Silnik
: 8,7 sek do setki. 340 Niutonów. Robi wrażenie, jakby miał dwa razy więcej. Wyposażenie i jakość materiałów może zawstydzić wszystkie Fordy, Ople i inne Szajswageny :)
5,0
Całokształt
Z pewnością najlepsze auto jakie miałem.
Pozytywnie zaskakuje przestrzeń jak na kompakt, dynamika powala jak na rodzinne wozidło. Koszty eksploatacji i awarie będę uzupełniał z czasem. Na podstawie wielu opinii i opisów zdecydowanie polecam ten model, ale warto poświęcić więcej czasu, aby znaleźć wersję z tym silnikiem. Duża szansa, że auto będzie miało bardzo bogate wyposażenie. Ja trafiłem wszystko włącznie ze skórą i nawigacją.
Wrażenia
5,0
Silnik
To mój pierwszy diesel nowej generacji (z Common Railem). Jeździłem już różnymi autami o zbliżonych mocach, ale nawet Volvo 2,5 20v 170 KM nie mogło się równać. To jest potwór. Wilk w owczej skórze. Motor cichutki, klekotu niemal nie słychać. Dynamika i elastyczność - nie do opisania. 110 kmh na budziku, 6-ty bieg, wciskamy gaz w podłogę i autko wystrzeliwuje jak z procy. Po chwili na zegarze 170 kmh i strach dalej ciągnąć :)
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjnie, bez szarpnięć, przyjemne przełączanie. Drążek mógłby być minimalnie krótszy.
4,0
Układ jezdny
Jest to moja 6-ta Renówka pod rząd i tu się trochę zaskoczyłem. Oczekiwałem typowo francuskiego kołysania, a tu... twardość rodem z Audi. Poprawnie wybiera nierówności, niby jest komfortowy, ale nie tego oczekiwałem.
Komfort
4,0
Widoczność
Nieźle, acz... Z tyłu malutkie jak na kombi okna w bagażniku. Szczególnie po przesiadce ze starej Laguny. Z drugiej strony na plus - [rzednie słupki nie przeszkadzają, co jest przypadłością większości współczesnych aut.
5,0
Ergonomia
Schowki wszędzie, nawet w podłodze. Fajny patent ze schowkami w drzwiach. Schowek przed pasażerem i ten w środkowym podłokietniku - na rękawiczki... w ilości stu par w kartonowym pudle :) Wszystkie przełączniki na swoim miejscu, intuicyjna obsługa. Maleńki minus za to, że w wersji z navi pokrętło na radiu nie służy do ściszania ,a do sterowania nawigacją. Do przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajności klimy nie miałem okazji sprawdzać, bo kończy się zima. Po nocy na dworze przy minus 3 st. już po 3 minutach jazdy zaczyna lecieć z nawiewów ciepłe powietrze. Szok jak na klekota :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tego się po kompakcie nie spodziewałem. Bagażnik 520 l i nikt nie powinien narzekać. Chcesz więcej - kup Espace \'a :)Bo w Lagunie bagażnik zdaje mi się mniejszy ! Miejsca z przodu i tyłu na nogi jak na moje niewielkie gabaryty - Maybach.
4,0
Wyciszenie
Wszystko ok. Silnik cichutki. W niespełna czteroletnim aucie świeżo przywiezionym z Niemiec już trzeszczy pokrywa schowka w prawych drzwiach. Ale to \"tylko\" Renault :)Za to
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się mniejszego spalania, ale zaznaczam, że mam go dwa tygodnie i jeszcze jestem pod wrażeniem dynamiki. Za parę tygodni powinienem go lepiej wyczuć ze spalaniem. Ceny poza ASO kilkakrotnie niższe. Orientowałem się wstępnie w kosztach części - porównywalne z niemiecką konkurencją. Oczywiście byli właściciele Astry 1 lub Daewoo mogą dostać zawału w serwisie... Na plus - silnik ma łańcuch rozrządu (nie wymienny).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie znajdziesz nic lepszego. Jak będziesz chciał kupić Octavię albo inne Golfidło, to najpierw podjedź do pierwszego komisu, który będzie miał taką Megi i porównaj te auta. PS - kilku mechaników mnie uprzedzało, żeby nie brać pod uwagę krytycznych uwag dot,. awaryjności i jakości montażu egzemplarzy sprzed liftingu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go dwa tygodnie. Auto jest świeżo po przeglądzie w Niemczech , więc na razie nie mam co wpisać. Będę uzupełniał na bieżąco (oby jak najrzadziej) Jedyny objaw różniący auto od stanu fabrycznego jest nadpęknięty zawias w środkowym podłokietniku i pokrywa ma minimalny luz po otwarciu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]