Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour Facelifting

agartii, 12 lat temu
Silnik 1.6 16v 110KM 81kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane III Grandtour Facelifting 1.6 16v 110KM 81kW 2012-2013 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo przyjemne i stabilne zachowanie na krętych drogach, do tego w miarę komfortowe. Bardzo podobne jak te w Fordach o czym już wspominałem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wyciek oleju
Karoseria : Złe spasowanie tylnego zderzaka
4,0
Całokształt
Ciekawe auto o ponad przeciętnym wyglądzie. Dużo osób zwraca na nie uwagę. Po za wyglądem to niczym szczególnym się nie wyróżnia. Można się nim pochwalić. I to by było tyle w temacie. Ważne że się podoba kobietom, jeśli takie jej kupisz to będzie szczęśliwa że może takim jeździć i będzie uważać że jest to najlepsze auto na świecie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wyścigówka to, to nie jest jeśli chodzi o dynamikę. Trochę głośny powyżej 3000 tyś, ale w miarę elastyczny. Co ciekawe, dzięki 6 stopniowej skrzyni można nim jeździć po mieście wykorzystując wszystkie biegi. Wtedy cały czas obroty silnika można utrzymać na poziomie 1800-2200 (zgodnie z zaleceniami asystenta zmiany biegów). Efekt, to przyzwoite spalanie w mieście. Jak ktoś chce poczuć adrenalinkę to może i na 6tyś wkręcać silnik, wtedy można poczuć drugi charakter tego samochodu.
4,0
Skrzynia biegów
Ma swoje wady i zalety. Najpierw to trzeba się nauczyć ją obsługiwać. Szósty bieg w tej skrzyni odpowiada biegowi 5-temu w autach z 5-cioma biegami. Ten dodatkowy bieg nie jest na autostrady tylko po to aby lepiej wykorzystać potencjał silnika i jego moment obrotowy. Więc szczególnie w mieście trzeba dużo wiosłować. Dzięki temu mamy za to mniejsze zużycie paliwa. Lewarek nie zachwyca precyzją, co trochę ogranicza przyjemność prowadzenia.
5,0
Układ jezdny
Porównywalny z tym zastosowanym w Fordach. Megankę miałem okazje testować w górach na bardzo krętych drogach REWELACJA :-). Pojawił się uśmiech i była radość.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupki boczne z przodu troszeczkę przysłaniają, lepiej również zamówić sobie czujniki parkowania. Są jednak troszkę mało czułe i mniej precyzyjne jak te np. które miałem w skodzie.
3,0
Ergonomia
Malutkie przyciski od klimki i radyjka to największy mankament, dobrze że chociaż mam sterowaniem radyjkiem przy kierownicy. Natomiast dość czytelne są te specyficzne zegary deski rozdzielczej. Fotele wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimka+ciemne szyby z tyłu bardzo dobrze radzą sobie w upalne dni. Nie wiem jak będzie w zimie, ale biorąc pod uwagę że to benzyna, to zapewne szybko wnętrze będzie nagrzewane
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu z tyłu i w bagażniku, No, może za wyjątkiem szerokości tylnej kanapy. Troszeczkę przy ciasnawo, ale za to duża przestrzeń na nogi, gorej z tą na głowę.
3,0
Wyciszenie
Silnik głośny powyżej 3000 tyś. Może jakby założyli podbitkę pod maskę silnika byłoby lepiej. Ale to przecież koszt 1 euro na samochód.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy jak tym autem jeździmy. Jeśli słuchamy się asystenta zmiany biegów (obroty silnika oscylują przy ok 2000tyś obr.) to możemy ze zużyciem zbliżyć się do silników diesla. Mi się udało w trasie raz zejść poniżej 5,5 l/100km jak był na dotarciu i nie przekraczałem na silniku 3000 tyś obr. (Niestety wynik całości popsuł odcinek S7 gdzie lekko przekraczałem 3000 tyś). Czym cięższa noga tym wyższe spalanie. Duży plus za okresy przeglądowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Prawie full opcja bez skóry za cenę Volkswagena Polo w wersji podstawowej. Materiały użyte we wnętrzu wysokiej jakości. Zastanawiałem się nad Kią i Hyundaiem, były w podobnej cenie ale wygląd nie ten a wnętrze waliło u nich chińskimi plastikami. Podobnie zresztą w Skodzie, tam za chińczyka w środku trzeba było zapłacić natomiast więcej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Obowiązuje tu krzywa wannowa zużycia. Na dzień dobry już się pojawiły problemy związane z niedbałością montażu. Wyciek oleju, złe spasowanie zderzaka. Zobaczymy co przyniesie kolejny dzień. Może po tej zadyszce na początku potem będzie OK. Na szczęście dla świętego spokoju dokupiłem za 900 PLN gwarancję na kolejne 2 lata.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie wystąpiły.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Grandtour Facelifting