Auto rozczarowuje praktycznie na całej linii. Do zakupu powinni dodawać beczkę smaru - wszystko skrzypi. A i gąbek przewody paliwowe brzęczą niemiłosiernie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik wystarcza tylko do miasta, spalanie na trasie powyżej 120 to masakra. Przy 140 spala powyżej 8 litrów, natomiast przy 150-160 spalanie dochodzi do 10 litrów. Duża turbo dziura praktycznie uniemożliwia szybkie ruszenie, auto w górach strasznie się męczy- brakuje mocy.
2,0
Skrzynia biegów
Przy powolnej miejskiej jeździe sprawdza się dobrze. Jednak podczas dynamicznej jazdy niestety jest zbyt gumowata i nieprecyzyjna. Inna sprawa , że przełożenia są za krótkie zarówno da się to odczuć w mieście i na trasie. Ledwo ruszamy i bieg się kończy jak w dostawczaku natomiast przy 140 mamy 3000 obrotów- skrzynie 5biegowe maja dłuzsze ostanie przełożenie- pic na wode ten 6 bieg. Na postoju poniżej 15 stopni lewarek zmiany biegów drga- fabryczna wada docisku koła dwumasowego- samo koło sprawne- remedium wymiana kompletna koła dwumasowego...
3,0
Układ jezdny
Auto jest dosyć komfortowe, układ kierowniczy chodzi lekko i chodzi z delikatnym opóźnieniem, ale to akurat nie jest sportowy samochód więc, można to nazwać kompromisem. Natomiast na wiekszych nierównościach szczególnie poprzecznych zawieszenie bardzo mocno dobija- nie mówie o przejezdzie 50 kmh przez spowalniacz - nawet na krótkiej jedynce potrafi dobić.
Komfort
2,0
Widoczność
Widocznośc do tyłu i na boki sprzodu bardzo zła. Przy przejsciu dla pieszych lepiej zachować czujność- grube przednie słubki. Czujniki parkowania powinny być standardowe.
3,0
Ergonomia
Umiejscowienie włącznika tempomatu - nawet nie trzeba komentować. reszta przeciętnie. Beznadziejnie działający czujnik deszczu bardzo często się gubi. Np. jak kropi potrafi rozkręcić wycieraczki na maksymalny bieg, przy sniegu bardzo często nie działa. Pozycja za kierownica- brakuje dluższej osiowej regulacji- ogranicza to wygodę na trasie. Fotele moglyby miec dluzsze siedziska - chociaż przy stolkowej pozycji nie ma to znaczenia - inaczej usiąść sie nie da, chyba ze na kierownicy beda lejce.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa i chłodzi. Podwójny minus za świszczenie i hałas.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Słabo, z tyłu bardzo mało miejsca. Z przodu stołkowa pozycja za kierownicą.
1,0
Wyciszenie
W mieście słychać przewody paliwowe, na trasie silnik i świst powietrza. Tak trzeba podnosić głos. Skrzypienie drzwi i ich uchytów na nierównościach i przy hamowaniu - dno, a zapomniałem jeszcze skrzypiące zapięcia pasów bezpieczeństwa.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kosztowne usterki alternatora i silnika wspomagania. Jakbyscie chcieli sie pozbyć brzeczenia przewodów paliwowych dodatkowe 1000zł. Wysokie zużycie paliwa na trasie- jazda autostradowa.
2,0
Stosunek jakość/cena
Cóż kupiłem z polskiego salonu z potwierdzonym przebiegiem, niestety latem w upał. Nie słyszałem wtedy tych cholernych przewodów. O dziwo też tak nie skrzypiał, poza uchwytami drzwi. Gdybym wiedział o jego mankamentach na pewno bym go nie kupił -absorbujący samochód. Droga wymiana tylnych hamulców- tarcze z łożyskami- zestaw najtaniej 450zł, ate - 600zł.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uznajmy że nadmierne skrzypienie wnętrza. Drganie lewarka na postoju przy temperaturach ponizej 15 stopni- wadliwy zacisk dwumasy. Lakier mało odporny- na masce sporo odprysków.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterka alternatora i silnika wspomagania układu kierowniczego. Niemiłosierne brzęczenie przewodów paliwowych.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW
[l/100km]