Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour Facelifting

morpheus, 7 lat temu
Silnik 1.4 TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 71 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Megane III Grandtour Facelifting 1.4 TCe 130KM 96kW 2012-2013 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mocny i cichy.
5,0
Całokształt
Rewelacyjny samochód. Renault udowodniło tym modelem, że wie jak robić solidne, dobrze jeżdżące, dobrze wykonane i po prostu ładne samochody. Do tego rozsądne koszty utrzymania (i to nawet w ASO). Jak dla mnie, to strzał w dziesiątkę!
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały silnik. Odpowiednia moc i bardzo wysoka kultura pracy. Silnik jest ponadprzeciętnie cichy - znajomy rowerzysta wjeżdżając przede mną na parking w budynku powiedział, że nie mógł uwierzyć, że jedzie za nim samochód. Narzekać można co najwyżej na stosunkowo wysokie spalanie (7,5-8,5l/100km), i fakt, że maksymalny moment obrotowy dostępny jest dopiero od ok. 2200obr/min. Poza tym - bajka.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma się właściwie czego przyczepić. Skrzynia w każdych warunkach (lato, zima - upał, mróz) pracuje bez zarzutu. Biegi wchodzą pewnie, z umiarkowanym oporem, lewarek "nie lata" na biegu jałowym. Nie daję jednak najwyższej oceny, bo jednak "feeling" jest nieco gorszy niż w takim np. focusie.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie i komfort podróży - po prostu rewelacja! Samochód ma idealnie wypośrodkowane wyprofilowanie zawieszenia i układu kierowniczego - z jednej strony jest komfortowo, a z drugiej - doskonale skręca i daje wyczucie drogi. Niemal ideał.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma na co narzekać. We wszystkich kierunkach jest dobrze. Standardowo przeszkadzają nieco słupki i lusterka.
4,0
Ergonomia
Jest naprawdę nieźle - większość rzeczy na swoim miejscu. Pewne zastrzeżenia można mieć do "joysticka" pod prawą ręką za kierownicą - średnio rozwiązane pokrętło do zmiany stacji radiowej. Także przycisków na kierownicy jak na lekarstwo - tylko sterowanie tempomatem. Ogólnie - jest OK, choć do kilku rzeczy trzeba się po prostu przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze. Klima automatyczna - dużo możliwości regulacji poszczególnych parametrów razie potrzeby. Ogrzewanie w porządku, choć przy temperaturze poniżej -5 st.C silnik ma pewien problem, żeby się rozgrzać do optymalnych parametrów. Czasem zdarza się, że już po optymalnym rozgrzaniu silnik potrafi znowu się schłodzić. Nie wpływa to w żaden sposób na komfort jazdy, ale nieco "dziwne".
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer nie mają na co narzekać - miejsca na ramiona i nogi wystarczająco. Z tyłu trzy osoby pojadą, choć nie wybitnie komfortowo. Przy zamontowaniu dwóch fotelików - nikt już w środek nie wejdzie, nie zmieści się też już trzeci fotelik.
5,0
Wyciszenie
Jak już pisałem przy opisie silnika - pod względem wyciszenia jest to po prostu czysty luksus. Silnik słychać wyłącznie podczas dynamicznego przyspieszania. Na co dzień niemal się o nim zapomina. Poza silknikiem nie dopływają do kabiny żadne szczególne dźwięki. Co oczywiste - przy wyższych prędkościach docierają szumy powietrza opływającego samochód.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moim zdaniem koszty są naprawdę przyzwoite. Serwisuję samochód w ASO i trudno mi szczególnie narzekać. Koszty przeglądów są akceptowalne. Żadnych większych usterek nie miałem, więc trudno mi mówić o kosztach części innych niż eksploatacyjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały stosunek jakości do ceny. Można wyhaczyć niezłą okazję na wyprzedaży. Niedrogi w utrzymaniu. Jedynym kłopotem jest stosunkowo szybka utrata wartości (francuzy w Polsce nie są specjalnie cenione), więc przy sprzedaży cena może rozczarować. Trzeba to po prostu brać pod uwagę przy kupnie samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na gwarancji wymiana sprzęgła (piski przy wysprzęglaniu). Do tego wymiana połamanych osłon amortyzatorów z przodu. Poza tym - kompletnie nic przez 70tys. km. I gdzie ta legendarna zawodność Renault? :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zupełnie nic. Wręcz nudno :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 26

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Grandtour Facelifting