżej. Oblatałem kilka renówek DCi (prawda, że w trasach), ale niegdy z żadną nie miałem problemu. Fakt, że co 15kkm przegląd, wymiana filtrów, olejów i części eksploatacyjnych, które wymiany wymagały.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
[l/100km]