Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Coupe

kar_k, przed chwilą
Silnik 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Megane III Coupe 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Lubię jak się prowadzi to auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie ma ich dużo i nie unieruchamia mi auta na tygodnie.
5,0
Całokształt
Najciekawsze auto z tamtych lat. Uważam że Renault w tych latach dużo poprawiło, ale przyszła era dowsizingu silników i ten model (oraz silniki) musiały odejść. Mam wersję 1.9 dCi 130hp FAP. Użytkuję od 2 - 3 lat trzaskając trasy, około 60 tyś zrobiłem od zakupu. Mam okazję jeździć innymi autami (obecne SUV) i mogę powiedzieć że nie ma auta, które prowadzi się tak dobrze w tych pieniądzach i z tym rocznikiem. Niski środek ciężkości, zwarta zdrowa buda i układ kierowniczy, który się usztywnia z większą prędkością zachęca do jazdy. Trzeba uważać tylko na to że to auto jest sztywniejsze i niższe niż obecne auta i można sobie zrobić nieprzyjemną przecierkę. Nie wiem czy znajdę lepsze auto (pod kątem prowadzenia i takiej prostej radości z jazdy) gdy będę musiał wymienić Megane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Największa zaleta tego pojazdu. Niezawodny, solidny o stałej charakterystyce mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, ale nie tak jak w pojazdach droższej klasy. Porównując do obecnych aut dużo lepsza.
5,0
Układ jezdny
Sztywny pojazd więc i bardzo dobrze sie prowadzi. Megana jest w niektórych zakrętach lekko nadsterowna i trzeba to wziąć pod uwagę. Nie jest to wada, a cecha która angażuje w prowadzenie i mi się to podoba.
5,0
Karoseria
Ocynk, jak nie bita jest bez korozji. Coupe było produkowanie w innej fabryce z lepszą kontrolą jakości.
Komfort
3,0
Widoczność
Mi nie przeszkadza. Dla niektórych słupek A i C dużo ogranicza. Dodanie czujników parkowania (tył) lub zakup wersji wyposażenia z czujnikami lub kamerą pomoże.
4,0
Ergonomia
Mi nie przeszkadza, ale nie każdemu to spasuje. Pilot za kierownicą do nauczenia bez patrzenia. Sterowanie tempomatem jest inne. Fotele są wygodne, wersje z dodatkową regulacją lędźwi ratują mnie na trasie. Pozycja za kierownicą angażuje w dobrą technikę jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Uważam że wersja z automatyczną klimatyzacją robi robotę. Chłodzi i grzeje jak powinna
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera jest idealnie. Dla osób w tyle już nie. To bardziej 2-os kombi z opcją tylnego siedzienia. Nie jest to auto rodzinne.
5,0
Wyciszenie
120 licznikowe komfortowe. 130 licznikowe akceptowalnie. 140 licznikowe po 6h trasy huczy mi w uszach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis coroczny (olej, filtry) oraz wymiany osprzętu i mechanicznych części nie są drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po 60 tyś przebiegu koszt przejechania 1km to 42 gr na przestrzeni ostatnich lat. Mam ciężką nogę, a dużo w trasach latam (70%).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Woda która się dostanie się nie tam gdzie powinna spowoduje problemy. Gdy wyeliminowałem problem usterki spalających się żarówek i znikły. Inaczej miałem reakcję łańcuchową palących się żarówek. Pękające plastiki mocujące to i owo gdy się za mocno pociągnie to standard.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zaskakująca. Wymiany na czas wszystkiego i dbanie o częste wymiany oleju i dobre paliwo zapewnia bezawaryjność. Jedyna rzecz jaka się każdemu może zepsuć to układ klimatyzacji (niektóre przewody). Sprężarka w końcu padnie, moja już sygnalizuje. To jest wada fabryczna tego modelu. Wymiana na zamiennik uratuje sytuację.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi FAP 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane III Coupe