Ocena kierowcy - Renault Megane III Hatchback Facelifting
pablo_fso,
11 lat temu
Silnik 1.6 16v 110KM 81kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
12 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Bogate wyposażenie.
5,0
Całokształt
Za cenę jaką otrzymałem na wyprzedaży rocznika z takim wyposażeniem oferta najlepsza na rynku. Samochód nowoczesny, wyposażony we wszystko co potrzeba w dzisiejszych czasach i co również istotne - bardzo ładny.
Patrz komentarze po 12000km i 5 miesiącach ale ogólna ocena bez zmian. Cieszy mnie ten samochód. Jedna uwaga w przypadku zainteresowanie tym modelem zwrócić warto uwagę na różnice wersji Generation produkowanej w Turcji - to inny samochód zaczynając od karoserii (jest inaczej spawana, przez dach idą plastikowe paski maskujące czego w wersjach europejskich nie ma kończąc na desce rozdzielczej - poza innymi zegarami jest ona z modelu Fluence - podobna ale inna (np. wygląd nawiewów środkowych) i z gorszych materiałów. No i warto pamiętać że silnika 1.6 są dwie wersje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na bazowy silnik benzynowy 1.6 jest nieźle. Bez większych problemów zbiera się z niskich obrotów. Do miasta i podmiejskich tras w sam raz, na autostradzie jeszcze nie miałem okazji wypróbować.
Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - na autostradzie spisuje się dostatecznie ale to zależy od tego jak się autostradę użytkuje. Ja raczej trzymam sie przepisowych 140km/h. Z rzeczy które mi się nie podobają to praca pedału przyspieszenia - czasem zaraz po uruchomieniu pojawia się delikatne opóźniona reakcja, potem problem znika.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegów dobrze zgrane z silnikiem, kwestia przyzwyczajenia że można jechać 65km/h na 6 biegu już. Biegi wchodzą płynnie i bez zacięć. Trochę hałasuje jak dla mnie ..
Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - hałasu już nie zauważam. Przy mocno raptownej i dynamicznej zmianie biegu potrafi delikatnie haczyć ale ocena pozostaje 4 bo podoba mi się ten 6-ty bieg.
5,0
Układ jezdny
Pewne trzymanie w zakrętach, fajnie skomponowane wspomaganie kierownicy i extra hamulce tarczowe na wszystkich kołach.
Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - brak zastrzeżeń i innych uwag. Samochód fajnie się prowadzi.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak to w nowoczesnych samochodach - średnio. Plus za duże lusterka zewnętrzne.
Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - mam 190cm wzrostu i jak dla mnie widoczność w lewo przez środkowy słupek jest słaba.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Radio - trochę za małe pokrętło głośności ale plus za sterowanie spod kierownicy więc tego pokretła nie uzywa sie dużo. Elektroniczny wyświetlacz prędkosci - kwestia przyzwyczajenia, ale czytelny.
Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - przy maksymalnym odsunięciu fotela kierowca korzysta z samej zwężonej końcówki podłokietnika na drzwiach. Ocena pozostaje 5 bo podłokietnik środkowy ratuje sytuacje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z czujnikiem jakości powietrza.
Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - brak zastrzeżeń.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ocena przeciętnie - bo jest przeciętnie. Co nie znaczy źle ale rekord to nie jest - głównie mam tu na myśli kanapę z tyłu - przód jest OK.
Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - tylko bym dodał, ze przy maksymalnie odsuniętym fotelu kierowcy z tyłu osoba dorosła nie pojedzie.
4,0
Wyciszenie
Dobre ale nie bardzo dobre. Do 4 tys obrotów silnik dość cichy, powyzej juz słyszalny. Dobre wyciszenie kół i odgłosów pracy zawieszenia.
Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - w trasie autostradami poziom hałasu okazuje się komfortowy - prędkości do 140km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie samochód na dotarciu ale póki co trzyma średnią fabryczną. Myślę, że w normalnej jeździe założenie 7-7,5 litra jest jak najbardziej realne.
Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - ocenę bym podniósł na 4,5. Samochód w trybie miejsko-podmiejskim pali 6,9-7,1/100. Po wyjechaniu na podmiejską szosę spalanie nabite w mieście szybko spada i średnio wg moich wyliczeń (spisuje każde tankowanie) trzyma fabryczną normę. W samej trasie fabryczne 5,5/100 jest do osiagnięcia tylko kiedy nie przekraczamy 90km/h i jedziemy bardzo oszczędnie na pustej drodze - dlatego oceny 5 nie dam. Normalnie w spokojnej trasie samochód pali ok 6,6/100, kiedy oszczędzamy to nawet 6/100 (mój rekord)a kiedy nam się spieszy autostradą i duzo wyprzedzamy 7,5 (ale to też mój wynik - spokojnie można spalić więcej).
5,0
Stosunek jakość/cena
Wyprzedaż rocznika - za auto klasy C zapłaciłem jak za auto klasy B z rocznika bieżącego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy samochód.
Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - z drobiazgów: trzeszczące uszczelki drzwi hałasowały kiedy samochód jechał po nierównej drodze, smarowanie silikonem pomogło. Przy dużej zmianie temperatur (chłodny poranek) lekko trzeszczy boczek drzwiowy od drgań silnika. Hamulce w mojej opinii głośno pracowały (było słychać szum tarcia klocków o tarczę) - zaciski zostaly przeczyszczone w serwisie. Hamulce poza tym czasem popiskują.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowy samochód.
Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - brak usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 110KM 81kW
[l/100km]