Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Hatchback

Wojciech Piotrowicz, 4 lata temu
Silnik 1.6 16v 110KM 81kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 103 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane III Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Brak
5,0
Całokształt
Poszukiwałem takie auto jak to i spełnia wszystko w oczekiwania. Megane z tym silnikiem jest bardzo trwałe kosztem spalania, przyspieszenia i wyższego hałasu. Koszta eksploatacji są niskie, brak poważnych awarii. Auto jest bardzo praktyczne, idealne dla pary bądź rodziców z jednym dzieckiem. Tylna kanape można złożyć uzyskując całkowicie płaska powierzchnię (odchylamy w przód przednie fotele, skladamy pionowo siedzisko tylnej kanapy, oparcie bez zagłówków składa nam się wtedy na równo z podłogą bagażnika) Fajne rozwiązanie z pilotem do obsługi radia przy kierownicy, tempomat sterowany z kierownicy, system keyless, bardzo dobre prowadzenie i sporo różnych przydatnych "bajerów" to mocne strony tego auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wybrałem ten silnik ze względu na trwałość. Minusami jest głośna praca powyżej 3tys obrotów i kiepskie przyspieszenie typu dużo hałasu o nic. Do 130km/h jest ok, powyżej jazda jest już mocno uciążliwa oraz spalanie bardzo wzrasta. Średnie spalanie po mieście 8.5l, na trasie można zakręcić się koło 7.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przyjemna, biegi precyzyjnie wskakują. Skrzynia 6 biegowa lecz szósty bieg mało różni się od piątego biegu w klasycznej skrzyni. Trzeba trochę się nawachlowac ale pewnie taki był zamysł producenta by zmusic kierowcę do szybszej zmiany biegów (paliwożerny silnik)
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny wspaniały, auto świetnie trzyma się drogi, zakręty to czysta przyjemność. Zawieszenie bardzo rozsądnie wyważone, dobry kompromis pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia.
4,0
Karoseria
Narazie bez zastrzeżeń, żadnych ognisk rdzy, podwozie wygląda jak nowe. Małym minusem jest delikatny lakier, bardzo łatwo się rysuje, trzeba uważaj podczas mycia/wycierania.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ogólnie dobra, mogłaby być dużo lepsza z tyłu lecz rekompensują to czujniki parkowania które działają super.
5,0
Ergonomia
Bez większych zastrzezen. Małym minusem jest umiejscowienie cupholdera za drążkiem zmiany biegów przy radiu - elektryka w tym aucie działa spoko ale takie miejsce na kubki jest trochę brawurowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo mocny punkt tego auta. Auto się zimą zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem już po przejechaniu 1-2km. Szyby odparowują się w kilka sekund, wystarczy na moment ustawić nawiew na przednią szybę. Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja mrozi jak wściekła. Rewelacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca, podczas długiej podróży na przednim fotelu ( oczywiście pasażera) można się nawet wyspac. Z tyłu miejsca jest trochę mniej ale osobom do 180-185 będzie wygodnie. Bardzo duży bagażnik z opcją złożenia kanapy i uzyskania przestrzeni ładunkowej z prostą podłogą.
3,0
Wyciszenie
Auto jest słabo wyciszone. W trakcie zwykłej jazdy po mieście jest ok, gdy jedziemy do 2,5-3tys obrotów. Powyżej tych wartości i w trasie hałas z komory silnikowej jest duży. Brak wyciszenia maski i lepszego wyciszenia komory silnikowej. Diesle posiadają dodatkowe wyciszenia, motor 1.6 benzynowy posiada ich niewiele, moim zdaniem duży minus ze względu na kulturę pracy tego silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie doznaje usterek stricte mechanicznych. Zwykła eksploatacja typu filtry oleje, klimatyzacja, klocki, tarcze itp - ceny jak najbardziej w porządku. Przydarzają się błędy elektroniki mimo że systemy dzialaja bez zarzuty, trudno te błędy zdiagnozować i to potrafi kosztować ale na jazdę nie ma wpływu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakoś cena to największy plus tego auto. Za 25 tys kupiłem 8 letnie auto z polskiego salonu z potwierdzonym przebiegiem 73tys i najbogatszym wyposażeniem Exception SL. W tej klasie aut to naprawdę bardzo dobry wybór - bardziej ciekawy od golfa, tani w eksploatacji, przyciągający wzrok i praktyczny !
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami wyskakują błędy trudno do zdiagnozowania - nie mające wpływu na jazdę. Czasami auto samo zamknie się z pilotem w środku ( na szczęście drugi był w domu ) Ogólnie nie ma tego dużo i nie są to jakieś lawinowe rzeczy bądź jakoś mocno uciążliwe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na wysokim poziomie. Nie zdarzyła się żadna poważna awaria. Prosty silnik 1.6 bez turbo, jeszcze starej generacji który wybrałem ze względu na bardzo wysoka trwałość i nie zawiodłem się.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Hatchback