Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour Facelifting

alek, 5 lat temu
Silnik 1.5 dCi 110KM 81kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane III Grandtour Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW 2012-2013 - Oceń swoje auto
3,64
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : klimatyzacja
3,0
Całokształt
W opisie modelu: niższa klasa średnia, no i tak jest. Technika na 3-4 gwiazdki, design na trzy. Całokształt na 3. Bez fajerwerków. Nie zachwyca, ale i nie rozczarowuje. Na ulicy przejdziesz obok i nie zauważysz. Za to lejesz paliwo, pilnujesz terminów wymian podzespołów i jeździsz. Wolno się nagrzewa zimą. Bardzo słaba jakość radia i głośników. W modelu z fabryczną nawigacją wymiana radia na niefabryczne wiąże się z utratą tejże. Zatem zastanówcie się przed zakupem co jest dla Was ważniejsze. Jakość dźwięków czy też wbudowana nawigacja. W ocenach poniżej przeważnie po cztery gwiazdki, jednak o całokształcie decyduje również styl auta, wygląd, oryginalność, a ta jest przeciętna. Rozważałem zakup Opel Signum, Volvo V50, Lancia Delta, Fiat Croma, Honda Civic. Wyszła nijaka meganka. Tylko w kombi bo nie podobają mi się tylne lampy w Hatchbecku. Szukałem benzyny do miasta a jest turbo-diesel w trasy. Czy dobrze? -Nie wiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
niskie spalanie przy dobrym przyspieszeniu. Tu nie ma się czego doczepić, chyba tylko że mogłoby być 1.6 i 130KM.
5,0
Skrzynia biegów
rewelacja. Chodzi jak zegareczek. Cicho, płynnie. Zero szarpania przy zmianie biegów. To właśnie przekonało mnie do Megi III podczas jazdy próbnej.
4,0
Układ jezdny
nie mam co wpisać. jest ok
4,0
Karoseria
drobne ślady po uderzeniach żwiru ale zero ognisk rdzy. Zatem zabezpieczenie antykorozyjne w porządku.
Komfort
2,0
Widoczność
przy cofaniu jest kiepsko. W zakrętach w lewo łapię się na tym że przesuwam głowę w prawą stronę, bo słupek zasłania.
4,0
Ergonomia
wszystko poręczne , pod ręką. Z tyłu sporo miejsca na nogi. Fotele wygodne nawet w długiej trasie. Jeżdżę do Niemiec 1300km w jedną stronę i nie narzekam.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim modelu brak oddzielnych nawiewów na tył czego brakuje w ciepłe dni. Z przodu dmucha chłodem z otworów, a z tyłu jest gorąco i bez nawiewu. A taki modus to ma!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze. Pamiętajmy że to nie Insignia, volvo, passat czy 407.
3,0
Wyciszenie
świst wiatru w uszczelkach drzwi powyżej 130km/h, wg mnie zbyt głośno słychać silnik. Ale to chyba taka przypadłość Renault. Brak izolacji ściany przegrody silnika i maski. Polecam wyciszenie matami. Ja mam przednie drzwi, bagażnik ( podłoga bagażnika jest plastikowa!), klapa bagażnika i blachę pod tylną kanapą. Kosztuje ale warto.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dostępność części, zamienników, niskie spalanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
6000 euro za diesla 2013-14 przebiegi poniżej 160 tyś. Nie jest źle.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
problem z klimatyzacją. uciekający czynnik, zakłócenia w pracy systemu w dłuższych trasach. I nikt dokładnie nie wie dlaczego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, mała pojemność, turbo, zatem na pewno przy prędkościach 120-130 km/h pojeździ dłużej niż przy 150np.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane III Grandtour Facelifting