Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour Facelifting
Twardy82,
9 lat temu
Silnik 1.5 dCi 110KM 81kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
70 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Komfort foteli, gadżety i bezawaryjność.
4,0
Całokształt
Bardzo dobre auto. Nic się nie psuje, mimo obiegowej opinii o Renault. Trochę za słaby silnik. Auto w najbogatszej wersji wyposażenia Privilage z dodatkami, więc niczego w nim nie brakuje. "Bajery" sprawiają, że na co dzień jest niezwykle poręczne i korzysta się z niego z przyjemnością. Po dwóch latach nie wyobrażam sobie już auta bez kamery cofania, czujników z tyłu i przodu, automatycznych swiatel, wycieraczek, tempomatu, navi czy "bezkluczykowego" dostepu. Sa tez pewne niedociagniecia - system spryskiwaczy szyb to jakaś kpina - w Focusie z 2003 lepiej działał. Tutaj płyn ledwo wylewa się na szybę z tyłu, na przednie "sika" pojedynczymi strumieniami. Sterowanie radiem "przy" zamiast "na" kierownicy też denerwuje. Brak uchwytu na napoje to już przegięcie - nie ma co zrobić z kawą w trasie (w wersji z Navi, jej sterowanie upchnęli tam gdzie było miejsce na kubek). Jakość wykonania w środku, bardzo dobra... ale znowu są niedociągnięcia - skrzypiące uszczelki w oknach drzwi. Ogólnie auto mogłoby być bliskie ideałowi... gdyby nie te "drobiazgi", które denerwują i silnik nieco za słaby.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nic się nie dzieje. 110km jest jednak za słabe dla tego auta. Niedobór mocy przekłada się na wyższe spalanie u kierowcy, który tak jak ja lubi dynamiczną jazdę. Na autostradach podróżując z prędkościami powyżej 140km/h spalanie robi się wręcz nieprzyjemne.
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być "dłuższa". Na 6tce 3000 rpm mamy przy 150 km/h To sprawia, że nie opłaca się jeździć szybciej po niemieckich autostradach... spalanie leci wykłądniczo w górę powyżej tej prędkości.
4,0
Układ jezdny
Odrobinę podsterowna. Nie tak miękka jak "stare" francuzy, ale Focus to to nie jest.
Komfort
4,0
Widoczność
do tyłu bez rewelacji, ale kamera cofania sprawia, że cofanie to bułka z masłem
4,0
Ergonomia
po jakimś czasie wszystko można obsłużyć, ale na początku trzeba zmienić klika przyzwyczajeń z niemieckich aut.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi wydajnie, ale nagrzewanie wnętrza zimą słabe - potrzebuje 20km w trasie żeby dobrze grzać przy mrozach poniżej -5'C
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Są wieksze auta, ale dla rodziny 2+1 o przeciętnych wymiarach i wadze, wystarcza aż nadto. Trasę 800km robię bez postoju! nie czuję w ogóle zmęczenia - fotele rewelacyjne!
3,0
Wyciszenie
Na autostradzie powyżej 120 km/h trudno porozmawiać przez bluetooth.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Plus za brak problemów i niezbyt drogie przeglądy. 20kkm pomiędzy przeglądami też przyjemne. Spalanie daleko od "katalogowego".
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem z wyprzeddaży rocznika z prawie 30% rabatem od ceny katalogowej. Do Astry z podobnym silnikiem i wyposażeniem miałem dystans ponad 10tyś! W tej cenie nic innego nie miało szans.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalona żarówka podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Skrzypiące uszczelki szyb, skrzypiący pedał sprzęgła (po rozebraniu i przesmarowaniu temat zniknął).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
0 = nanda/null/zero
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 110KM 81kW
[l/100km]