Silnik
: Myślałem, że będzie gorzej (osiągi i spalanie).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nie stwierdzono.
Inne
: Nie stwierdzono
Inne
: Nie stwierdzono.
5,0
Całokształt
Podałem rok produkcji 2011, bo inaczej nie można było, ale auto jest z X.2013 r. Nie wiem dlaczego podaje się, Megane z silnikiem 1.6 110 kM produkowano do 2011 r., skoro 31.10.2013 r. odebrałem z salonu samochód z tym właśnie silnikiem, a w ofercie model ten jest nadal w sprzedaży. Za całokształt wystawiam 5,0, ponieważ: 1) cena jest naprawdę OK, 2) wyposażenie pełne poza skórą i kamerą cofania, 3) dodatki: opony zimowe za 1 zł (Continental 205/55/R16 - TS850T), ubezpieczenie OC, AC, NW za 500 zł. Samochód ładny, komfortowy i funkcjonalny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Świadomie kupiłem "stary" konstrukcyjnie model silnika benzynowego. Jest wystarczający do codziennej jazdy. O nowych silnikach benzynowych mechanicy z ASO niewiele mogli mi powiedzieć odnośnie ich trwałości. Są podobno lepsze jeżeli chodzi o osiągi, ale bardziej paliwożerne i oczywiście droższe przy zakupie. Serwisowanie silnika 1.6 nie powinno rujnować portfela. Diesel w mojej poprzedniej Lagunie (3 Megane i 2 Laguny w tym jedna diesel 2,0 Dci) był napradę OK. ale przeglądy (olej, filtry, itd.) kształtowały sie na poziomie ok. 800-1000 zł. W obecnym modelu koszt nie powinien przekroczyć 500-600 zł, ale okresy międzyprzeglądowe sa co 2 lata lub30 tys. km (w dieslu - co rok lub 20 tys. km). Spalanie 50% trasa 20 km + 50% miasto w korkach: 7,7 l/100 km. Jazda z prędkością ok 100 km/h - 7,0 l/100 km. Autostrada 120-140 km/h średnie spalanie na trasie 700 km: 7,5 l/100 km. Przy wyższych prędkościach (powyżej 130 km spalanie na poziomie 8,5-9,0 l/100 km).
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych uwag. Skrzynia 6- biegowa chodzi bezproblemowo. Troche za krótkie przełożenie pomiędzy 1 a 2 biegiem.
5,0
Układ jezdny
Jest super. Komfort połączony z dobrym czuciem samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest bardzo dobrze, ale ponieważ jest to hatchback, trochę przysłaniają widoczność tylne słupki. Cofam na lusterka przy czujnikach parkowania, więc nie ma problemu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarutu. Klimatyzacja automatyczna (obecnie ogrzewanie) pracuje bez zarzutu, jest cicha i wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera jest super. Z tyłu nie jeżdżę, ale gołym okiem widac, że miejsca z tyłu jest trochę za mało. Problem rozwiązuje wersja kombi. Dla moich potrzeb jest doskonale.
4,0
Wyciszenie
Do predkości 130 km/h jest OK. Powyżej silnik jest wyraźnie słyszalny. Optymalna prędkość to 120 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Fabrycznie nowe auto, więc nie ma o czym pisać. Dokupie jeszcze fabryczne fatruchy przeciwbłotne, bo podczas jazdy w deszczu przy wyższych prędkosciach tylna szyba szybko się brudzi, a i progi sa zabłocone.
Koszty są zawsze za wysokie, ale cena zakupu i związane z nią inne koszty - np. ubezpieczenie liczone od wartości są OK. Przy obecnej cenie benzyny niższej od oleju napędowego, koszty utrzymania są nieco niższe niż w dieslu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba bezkonkurencyjnie. Auto w pełni wyposazone (ABS, ESP, GPS, czujniki parkowania plus inne dodatki) w kolorze brąz kasztanowy za niecałe 60 tys. zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak. Auto ma 3 tys. km przebiegu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowano.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 110KM 81kW
[l/100km]