Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Kombi

xyz_M, 12 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 101 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane II Kombi 2.0 dCi 150KM 110kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 8,7 sek do setki. 340 Niutonów. Robi wrażenie, jakby miał dwa razy więcej. Wyposażenie i jakość materiałów może zawstydzić wszystkie Fordy, Ople i inne Szajswageny :)
5,0
Całokształt
Z pewnością najlepsze auto jakie miałem. Pozytywnie zaskakuje przestrzeń jak na kompakt, dynamika powala jak na rodzinne wozidło. Koszty eksploatacji i awarie będę uzupełniał z czasem. Na podstawie wielu opinii i opisów zdecydowanie polecam ten model, ale warto poświęcić więcej czasu, aby znaleźć wersję z tym silnikiem. Duża szansa, że auto będzie miało bardzo bogate wyposażenie. Ja trafiłem wszystko włącznie ze skórą i nawigacją.
Wrażenia
5,0
Silnik
To mój pierwszy diesel nowej generacji (z Common Railem). Jeździłem już różnymi autami o zbliżonych mocach, ale nawet Volvo 2,5 20v 170 KM nie mogło się równać. To jest potwór. Wilk w owczej skórze. Motor cichutki, klekotu niemal nie słychać. Dynamika i elastyczność - nie do opisania. 110 kmh na budziku, 6-ty bieg, wciskamy gaz w podłogę i autko wystrzeliwuje jak z procy. Po chwili na zegarze 170 kmh i strach dalej ciągnąć :)
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjnie, bez szarpnięć, przyjemne przełączanie. Drążek mógłby być minimalnie krótszy.
4,0
Układ jezdny
Jest to moja 6-ta Renówka pod rząd i tu się trochę zaskoczyłem. Oczekiwałem typowo francuskiego kołysania, a tu... twardość rodem z Audi. Poprawnie wybiera nierówności, niby jest komfortowy, ale nie tego oczekiwałem.
Komfort
4,0
Widoczność
Nieźle, acz... Z tyłu malutkie jak na kombi okna w bagażniku. Szczególnie po przesiadce ze starej Laguny. Z drugiej strony na plus - [rzednie słupki nie przeszkadzają, co jest przypadłością większości współczesnych aut.
5,0
Ergonomia
Schowki wszędzie, nawet w podłodze. Fajny patent ze schowkami w drzwiach. Schowek przed pasażerem i ten w środkowym podłokietniku - na rękawiczki... w ilości stu par w kartonowym pudle :) Wszystkie przełączniki na swoim miejscu, intuicyjna obsługa. Maleńki minus za to, że w wersji z navi pokrętło na radiu nie służy do ściszania ,a do sterowania nawigacją. Do przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajności klimy nie miałem okazji sprawdzać, bo kończy się zima. Po nocy na dworze przy minus 3 st. już po 3 minutach jazdy zaczyna lecieć z nawiewów ciepłe powietrze. Szok jak na klekota :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tego się po kompakcie nie spodziewałem. Bagażnik 520 l i nikt nie powinien narzekać. Chcesz więcej - kup Espace \'a :)Bo w Lagunie bagażnik zdaje mi się mniejszy ! Miejsca z przodu i tyłu na nogi jak na moje niewielkie gabaryty - Maybach.
4,0
Wyciszenie
Wszystko ok. Silnik cichutki. W niespełna czteroletnim aucie świeżo przywiezionym z Niemiec już trzeszczy pokrywa schowka w prawych drzwiach. Ale to \"tylko\" Renault :)Za to
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się mniejszego spalania, ale zaznaczam, że mam go dwa tygodnie i jeszcze jestem pod wrażeniem dynamiki. Za parę tygodni powinienem go lepiej wyczuć ze spalaniem. Ceny poza ASO kilkakrotnie niższe. Orientowałem się wstępnie w kosztach części - porównywalne z niemiecką konkurencją. Oczywiście byli właściciele Astry 1 lub Daewoo mogą dostać zawału w serwisie... Na plus - silnik ma łańcuch rozrządu (nie wymienny).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie znajdziesz nic lepszego. Jak będziesz chciał kupić Octavię albo inne Golfidło, to najpierw podjedź do pierwszego komisu, który będzie miał taką Megi i porównaj te auta. PS - kilku mechaników mnie uprzedzało, żeby nie brać pod uwagę krytycznych uwag dot,. awaryjności i jakości montażu egzemplarzy sprzed liftingu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go dwa tygodnie. Auto jest świeżo po przeglądzie w Niemczech , więc na razie nie mam co wpisać. Będę uzupełniał na bieżąco (oby jak najrzadziej) Jedyny objaw różniący auto od stanu fabrycznego jest nadpęknięty zawias w środkowym podłokietniku i pokrywa ma minimalny luz po otwarciu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane II Kombi