Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Coupe-Cabriolet

mateusz_baranowski, 8 lat temu
Silnik 1.9 dCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane III Coupe-Cabriolet 1.9 dCi 130KM 96kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ciężko wybierać w przypadku, gdy całe auto naprawdę pozytywnie zaskakuje- silnik który miał być awaryjny jakoś nie chce się zepsuć, elektryka słynna z francuzów również zachowuje się niezwykle grzecznie, a dach jakoś nie chce przeciekać :)
5,0
Całokształt
Auto bardzo przyjemne zarówno w wyglądzie, jak i w prowadzeniu. Nie jest to może samochód sportowy, ale układ jezdny całkiem nieźle radzi sobie podczas ostrzejszej jazdy. Systemy bezpieczeństwa skutecznie pilnują, by auto pojechało tam, gdzie każemy mu jechać. Wykonanie wnętrza na bardzo dobrym poziomie, po mimo występowania twardych plastików nic nie trzeszczy i nie skrzypi. Auto dobrze wygląda i dobrze jeździ :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.9 dci w nowej generacji 131KM jest zupełnym zaprzeczeniem swojego 120 konnego poprzenika. Jedyne co po nim pozostało, to nazwa. Jednostka nie ma problemów z panewkami, czy szczególną usterkowością (znaną z poprzedniej generacji) i może być bez obaw użytkowana. Zła sława ma też swoje plusy- auto z tym silnikiem można tanio kupić i cieszyć się bezawaryjną jazdą !
4,0
Skrzynia biegów
Sześciobiegowa skrzynia w tym aucie to idealne rozwiązanie- szósty bieg naprawdę przydaje się nie tylko na trasię, ale i w mieście. Rozwiązanie to korzystnie wpływa na spalanie i pozwala zaoszczędzić nieco gotówki. Niestety- jak to w dieslach bywa, trzeba się namachać- początkowe przełożenia są nieco krótkie (zwłaszcza jedynka), od trzeciego biegu wzwyż jest już zdecydowanie lepiej
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się nieźle- co prawda do sportowego samochodu mu daleko, ale Cabrio nie służy zwykle do wyścigów. Swój samochód zabrałem na tor- jestem zadowolony, duża masa pojazdu trzyma auto na drodze, jednak trzeba uważać by nie przesadzić ! Masa robi swoje i szybko może się obrócić przeciwko kierującemu
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z przodu i z tyłu jest raczej średnia- kokpit ułożony jest tak, że ciężko zobaczyć cokolwiek tuż przy samochodzie- z pomocą przychodzą nam czujniki parkowania, które spisują się rewelacyjnie. Z tyłu jest podobnie- linia auta nie pozwala zbytnio dużo zobaczyć, ale jak w przypadku przodu- od czego są czujniki? Widoczność po bokach jest względnie dobra- drzwi mają co prawda wysoko położoną krawędź, ale nie ograniczają widoczności
5,0
Ergonomia
Wystarczy około 5minut poświęcić na zapoznanie się z przyciskami w kabinie i czujemy się jak "ryba w wodzie"- wszystko jest tam gdzie być powinno, tempomat i ogranicznik prędkości umieszczony jest w wygodnym miejscu, obsługa nawigacji nie jest skomplikowana. Jedyne do czego można się przyczepić, to pokrętło sterowania głośnością radia- kto wymyślił by było tak schowane i niewielkie ?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa naprawdę dobrze, auto moment się rozgrzewa, natomiast wentylacja? Cóż dach w bagażnik i mamy pełny przewiew ! Jeżeli wolimy jednak klimatyzację, to nie ma ona problemów ze schłodzeniem wnętrza i zapewnieniem komfortu nawet dla osób z tyłu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają bardzo dużo miejsca, niestety z tyłu już tak różowo nie jest- maksymalnie odsunięty fotel eliminuje całkowicie możliwość posadzenia kogoś z tyłu. Dodatkowo przy rozłożonym dachu z tyłu mocno wieje, ale to chyba każde cabrio już tak ma
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle- w środku jest cicho i przyjemnie, uszczelki skutecznie izolują wnętrze od dźwięków ze świata zewnętrznego.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety to jest najsłabsza strona tego samochodu- części takie jak filtr paliwa (który wypadałoby wymieniać za każdym razem z olejem) są stosunkowo drogie. Dodatkowo większość ubezpieczalni liczy sobie duże dopłaty z tytułu, iż jest to kabriolet
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko znaleźć auta w podobnych rocznikach i pakietach wyposażenia w cenie Renault Megane CC- niemieccy konkurenci są zwykle sporo drozsi, a wcale nie oferują sobą więcej. Francuskie kabrio jest jak najbardziej trafnym wyborem, bo za dużo mniejszą kwotę dostajemy auto równie nie zawodne i dobrze wykonane, co te z niemiec !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zanotowałem, żadnych niepokojących usterek nie związanych bezpośrednio z eksploatacją- "słynna" francuska elektryka wciąż NIE daje o sobie znać, a "super awaryjny" silnik 1.9 dci jakoś nie chętnie chce się zepsuć. Wszystko działa jak powinno pomimo tych 6ciu lat na karku i ponad stu tysięcy kilometrów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory nic, co przekraczałoby budżet 500zł nie uległo awarii- auto jest trwałe i w zasadzie jak do tej pory wymagało jedynie czynności serwisowych związanych z codzienną eksploatacją

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Coupe-Cabriolet