Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Kombi

Przemek, 9 lat temu
Silnik 1.9 dCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 206 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Megane II Kombi 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód kupiłem w 2009 roku, jako trzyletni z przebiegiem 100tys.km, czyli sam przejechałem około 106tys.km. Auto wygodne, dobrze wyciszone, nie męczy w długich trasach, a byliśmy nim kilka razy we Włoszech czy Chorwacji. Silnik dynamiczny, w porównaniu z poprzednią - 60 konną Astrą, jest spora różnica. Jedynie zastrzeżenia można mieć do jakości wykonania, deska rozdzielcza potrafi zatrzeszczeć, szczególnie zimą. Co do usterkowości, to niedawno wymieniane miała czujnik ciśnienia turbosprężarki, pierdółka za 300zł, wcześniej poza paskiem klinowym, rozrządu, to nic nie robiłem. Elektronika - rzadko zdarzy się, zwykle zimą, że nie podświetlą mi się zegary prędkościomierza, wystarczy wyłączyć i włączyć światła. Dwa razy były jakieś błędy z komputerem klimatyzacji automatycznej, w ASO podłączyli pod laptopa i usunęli usterkę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, przy jednoczesnym niedużym spalaniu. Na autostradzie utrzymywanie stałej prędkości w granicach 160-170km/h nie stanowi żadnego problemu. Silnik w zasadzie bezawaryjny, być może dzięki temu, że jestem raczej spokojnym kierowcą, nie katuję silnika, a olej wymieniam nawet wcześniej niż zalecane.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami ciężej wchodzi jedynka, poza tym ok.
5,0
Układ jezdny
Nie mam za bardzo do czego porównać, ale pomimo, że zawieszenie jest zestrojone miękko, samochód dobrze trzyma się drogi w zakrętach, wspomaganie kierownicy mogłoby być troszkę bardziej oporne.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu, jak i na boki i z przodu doskonała, nie mam problemu z wyczuciem wielkości samochodu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Panel klimatyzacji wysoko umieszczony ułatwia sterowanie, podobnie ma się sterowanie radiem przy kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna szybko schładza wnętrze latem, trochę brakuje oddzielnych nawiewów z tyłu, jak to w niektórych samochodach można znaleźć. Zimą mógłby się trochę szybciej nagrzewać, ale podobno Diesle nabierają temperatury nieco dłużej niż benzyniaki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery osoby jadą bardzo wygodnie, piątka dorosłych ma już nieco gorzej. Jednak jak na auto kompaktowe jest bardzo dużo, wydaje mi się, że Golf IV, Corolla, Stilo, Leon mają mniej.
5,0
Wyciszenie
Jak silnik rozgrzany wyciszenie bardzo dobre, do 150km/h cichutko. Zimą na początku słychać, że to jednak Diesel.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są jakoś specjalnie drogie, są ogólnodostępne, spalanie niskie, do tej pory obyło się bez większych awarii.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wyżej pisałem, do tej pory obyło się bez poważniejszych usterek, zdarzały się problemy z elektroniką, jednak zwykle same się naprawiały. ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory nic, co droższe, się nie zepsuło, dwumasy, wtrysków, turbiny, filtra cząstek stałych jeszcze nie wymieniałem. Być może dlatego, że auto regularnie wyjeżdża w trasy.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane II Kombi 1.9 dCi 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane II Kombi