Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour Facelifting 2013

Endrju, 3 lata temu
Silnik Energy TCe 115KM 85kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Megane III Grandtour Facelifting 2013 Energy TCe 115KM 85kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Układ elektryczny
Układ elektryczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Jestem pierwszym właścicielem i ostatnio zacząłem się rozglądać za nowym samochodem. Ale po testach nowej octavii i leona oraz kilkuletniej bmw F31 zdałem sobie sprawę, że chyba nie doceniałem mojej meganki. Jest to oczywiście moja subiektywna ocena ale do rzeczy. Samochód jak najbardziej poprawny i komfortowy z najładniejszym przodem po ostatnim lifcie. Bardzo wygodne fotele - po trasach kilkuset kilometrów nie odczuwałem żadnego zmęczenia czy bólu pleców. Jetem mega pozytywnie zaskoczony układem elektrycznym. Karta (bez hands free) nie sprawia jakichkolwiek problemów, do tej pory przepaliła się tylko jedna żarówka świateł mijania. Silnik trochę za słaby, we dwie osoby całkiem dynamiczny ale w cztery osoby + bagaż to już zdecydowanie brakuje mocy. Jeśli ktoś jest w stanie zaakceptować kilka mankamentów i będzie regularnie go serwisować, to auto odwdzięczy się bezproblemową eksploatacją.
Wrażenia
3,0
Silnik
Cichy, bardzo przyjemna kultura pracy (szczególnie w porównaniu z 1.6 16v). Silnik za słaby do tego samochodu, we dwie osoby jeszcze całkiem dynamiczny ale w cztery + bagaż to już zdecydowanie brakuje mocy.Na gwarancji była uszczelniana osłona łańcucha rozrządu (podobno to wada fabryczna - za cienka warstwa uszczelki). Po naprawie ok, zero wycieków. Od nowości bierze olej - ok 0,8 - 1 litr/10000 km ale chyba ten typ tak ma. Wymieniam olej z filtrami co 10-12 tys. km i jak na razie żadnych więcej problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie całkowicie bez zarzutów, biegi wchodzą bezproblemowo, jest OK. Może tylko trochę za krótka jedynka.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie twarde ale zarazem komfortowe, może nie prowadzi się tak jak wielowahacz ale jest pewnie i stabilnie. Zawieszenie trwałe, nie wymieniałem jeszcze niczego oprócz łączników stabilizatora. Wytrzymują ok 30 tys km co trochę irytuje ale koszty wymiany są niewielkie. Pozytywnym zaskoczeniem jest trwałość tarcz hamulcowych. Tył wytrzymał 80 tys km, a na przodzie mam jeszcze oryginalne.
5,0
Karoseria
Zdecydowanie 5 gwiazdek. Bardzo ładne proporcje, wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu jest trochę słabo ale tylko podczas parkowania. Zdecydowanie przydadzą się czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Generalnie bez zarzutu, wszystko jest na swoim miejscu poza małymi wyjątkami. Rewelacyjne sterowanie radiem spod kierownicy. Z minusów to trochę za jasne oświetlenie cyfrowych zegarów w nocy (ale jest regulacja natężenia oświetlenia). Trochę dziwne umiejscowienie włącznika tempomatu/ogranicznika na środkowym tunelu pod podłokietnikiem. Ale przyzwyczaiłem się do tego i mi to nie przeszkadza, dlatego 5 gwiazdek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimę automatyczną więc ustawiam sobie tylko temperaturę. W lato chłodzi, w zimę grzeje. Jak do tej pory żadnych usterek . jest OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość miejsca na nogi i kolana zarówno z przodu jak i z tyłu nawet jak fotel kierowcy jest w najniższej pozycji. W Megane IV przy takim ustawieniu fotela nie miałem miejsca na stopy jak usiadłem z tyłu. Bagażnik pojemny i ustawny. Nawet podczas wakacyjnych wyjazdów zawsze udało mi się spakować "pod roletę". Brakuje mi trochę tylnego podłokietnika, który znacząco by podniósł komfort podróżowania z tyłu ale nie mogłem go zamówić nawet w opcji :-). Za to jedna gwiazdka mniej.
4,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach silnika prawie nie słychać, Przy prędkościach autostradowych zaczyna się już robić głośno ale słyszalne są opory powietrza i szum opon a nie dźwięk silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymieniam głównie olej ( co 10-12 tys km) i materiały eksploatacyjne. Generalnie jak do tej pory nie miałem żadnych nieprzewidzianych napraw podnoszących koszty eksploatacji. Spalanie jak na ten silnik mogłoby być trochę niższe ale jest do zaakceptowania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak za takie pieniądze jest OK. Materiały wykończeniowe przeciętnej jakości ale dobrze spasowane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W podszybiu we wgłębieniach na ramiona wycieraczek zbiera się kurz i piach, co skutecznie zapycha odpływ wody. Co kilka tygodni muszę to czyścić żeby odpływy były drożne. Poza tym, reszta OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nic się nie dzieje i oby tak dalej. Generalnie jest to bardzo udany model.

Pb - zużycie paliwa dla silnika Energy TCe 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Grandtour Facelifting 2013