Ocena kierowcy - Renault Megane III Hatchback Facelifting 2013
jacekn2,
10 lat temu
Silnik Energy TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Elastyczny, mocny i ekonomiczny.
5,0
Całokształt
Ogólnie auto oceniam bardzo dobrze. Silnik 1.2 Energy TCE 130 jest bardzo fajną jednostką napędową, która jest elastyczna i ważna rzecz łańcuch rozrządu, posiada funkcję Start&Stop czyli silnik gaśnie na światłach jeśli jest rozgrzany i spełnione są określone warunki w naszym klimacie będzie to działać prawie bez przerwy. Jeśli chodzi o spalanie to zależy od nogi kierowcy przy moje spokojnej jeździe mieszanej oscyluje 5.5 l/100km takie spalanie otrzymuje jeśli trzymam obroty tak do 2 tysięcy na trasie. Auto jest wykonane z dobrych jakościowo materiałów, blacha obustronny ocynk, deska rozdzielcza wykonana z miłych w dotyku plastiku pokrytego gumą. Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem (Rzeszów-specjalizują się w serwisowaniu samochodów francuskich i zapytałem jak się sprawują silniki TCe to powiedział, że u niego serwisuje się Clio też TCe i ma przejechane 180 tys. km (przedstawiciel handlowy) i nic się nie dzieje wymiana części które się zużywają i to wszystko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo nowoczesną konstrukcją o pojemności 1.2 i 130 koniach. To jest ten sam silnik co 1.2 115 koni, ale fabrycznie podnieśli moc wgrywając inne oprogramowanie. Moim zdaniem pracuje bardzo cicho na postoju praktycznie go nie słychać. Ogólnie jest elastyczny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 biegów jest precyzyjna nic nie haczy. Pomocnik ekonomicznej jazdy podpowiada kiedy zmienić bieg. Jak dla mnie jest dopracowana.
5,0
Układ jezdny
Fajnie prowadzi się w zakrętach, zawieszenie jest w miarę sztywno zestrojone. Wspomaganie elektryczne (twardnieje przy większych prędkościach) Opony na jakich wyjechałem z salonu to Continental ContiEcoContact 5 5 R17 205/55
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak dla mnie jest taka sama jak w reszcie hatchback'ów choć tylna szyba jest troszkę mała to moja subiektywna ocena. Duże i dobrze zaprojektowane lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, czytelne zegary. Kierownica regulowana w 2 płaszczyznach. Fotele dobrze trzymają w zakrętach regulacja wysokości fotela, regulacja odcinka lędźwiowego. Prędkościomierz elektroniczny a obrotomierz analogowy. Jednym "kliknięciem" całkowite obniżanie szyb, lub jak kto woli można sobie ustawić samemu poziom obniżenia szyby.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra klimatyzacja automatyczna z możliwością odszraniania przedniej szyby :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 187cm wzrostu i mogłem swobodnie zająć pozycję za kierownicą obniżając trochę siedzisko po ustawieniu pod siebie fotel kierowcy zasiadłem również na tylnej kanapie i miałem jeszcze trochę miejsca nad głową mogłem spokojnie oprzeć głowę o zagłówek a przed kolanami miałem ok. 3 cm wolnego miejsca moim zdaniem to jest dostatecznie dużo miejsca by wygodnie podróżować.
5,0
Wyciszenie
Wewnątrz jest bardzo cicho nawet przy 120 km/h przy 140 jest już głośniej ale i tak ciszej jak Leonie 2016
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie z kolejnymi kilometrami spada. Pierwszy przegląd koszt koło 700 zł z wymianą oleju filtra kabinowego i sprawdzeniu całego pojazdu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem jest to auto bardzo dobrze wykończone miekkimi materiałami dobrej jakości miękka deska rozdzielcza
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika Energy TCe 130KM 96kW
[l/100km]