Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour Facelifting

hiciu_24, ponad rok temu
Silnik 2.0 16v 140KM 103kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 196 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane III Grandtour Facelifting 2.0 16v 140KM 103kW 2012-2013 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Wybrany na zasadzie kompromisu między charakterem użytkowania (głównie krótkie dojazdy i niski roczny przebieg - benzyna), małymi rozmiarami miejsca do parkowania (samochód faktycznie kompaktowy jak na to co oferuje) i charakterystyką jazdy (komfort i bezpieczna jazda poprzez posiadanie zapasu mocy). Samochód ze specyficznym układem napędowym, jak na kompakt pojemy i dający względny komfort. Nie jest też najwolniejszy na drodze. Charakterystyki pojazdu wskazują na samochód przeznaczony do jazdy na średnich dystansach do 200km w ruchu mieszanym, wtedy jego zalety zdecydowanie przewyższają wady.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wolnossący, pomimo tego te 140KM trochę już czuć. Silnik radzi sobie z samochodem nieźle. Można utrzymać stałą prędkość autostradową (marszową) około 150km/h. Jego osiągi ogranicza skrzynia biegów niemniej jednak jeśli ktoś kupuje konfigurację ze skrzynią CVT to musi to zrozumieć.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia CVT pracuje aksamitnie, niestety ma to swoją cenę w postaci wrażliwości na eksploatację. Źle eksploatowana szybko ulega awarią. Skrzynia nie lubi ciężkiej nogi, z tego powodu samochód nie kwalifikuje się na "wyścigi rydwanów". Ma też tendencję do przegrzewania się przy utrzymywaniu wysokich prędkości przez dłuższy czas (jazda autostradowa powyżej 150km/h) - na szczęście jest czujnik temperatury, który pokazuje kiedy zwolnić lub zjechać na pit-stop. Nie lubi także pracy pod obciążeniem nie rozgrzana do temperatury roboczej. Za to lubi częstą wymianę oleju - niektóre źródła wskazują na co 30 tyś km. Kulturą pracy jednak bije na głowę te wszystkie zautomatyzowane wynalazki (w mojej opinii z DSG włącznie).
4,0
Układ jezdny
Przeciętny, adekwatny do klasy samochodu. Na uwagę zasługuje jedynie lepsza (w moim odczuciu) niż w innych kompaktach precyzja pracy kierownicy - posiadam jednak specyficzny wariant wyposażenia GT-line i może to być związane z innym jej zestrojeniem.
4,0
Karoseria
Powłoki lakiernicze i elementy metalowe konstrukcji nieźle się trzymają jak na wiek. Niestety problemem w tym modelu jest szyba przednia, która jest cienka i delikatna co sprawia, że jest podatna na pęknięcia i zarysowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Adekwatna do typu samochodu - należy jednak pamiętać że czujniki parkowania w takich samochodach przy parkowaniu w mieście są już czymś niezbędnym.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra. Trochę zaskakuje rozwiązanie mechanizm tempomatu (przełącznik przy podłokietniku) jednak szybko można się przyzwyczaić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
I tutaj niestety zaskakuje negatywnie - klimatyzacja nie radzi sobie z chłodzeniem w bardzo upalne dni pomimo ustawienia manualnie na ma maksymalne chłodzenie. Co więcej przy niewielkiej różnicy temperatur w środku i na zewnątrz w trybie automatyczny, pomimo istnienia opcji "Fast" klimatyzacja po pewnym czasie ustawia się na coś w rodzaju trybu jałowego/eko i nie utrzymuje ustawionej temperatury wnętrza. Nadmieniam, że instalacja została sprawdzona i obsłużona - wiec problem może być w złych założeniach projektowych instalacji - zielona choroba umysłowa zabija motoryzację już od wielu lat...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ktoś by mógł powiedzieć że z tył mogłoby być więcej miejsca na nogi - ale to nie segment D. Przestrzeni jest adekwatnie do segmentu samochodu.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre - normalna rozmowa z pasażerem z tył jest możliwa do 150km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części i materiałów eksploatacyjnych w normie. Niestety spalanie około litra większe niż pierwotnie zakładałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Renault ze względu na eksperymenty z zielonym szaleństwem (downsizing) oraz zakładaną awaryjność nie jest faworytem kupujących na rynku wtórnym. Z tego powodu cena modelu pomimo panującej na rynku wtórnym drożyzny jest atrakcyjna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie odnotowałem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przepustnica (elektroniczna) do wymiany - odziedziczona po poprzednim właścicielu. Przy tym przebiegu może się jednak zdarzyć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Grandtour Facelifting