Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Hatchback Facelifting

pablo_fso, 11 lat temu
Silnik 1.6 16v 110KM 81kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.6 16v 110KM 81kW 2012-2013 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bogate wyposażenie.
5,0
Całokształt
Za cenę jaką otrzymałem na wyprzedaży rocznika z takim wyposażeniem oferta najlepsza na rynku. Samochód nowoczesny, wyposażony we wszystko co potrzeba w dzisiejszych czasach i co również istotne - bardzo ładny. Patrz komentarze po 12000km i 5 miesiącach ale ogólna ocena bez zmian. Cieszy mnie ten samochód. Jedna uwaga w przypadku zainteresowanie tym modelem zwrócić warto uwagę na różnice wersji Generation produkowanej w Turcji - to inny samochód zaczynając od karoserii (jest inaczej spawana, przez dach idą plastikowe paski maskujące czego w wersjach europejskich nie ma kończąc na desce rozdzielczej - poza innymi zegarami jest ona z modelu Fluence - podobna ale inna (np. wygląd nawiewów środkowych) i z gorszych materiałów. No i warto pamiętać że silnika 1.6 są dwie wersje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na bazowy silnik benzynowy 1.6 jest nieźle. Bez większych problemów zbiera się z niskich obrotów. Do miasta i podmiejskich tras w sam raz, na autostradzie jeszcze nie miałem okazji wypróbować. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - na autostradzie spisuje się dostatecznie ale to zależy od tego jak się autostradę użytkuje. Ja raczej trzymam sie przepisowych 140km/h. Z rzeczy które mi się nie podobają to praca pedału przyspieszenia - czasem zaraz po uruchomieniu pojawia się delikatne opóźniona reakcja, potem problem znika.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegów dobrze zgrane z silnikiem, kwestia przyzwyczajenia że można jechać 65km/h na 6 biegu już. Biegi wchodzą płynnie i bez zacięć. Trochę hałasuje jak dla mnie .. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - hałasu już nie zauważam. Przy mocno raptownej i dynamicznej zmianie biegu potrafi delikatnie haczyć ale ocena pozostaje 4 bo podoba mi się ten 6-ty bieg.
5,0
Układ jezdny
Pewne trzymanie w zakrętach, fajnie skomponowane wspomaganie kierownicy i extra hamulce tarczowe na wszystkich kołach. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - brak zastrzeżeń i innych uwag. Samochód fajnie się prowadzi.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak to w nowoczesnych samochodach - średnio. Plus za duże lusterka zewnętrzne. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - mam 190cm wzrostu i jak dla mnie widoczność w lewo przez środkowy słupek jest słaba.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Radio - trochę za małe pokrętło głośności ale plus za sterowanie spod kierownicy więc tego pokretła nie uzywa sie dużo. Elektroniczny wyświetlacz prędkosci - kwestia przyzwyczajenia, ale czytelny. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - przy maksymalnym odsunięciu fotela kierowca korzysta z samej zwężonej końcówki podłokietnika na drzwiach. Ocena pozostaje 5 bo podłokietnik środkowy ratuje sytuacje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z czujnikiem jakości powietrza. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - brak zastrzeżeń.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ocena przeciętnie - bo jest przeciętnie. Co nie znaczy źle ale rekord to nie jest - głównie mam tu na myśli kanapę z tyłu - przód jest OK. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - tylko bym dodał, ze przy maksymalnie odsuniętym fotelu kierowcy z tyłu osoba dorosła nie pojedzie.
4,0
Wyciszenie
Dobre ale nie bardzo dobre. Do 4 tys obrotów silnik dość cichy, powyzej juz słyszalny. Dobre wyciszenie kół i odgłosów pracy zawieszenia. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - w trasie autostradami poziom hałasu okazuje się komfortowy - prędkości do 140km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie samochód na dotarciu ale póki co trzyma średnią fabryczną. Myślę, że w normalnej jeździe założenie 7-7,5 litra jest jak najbardziej realne. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - ocenę bym podniósł na 4,5. Samochód w trybie miejsko-podmiejskim pali 6,9-7,1/100. Po wyjechaniu na podmiejską szosę spalanie nabite w mieście szybko spada i średnio wg moich wyliczeń (spisuje każde tankowanie) trzyma fabryczną normę. W samej trasie fabryczne 5,5/100 jest do osiagnięcia tylko kiedy nie przekraczamy 90km/h i jedziemy bardzo oszczędnie na pustej drodze - dlatego oceny 5 nie dam. Normalnie w spokojnej trasie samochód pali ok 6,6/100, kiedy oszczędzamy to nawet 6/100 (mój rekord)a kiedy nam się spieszy autostradą i duzo wyprzedzamy 7,5 (ale to też mój wynik - spokojnie można spalić więcej).
5,0
Stosunek jakość/cena
Wyprzedaż rocznika - za auto klasy C zapłaciłem jak za auto klasy B z rocznika bieżącego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy samochód. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - z drobiazgów: trzeszczące uszczelki drzwi hałasowały kiedy samochód jechał po nierównej drodze, smarowanie silikonem pomogło. Przy dużej zmianie temperatur (chłodny poranek) lekko trzeszczy boczek drzwiowy od drgań silnika. Hamulce w mojej opinii głośno pracowały (było słychać szum tarcia klocków o tarczę) - zaciski zostaly przeczyszczone w serwisie. Hamulce poza tym czasem popiskują.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowy samochód. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.6 16v 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
10,4
l/100km
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane III Hatchback Facelifting