Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Coupe

Jerzy, 5 lat temu
Silnik 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Megane III Coupe 2.0 16v TCe 180KM 132kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Świetny napęd, dający olbrzymią frajdę a ma tylko 180 kM.
5,0
Całokształt
Przez 10 lat Meganka nie zawiodła mnie nigdy w trasie. Daje duża przyjemność z jazdy, porównywalna z samochodami 3, 4 razy droższymi. Jeżeli ktoś jest fanem motoryzacji i nie przywiązuje wagi do "metki" to ten samochód sprawi mu wiele frajdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejszy punkt Meganki. Jeden z ostatnich żeliwnych bloków. Świetna charakterystyka i duża niezawodność. Wysilenie turbiną jest rozsądne i nie wpływa na długowieczność podzespołów silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Bezawaryjna, jednak haczenie zwłaszcza jedynki może niektórym kierowcom nie odpowiadać.
5,0
Układ jezdny
Świetny, zarówno jeśli chodzi o trakcję jak i zachowanie w zakrętach. W dowolnym momencie mamy pełna kontrolę nad lekko nadsterownym samochodem.
5,0
Karoseria
Dla mnie optimum, ponieważ jeżdżę z reguły sam. Miejsca z przodu jest dużo a ustawienia fotela i kierownicy gwarantują dobra pozycje kierowcy o wzroście do 195:).
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie widoczność jest dobra, ale mam świadomość, że dla kierowców 'nie ogarniających bryły samochodu' widoczność do tylu i skosy to wada.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Pamiętajmy, że to nie SUV ani samochód rodzinny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra. W 2011 była akcja bezpłatnej wymiany sterownika wentylacji i klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę sam, więc jest bardzo OK z przodu. Kilka razy wiozłem pasażerów i Meganka daje radę, ale widoków z tylu przez małe okienka to raczej dobrych nie ma.
4,0
Wyciszenie
Nie jest wyciszona jak german cars-y, ale nie ma tragedii.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 10 lat nic poważnego się nie wydarzyło. Standardowe wymiany eksploatacyjne (olej koniecznie co 15 a lepiej co 10 tys. km.), rozrząd i tarcze, klocki hamulcowe. Niskie koszty ubezpieczenia. Średnia spalania przez te 10 lat to 8 l. przy 50/50 trasa/miasto. Przykłady: 1 tys. km. autostrada Niemcy: 10 l./100 km., 4 tys. km. z Polski do Włoch zgodnie z przepisami, średnia 6,8 l./100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
No lepiej nie ma.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzały się niewielkie usterki typu przepalony bezpiecznik etc.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v TCe 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane III Coupe