Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour Facelifting
hiciu_24,
ponad rok temu
Silnik 2.0 16v 140KM 103kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
196 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Wybrany na zasadzie kompromisu między charakterem użytkowania (głównie krótkie dojazdy i niski roczny przebieg - benzyna), małymi rozmiarami miejsca do parkowania (samochód faktycznie kompaktowy jak na to co oferuje) i charakterystyką jazdy (komfort i bezpieczna jazda poprzez posiadanie zapasu mocy). Samochód ze specyficznym układem napędowym, jak na kompakt pojemy i dający względny komfort. Nie jest też najwolniejszy na drodze. Charakterystyki pojazdu wskazują na samochód przeznaczony do jazdy na średnich dystansach do 200km w ruchu mieszanym, wtedy jego zalety zdecydowanie przewyższają wady.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wolnossący, pomimo tego te 140KM trochę już czuć. Silnik radzi sobie z samochodem nieźle. Można utrzymać stałą prędkość autostradową (marszową) około 150km/h. Jego osiągi ogranicza skrzynia biegów niemniej jednak jeśli ktoś kupuje konfigurację ze skrzynią CVT to musi to zrozumieć.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia CVT pracuje aksamitnie, niestety ma to swoją cenę w postaci wrażliwości na eksploatację. Źle eksploatowana szybko ulega awarią. Skrzynia nie lubi ciężkiej nogi, z tego powodu samochód nie kwalifikuje się na "wyścigi rydwanów". Ma też tendencję do przegrzewania się przy utrzymywaniu wysokich prędkości przez dłuższy czas (jazda autostradowa powyżej 150km/h) - na szczęście jest czujnik temperatury, który pokazuje kiedy zwolnić lub zjechać na pit-stop. Nie lubi także pracy pod obciążeniem nie rozgrzana do temperatury roboczej. Za to lubi częstą wymianę oleju - niektóre źródła wskazują na co 30 tyś km. Kulturą pracy jednak bije na głowę te wszystkie zautomatyzowane wynalazki (w mojej opinii z DSG włącznie).
4,0
Układ jezdny
Przeciętny, adekwatny do klasy samochodu. Na uwagę zasługuje jedynie lepsza (w moim odczuciu) niż w innych kompaktach precyzja pracy kierownicy - posiadam jednak specyficzny wariant wyposażenia GT-line i może to być związane z innym jej zestrojeniem.
4,0
Karoseria
Powłoki lakiernicze i elementy metalowe konstrukcji nieźle się trzymają jak na wiek. Niestety problemem w tym modelu jest szyba przednia, która jest cienka i delikatna co sprawia, że jest podatna na pęknięcia i zarysowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Adekwatna do typu samochodu - należy jednak pamiętać że czujniki parkowania w takich samochodach przy parkowaniu w mieście są już czymś niezbędnym.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra. Trochę zaskakuje rozwiązanie mechanizm tempomatu (przełącznik przy podłokietniku) jednak szybko można się przyzwyczaić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
I tutaj niestety zaskakuje negatywnie - klimatyzacja nie radzi sobie z chłodzeniem w bardzo upalne dni pomimo ustawienia manualnie na ma maksymalne chłodzenie. Co więcej przy niewielkiej różnicy temperatur w środku i na zewnątrz w trybie automatyczny, pomimo istnienia opcji "Fast" klimatyzacja po pewnym czasie ustawia się na coś w rodzaju trybu jałowego/eko i nie utrzymuje ustawionej temperatury wnętrza. Nadmieniam, że instalacja została sprawdzona i obsłużona - wiec problem może być w złych założeniach projektowych instalacji - zielona choroba umysłowa zabija motoryzację już od wielu lat...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ktoś by mógł powiedzieć że z tył mogłoby być więcej miejsca na nogi - ale to nie segment D. Przestrzeni jest adekwatnie do segmentu samochodu.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre - normalna rozmowa z pasażerem z tył jest możliwa do 150km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części i materiałów eksploatacyjnych w normie. Niestety spalanie około litra większe niż pierwotnie zakładałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Renault ze względu na eksperymenty z zielonym szaleństwem (downsizing) oraz zakładaną awaryjność nie jest faworytem kupujących na rynku wtórnym. Z tego powodu cena modelu pomimo panującej na rynku wtórnym drożyzny jest atrakcyjna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie odnotowałem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przepustnica (elektroniczna) do wymiany - odziedziczona po poprzednim właścicielu. Przy tym przebiegu może się jednak zdarzyć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW
[l/100km]