Karoseria
: Ten smak wykonania nadwozia , który teraz skopiowali Ford, Opel Kia czy Hyundai. Ale i tak Megane jest niepowtarzalne i to ona wyznaczyła trend w tej klasie aut.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Rozrusznik na gwarancji
4,0
Całokształt
Po ponad 4 latach użytkowania mojej Meganki mogę napisać , że auto jest godne polecenia. Jest staranne wykonane, dobrze się prowadzi. Mankamentem jest silnik. Po prostu jest to już za stara jednostka, chociaż jej plusem jest żywotność i to że bardzo dobrze znosi Gaz LPG. Ja założyłem instalację BRC i na przekór opiniom \" Znawców\" jak na razie nie żałuję tej decyzji. Jest to chyba kompromis pomiędzy tym co się ma i na co było mnie stać by móc przemieszczać się w miarę ekonomicznie z punktu A do B.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik w tym aucie to jedyna mankament. Jest może i dynamiczny ale przy tym bardzo ale to bardzo paliwożerny i hałaśliwy. Po porostu trzeba go mocno pociągnąć.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótkie przełożenia. Jak jadę w trasie to w zasadzie nie włączam 5 tylko od razu 6. Po mieście to trzeba się troszeczkę napracować lewarkiem. Po za 6 wszystkie biegi włącza się precyzyjnie
5,0
Układ jezdny
wszystko jak należy. super zestrojone i trzyma się drogi jak po nitce
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu trochę słaba. Autko ma za szerokie słupki. Ale ja mam czujniki parkowania więc jest ok. co nie zobaczę w lustrach to mi czujnik zapiszczy.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. obsługa intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima w aucie działa bez zarzutu chłodzi , że fest. Z ogrzewaniem jest już gorzej. Ja silnik się nagrzeje i jestem w teasie to jest ciepło, ale na krótkich podjazdach nawet przy ciepłym silniku grzanie jest słabe . Długo trzeba czekać na ciepło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja nie należę do osób wysokich i dla mnie z przodu miejsca jest w sam raz. Ale podróżując w 4 dorosłe osoby pasażerowie z tyłu mogą mieć problemu z wygodą. Jest po prostu ciasno.Na plus zasługuje za to dość duży bagażniki jak na tej klasy auto.
3,0
Wyciszenie
Na zewnątrz cicho. do 3 tyś obrotów w aucie jest ok, ale jak jedziemy powyżej tych obrotów robi się głośno. Długa podróż z prędkością powyżej 140 km/h jest męcząca. polecam 120 do 130 km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i tu się zaczyna w mieście zimą to i 13 l potrafi spalić. Jak jest ciepło to normą jest 8,5 do 9 l. W trasie mój rekord to 6,5 l. ale jechałem nie szybciej niż 100 km/h. Normą jest 7,8 w cyklu mieszanym. Teraz kupiłbym chyba jednak silniki mocniejszy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Po 4 letnim okresie zbyt duża utrata wartości. Ale jak chcesz pojeździć dłużej i bez problemów to warto w takie auto zainwestować. ja w każdym bądź razie kupiłbym jeszcze raz to autko ale z innym silnikiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto użytkuje już ponad 4 lata i co do napraw to przydarzyły mi się 2. jedna na gwarancji dodatkowo wykupionej z rozrusznikiem- wymienili na ich koszt. Kolejna naprawa była już na mój koszt. Pękła rurka od klimy w takim miejscy, że musiałem kupić całą gałązkę. Koszt w serwisie autoryzowanym 680 zł , ale Polak potrafi i kupiłem na allegro z rozbitka używaną za 180zł+ koszt naprawy i napełnienia zamknął się w kwocie 450zł. Poza tymi incydentami nic się poważnego nie działo. Normalne eksploatacyjne naprawy typu olej filtry itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Napisałem już wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 110KM 81kW
[l/100km]