Silnik
: Powtarzam się ale: spalanie, dynamika super, kultura pracy w porządku.
5,0
Całokształt
Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem auto w prasie nie byłem przekonany co do wyglądu i innych jego parametrów (choć zawsze podobały mi się Meganki), komentarze też czytałem bardzo różne, ale co innego zobaczyć a co innego używać, auto kompletne w wersji Hatchback dla dwojga osób, no może jeszcze z dwójką małych dzieci. Kiedy kupuje się auto raczej próbuje się oszczędzać na gadżetach, ja powiem żeby tego nie robić, karta handsfree, czujniki parkowania przód-tył, światła przeciwmgielne, no może czujnik deszczu nie jest do końca dopracowany, klimatyzacja automatyczna, bluetooth są bardzo ale to bardzo wygodne i przede wszystkim większość z nich bardzo zwiększa bezpieczeństwo w eksploatacji auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
105-konna jednostka bardzo ładnie się zbiera, trochę za krótkie przełożenia więc silnik szybko nabiera obrotów, ale wyprzedzanie na wąskich drogach należy generalnie do przyjemności, dla przeciętnych użytkowników ten silnik jest zupełnie wystarczający do dynamicznej jak i oszczędnej jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Jak podałem wyżej dla mnie przełożenia trochę za krótkie, skrzynia niezbyt precyzyjna ale nie są to zbyt doskwierające uwagi jak dla tego auta.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi doskonale, jeżdżę na 17\" alufelgach, sama przyjemność szczególnie w zimie na nowych oponach zimowych jedzie jak po szynach, kontrola trakcji włącza się przy najdrobniejszym poślizgu kół podczas przyśpieszania.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód ok, tył raczej przeciętny, bardzo przydatne czujniki parkowania z przodu i z tyłu auta.
5,0
Ergonomia
Uważam nową Megankę (zresztą Lagunę również) za bardzo porządnie zaprojektowany samochód pod kątem ergonomii, wszystkie przyciski pod ręką i na szczęście nie ma ich tutaj zatrzęsienia (jak np. w Oplu) słaba dźwignia regulacji podparcia lędźwiowego w fotelu kierowcy (słaby dostęp), bardzo przyjemna regulacja radia i komputera w dźwigienkach przy kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bez zarzutu, chociaż nie do końca rozumiem jeszcze jej funkcjonowanie, bardzo łatwa do ustawienia, szybkie podgrzewanie przedniej i tylnej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, śmiem twierdzić że nie ustępuje tutaj Lagunie, z tyłu bardzo przeciętnie, raczej dla niskich osób i na dłuższe podróże tylko dla dwóch, dla mnie i mojej żony to autko idealne na dłuższe wyjazdy.
4,0
Wyciszenie
W porządku, ale bez fajerwerków, Diesel troszeczkę hałaśliwy na wysokich obrotach (tutaj o wiele lepszy Benzyniak - jeździłem z silnikiem 130 konnym) ale Broń Boże nie uciążliwy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na przeglądzie jeszcze nie byłem, jeśli chodzi o zużycie paliwa to bardzo bardzo jestem zadowolony, koszty jakie ponosiłem dla Clio II 1.2 benzyny przy przebiegu 32000 km rocznie przy podobnym przebiegu dla Meganki diesla i tego samego Clio które przejęła żona i dojeżdża nim tylko do pracy około 20 km w obie strony dziennie powinienem się zamknąć w tym samym budżecie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W moim przypadku chyba bardzo dobra ponieważ kupiłem auto używane u dilera za bardzo korzystną cenę z małym przebiegiem i świetnym wyposażeniem, jestem bardzo zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co bez problemów!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co bez komentarzy!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW
[l/100km]