Dobrze się prowadzi, miłe wrażenia przy przyśpieszaniu, pod warunkiem wyłączenia widoku "aktualnego spalania". Poza tym prawdopodobnie zapomniano całkowicie pojęcia "ergonomia" przy projektowaniu auta, tzn: przy wzroście ~180 cm deska rozdzielcza wciska się w kolano kierowcy niemiłosiernie. Przy wyjeżdżaniu z podporządkowanej zagłówek pasażera zasłani połowę tylnej bocznej szyby. Wygięta deska rozdzielcza daje popalić również na fotelu obok kierowcy gdzie dopiero wygodnie robi się po całkowitym odsunięciu fotela. Głęboko schowane gniazda pasów bezpieczeństwa z tylu czynią prawie niemożliwe wpięcie pasów w opcji fotelika bez isofix. Pokrętła wentylacji na tyle wysokie że kierowca nie widzi oznaczeń po prawej stronie. Z tyłu połowę mniej miejsca niż w astrze g. Nie polecam jako auto rodzinne nawet w opcji 2+1.
Wrażenia
4,0
Silnik
Żwawy, miłlo wciska w fotel, najmocniejszy punkt auta.
3,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia (6-ka od 60 km/h). Lekko pracuje na plus.
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
2,0
Widoczność
1,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16v TCe 130KM 96kW
[l/100km]