Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Sedan

dave91, 7 miesięcy temu
Silnik 1.6 i 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 286 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Megane II Sedan 1.6 i 16V 115KM 85kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Moja opinia na temat tego modelu jest bardzo pozytywna podkreślam, że oceniam samochód jako niemal 20 letni i porównuję do innych modeli w tej samej klasie i przedziale cenowym. Megana ma na prawdę sporo plusów, całokształt psują nieco drobne usterki, których natłok czasem irytuje, jednak nie są to usterki które wykluczają pojazd z użytkowania, warto dobrze obejrzeć autko pod tym kątem przed ewentualnym zakupem. Dobrze też jest sprawdzić stan koła zmiennych faz rozrządu na którego wymianę będzie trzeba przeznaczyć kilka stówek. Cała reszta to pierdoły, które zrobimy tanim kosztem. Biorąc pod uwagę ceny niemieckich i japońskich konkurentów jesteśmy w stanie kupić często auto tańsze o przynajmniej kilkaset złotych a czasem nawet kilka tysięcy, nie sprowadzane, z udokumentowaną historią, pewnym przebiegiem i atrakcyjnym wyposażeniem. Nie patrząc na stereotypy powtarzane przez "znawców" motoryzacji jedynie na podstawie tego co usłyszeli od innego "znawcy"- sąsiada, autko na prawdę warte zainteresowania, trzeba jedynie dobrze obejrzeć je przed zakupem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo żywotny, przy prawie 300 tys. praktycznie bezproblemowy, jedyne co zauważyłem to fakt, że delikatnie się "pocił", co w przypadku prawie 20 letniego samochodu chyba nie jest jeszcze katastrofą. Drobne problemy miałem też z kołem zmiennych faz rozrządu, objawiające się tym, że samochód po dłuższym postoju nie odpalał za pierwszym razem i głośno przy tym charczał. Wymiana kzfr rozwiązała problem. Poza tym silnik bardzo fajny, trwały, dynamiczny, 116 koni w taj lekkiej budzie w połączeniu ze zmiennymi fazami rozrządu daje zadowalające osiągi, silnik dobrze pracuje tez z LPG.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracowała bez zarzutu, bardzo elastyczna, praktycznie bezproblemowa. Nie miałem z nią żadnych kłopotów przez cały okres użytkowania.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny zasługuje na 4+ Biorąc pod uwagę stan dróg, jest całkiem nieźle zważywszy na to, że zawieszenie nie jest pancerne to chociaż nie jest skomplikowane i drogie w naprawach. Nie jest to na pewno samochód do sportowej jazdy, dość miękkie zawieszenie sprawia, że przy dużych prędkościach auto nie zachowuje się tak pewnie jak można by oczekiwać. Plus za to podczas jazdy miejskiej i przy normalnych prędkościach na trasie. Miękkie, dobrze zestrojone zawieszenie daje na prawdę poczucie komfortu w tej klasie i przedziale cenowym.
5,0
Karoseria
Karoseria bez większych wad, jeśli samochód nie był bity, nie gnije w przeciwieństwie do większości konkurencji. Warstwa lakieru mogłaby być ciut grubsza ponieważ tak cienka jak ta w megance jest dość podatna na zarysowania, ale i tak uważam, że nie ma tragedii.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność raczej standardowa, nie zasługuje na negatywną opinię, boczne lusterka dają dość dobre pole widzenia, słupki nie przeszkadzają w zauważaniu ani pieszych ani nadjeżdżających pojazdów. W tym modelu jest na prawdę dość dobrze.
5,0
Ergonomia
Tutaj ocena dość subiektywna ponieważ w moim przypadku jest to kwestia przyzwyczajenia do renówki. Wszystko jest bardzo przejrzyste, intuicyjne, wszystkie potrzebne funkcje są "pod ręką". Sporo przydatnych schowków, bajerów, podłokietnik z przodu i z tyłu też dają dobry efekt. Uchwyt na kubek w takim miejscu, że czasem nieco przeszkadza, po drugie też jest dość płytki i nie każdy kubek będzie idealnie się trzymał, ale to już drobiazgi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód nagrzewał się na prawdę szybko, co w moim przypadku (Skandynawia) naprawdę bardzo korzystnie wpłynęło na ocenę. Nawiew pracuje bez zarzutu jest dość cichy, chłodzenie w lato również zasługuje na pochwały, klima w tym aucie to na prawdę duży atut.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód w swojej klasie spisuje się dość dobrze, nie jestem zbyt wysoki, ale lubię odsunąć sobie fotel tak nie trzymać kolan przy samej kierownicy a mimo to pasażerowie z tyłu nadal maja sporo miejsca na nogi. Na szerokość też nie jest źle, w zimę w kurtkach zimowych podróżując w 4 osoby nie jest ciasno a od biedy nawet 5 osób da radę.
5,0
Wyciszenie
Całkiem dobre wyciszenie w połączeniu z cichą pracą silnika daje na prawdę zadowalający efekt. Jeśli dodamy do tego jeszcze dość miłe w odczuciach z jazdy zawieszenie, mamy na prawdę namiastkę komfortu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W moim egzemplarzu który był zadbany i sprawdzony przed zakupem nie występowały żadne kosztowne usterki, jedyna denerwująca bolączka, która pochłonęła kilka stówek z zmienne fazy rozrządu, które jednak po wymianie pracowały fantastycznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że w tej cenie samochód na prawdę wart zainteresowania, na tle niemieckiej czy japońskiej konkurencji jest na prawdę tani w zakupie a możemy nadal dorwać dobry egzemplarz, który posłuży jeszcze parę ładnych lat.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj sporo rzeczy do poprawki, drobne usterki nie mają większego wpływu na użytkowanie jednak ich natłok może denerwować bardziej pedantycznych kierowców takich jak ja. Niedziałająca szybka elektryczna, nieświecąca żarówka, czasem problem z otwarciem samochodu z pilota w deszczowe dni mogą doprowadzić do poirytowania.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek, jedyna która okazała się nieco bardziej kosztowna to zmienne fazy rozrządu o których już pisałem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane II Sedan