Stosunek jakości do ceny tego samochodu jest bardzo dobry. Nowoczesne wnętrze, nowoczesny silnik, super wyciszenie, świetne wyposażenie. Silnik 1,4 TCe rewelacja. Wygląd mnie jakoś nie porywa ale jako auto na co dzień i dla rodziny trzyosobowej w zupełności wystarcza. Minusem jest stopniowanie skrzyni biegów, niby 6-ściobiegowa a 6 wrzucamy już po 70 km/h...słabe...tu Renault się nie popisało, trzeba dużo wachlować lub przerzucać z 3 na 5 i jest ok :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Póki co rewelacja. Bardzo cichy i zarazem elastyczny silnik zastępujący starą jednostkę ale bardzo dobra 2,0 16v . Ja lubię auta z Turbo, szczególnie benzynowe.
3,0
Skrzynia biegów
Przeciętnie dlatego, że na 5 oceniam precyzyjność i pracę lewarka a na 1 niestety konfigurację skrzyni biegów. co 10 km/h przerzucić trzeba bieg, jeśli stosujemy się do zaleceń
5,0
Układ jezdny
komfortowe i zarazem pewne prowadzenie, jestem zaskoczony pozywtynie tego oczekiwałem przesiadając się z Saaba , który był twardym autem.
Komfort
4,0
Widoczność
do tyłu bez czujników ...kiepsko a tak dobrze
4,0
Ergonomia
jest dobrze natomiast mam wersje z navi i nie mam gdzie kawy postawić większej :) mała wejdzie pod radio ale żona musi trzymac w ręku :) poza tym schowki w podłodze nadal sa co cieszy :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nic dodac nic ująć , może z wyjątkiem nagrzewania. Myślałem, że będzie ciepło ciut szybciej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tyłu wystarczająca ilośc miejsca z przodu tym bardziej. To kompakt który jest kompaktem. Skoda Octavia jest większa, ba była większa od Saaba 9-3 i BMW 3 wię wiedziałem na co sie decyduje.
5,0
Wyciszenie
tu jestem bardzo miło zaskoczony . Silnika w ogóle nie słychać , a przy prędkościach autostradowych mogłoby być lepiej wyciszone podwozie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na razie bezkosztowo mimo uzywanego auta. Ale ceny części sa na przyzwoitym poziomie
5,0
Stosunek jakość/cena
rewelacja, chociaż ta Meganka nie jest juz tak tania jak poprzedniczka. Pewnie ma lepsza renomę. Tanie sa diesle 1,5 dci,a 1,4 TCe już tak tanie nie są.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
j.w. póki co odpukać ni
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16v TCe 130KM 96kW
[l/100km]