Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Sedan

JerzyP, 19 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 98KM 72kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 18 tys. km
Renault Megane II Sedan 1.4 i 16V 98KM 72kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Wymiana przednich żarówek to już kuriozum. Wymiana przy załadowanym bagażniku to już 1,5 godziny. Nalezy podnieść samochód jak do wymiany koła i posiadać rekę tak cienką jak przedszkolak. Medal dla konstruktora za szczyt głupoty i opis w instrukcji obsługi jak należy zdjąć i założyć sprężynkę !!
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra elastyczność silnika, wysoka kultura pracy. Silnik żwawy.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi przełacza sie dobrze. Pojawiają się kłopotu z załaczeniem dwójki. Na zewnątrz zbyt głośny hałas zmiany biegów.
1,0
Układ jezdny
1. Zawieszenie przednie bardzo słabe wytrzymałościowo. Niewłaściwie zaprojektowane łożyska górne kolumn McPerson po wymianie w okresie gwarancji zawieszenie do remonu po 2 latach - łożyska już się rozsypały. Konstruktorzy nie zapewnili przy bardzo dobrych parametrach hamowania, duża średnica kół (występuje duży moment) i wzroście masy przodu samochodu dobrego rozwiązania elementów zawieszenia. 2. Zawieszenie tył. To jest już apogeum rozwiązania technicznego. o ile samochód prowadzi się wpaniale na drodze suchej to niewielka ilość śniegu lub występujące oblodzenie jest powodem wożenia i obracania od lewa do prawa. Prowadzenie to prawdziwa ekwilibrystyka. Powodem jest zbyt duże pochylenie kół i zbyt agresywna zbiężność w zależności od załadowania bagażnika (pochylenie koła zwiększa zbiezność). Dochodzi to do 17 mm. Życzę dobrego samopoczucia i ujścia z życiem konstruktorowi zawieszenia na pustej drodze. Rozumiem że, we Francji nie ma śniegu! Konstruktorzy na Sybir to się nauczą.
Komfort
3,0
Widoczność
Dobra. Tył słaby szczególnie następuje przyspieszone zachlapanie błotem tylnej szyby. Zbyt szerokie słupki przednie. Przy skręcie w prawo całkowity brak widoczności drogi na zakręcie i krawężników.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno być.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dysze nawiewu przedniej szyby zawsze odszronią prawą stronę a przed kierowcą pozostaje jeszcze długo duża plama do przekłucia wzrokiem. Może zmienić kolejność.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tył. Jak na tak szeroki samochód to szrokość tylnej kanapy nie wskazuje na to.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho słychać tylko szum powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny napraw to już zupełny kosmos.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli w następnych modelach nie usunie się wad to tylko trója.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wielkość jednego otworu na kubek na tunelu mołaby być większa.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawieszenie tylne do dupy. Trwałość przodu poniżej przeciętnej (nawet Lanos miał lepsze). Należy powiększyć rostaw otworó wzdłuż osi samochodu do mocowania beleki bagażnika z tyłu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane II Sedan 1.4 i 16V 98KM 72kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
8,5
l/100km
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane II Sedan