Zawieszenie
: Jest bardzo wygodne, aż dziwnie wygodne, w takim tanim aucie spodziewałem się, że po długiej trasie i po spotkaniu z polskimi drogami to, że będę miał dość, lecz było inaczej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Duperele, one nie lubią działać, jak pisałem, alarm, drzwi, zamek to wszystko jakoś mi dziwnie działa, lecz nie będą to drogie naprawy z tego co czytałem i widziałem
4,0
Całokształt
Autko prowadzi się wręcz genialnie jak za cenę, kupione za 5600zł, wizualnie w stanie nienajlepszym ale mechanicznie się trzyma. Komfortowy na długie trasy, pomimo swoich lat i tego, że garażowany nie był prawie nie posiada rdzy, ocynk trzyma się genialnie, w środku o dziwo dużo "bajerów" Klimatyzacja działa dobrze, jedyne minusy to elektronika, która czasem krzyczy bez powodu oraz elektryczne wspomaganie, do którego trzeba się troszeczke przywyczaić
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik super, 2.0 jedzie jak rakieta, przyśpiesze ma super, przy tej wadze jest ektremalnie zrywny i dzięki temu, że to diesel ma siłę do holowania lub jakiś przyczep, Oleju po takim przebiegu nie bierze, i z tego co mi wiadomo nigdy nie był wymieniany rozrząd (łańcuch) 2.0 jest super silnikiem, który jest godny polecenia!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi super, 241k przebiegu i jeszcze nie ma oznak zużytej dwumasy. czasem delikatnie blokuje się jedynka, ale w porównaniu z innymi tanimi autami jakimi miałem okazje jeżdzić to chodzi genialnie!. na dłuższe trasy 6 bieg jest genialny, sprzegło nie jest najlepsze ale nie ma tragedi, po kilku kilometrach do wszystkiego można się przyzwyczaić a nawet polubić charakter tego jak to wszystko chodzi.
5,0
Układ jezdny
Osobiście jestem ogromnym fanem miękkiego zawieszenia, lubię jeżdzić wygodnie, w zakręty wchodzi rewelacyjnie i po kilkuset kilometrach ciężko odczuć zmęczenie. Niby tanie autko, ale jest rewelacyjnie wygodne, nawet dziury nie wybijają zębów, do elektrycznego wspomagania trzeba się przyzwyczaić bo momentami może być ciut za mocne (przy wyższych prędkościach)
5,0
Karoseria
Po 17 latach i 241k przebiegu lakier trzyma się dobrze, rdzy prawie w ogóle nie ma, Ocynk był zrobiony dobrze a fabryce, nie wygląda nowo, design ma już swój wiek, ale osobiście jestem fanem wyglądu meganki. kiedy auto wychodziło było one całkiem do przodu z wyglądem i pomimo przestarzałego wyglądu nie wygląda to źle.
Komfort
5,0
Widoczność
To jest kombi, do tyłu jest super, do przodu i na boki jest super, jeździłem też citroen c5 i w nim jest tragedia, ani razu nie miałem problemu dojrzeć pieszego lub inne auto,
5,0
Ergonomia
Ciężko na cokolwiek narzekać wszystkie przyciski łatwo odnaleźć kontrola radia jest sprytnie za kierownicą, miejsce, którego się nie spodziewałem ale byłem mile zaskoczony jak szybko się przywyczaiłem i jak wygodnie się tego używa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi bardzo dobrze, jest automatyczna jednostrefowa, ale robi robote. łatwo jest wszystko ustawić i generalnie ciężko na cokolwiek tutaj narzekać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest super, 4 osoby w aucie, bagaż na tydzień i zero problemu, każdy miał miejsce na nogi, pasażerowie z tyłu się wyspali nawet, nawet za mną (mam 1.88m wzrostu) było miejsce dla drugiego chłopa, który też niski nie był, dużo można przewieźć.
4,0
Wyciszenie
Za 5000zł to jest szok jak dobrze jest to auto wyciszone, 170 na autostradzie i nie trzeba ani krzyczeć ani mieć radia na maksa, no generalnie jest super, nie jest to limuzyna i na pewno słychać dużo, ale z pamiecią o wieku i cenie takiego auta nie można narzekać, po trasie 240km wysiadłem, rozciągnąłęm się i byłem jak nowo narodzony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
części do tego auta są taniutkie, najgorszy jest rozrząd, lecz go rzadko będzie trzeba wymieniać oraz olej, który najlepiej co 10tyś wymieniać, ponieważ te silniki starego oleju nie lubią (zalewa się też całkiem pokaźną ilością tego oleju) ale poza tym, jakieś duperele są żałośnie tanie, dostęp do niektórych miejsc nie jest najlepszy ale wszystko jest do ogarnięcia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie mam pojęcia jaki stosunek był w 2007, ale na stan dzisiejszy, jest super, najgorszy aspekt to elementy gumowe, które jednak z czasem parcieją i zostają na rękach, u mnie większość tych elementów jest do wymiany, kierownica także była ponieważ się rozpadała, lecz plastiki oraz karoseria są na niezłym poziome, w tej cenie jest na prawde super.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu jest....różnie? Ciężko stwierdzić, ponieważ dużo tego może być z eksploatacji, lecz mam problem z prawymi drzwiami, zamkniem centralnym (ciężko chodzi w prawych dzwiach i wlewie paliwa) alarm potrafi się sam załączyć ale to prawdopodobnie przez maskę, która ma uszkodzony zamek. Poza tym, reszta się trzyma całkiem dobrze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto podobno dbane jakoś bardzo nie było, olej wymieniany co 15-18 tyś km. Ale pomimo tego, oleju nie bierze, zawieszenie było raz robione i trzyma się genialnie, mechanicznie meganka nie chcę się psuć w poważny sposób z drobiazgami ma problem, ale najważniejsze elementy są zrobione bardzo dobrze, silnik pracuje perfekcyjnie po takim przebiegu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]