Karoseria
: W tej cenie nie dostaniesz tak praktycznego i wygodnego auta. Wystarczająco duże w środku i wystarczające małe (4,5m) do parkowania w mieście.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Różnie, bateria w karcie, czujniki w klamkach, dziura w chłodnicy klimatyzacji, maglownica.
5,0
Całokształt
Auto posiada zdecydowanie więcej zalet niż wad. Za niewielkie pieniądze otrzymujemy duży, wygodny i praktyczny samochód. Ma swoje bolączki, ale wszystko zależy od tego jak się o to auto dba. Posiada wiele rozwiązań, które znacznie później zaczęły być dostępne w tej klasie
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco dynamiczny i oszczędny, w porównaniu do TDI jest cichy. Nigdy nie było problemu z odpaleniem, nawet przy -20 stopniach. O dziwo turbina przy 300tkm wciaż oryginalna (panewki też). Bezwzględna wymiana oleju co 10tkm
4,0
Skrzynia biegów
Synchronizator 3 biegu zaczyna dawać o sobie znać. Poza tym działa sprawnie i ma dobre przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Komfortowe, ale wystarczająco pewne. Wspomaganie trochę. Zawieszenie słychać na nierównościach, ale to konstrukcja sprzed lat i auto ma swój przebieg. Psują się standardowo gumy i tuleje, bardziej wynika to z eksploatacji.
5,0
Karoseria
Zero rdzy, mimo różnych obcierek i uszkodzeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie odbiega od normy dla auto kombi z pionowo opadającą tylną klapą.
5,0
Ergonomia
Ładne wzornictwo, połączone z prostą obsługą. Trochę dziwne (typowe dla Renault) włączanie tempomatu i ogranicznika prędkości. Poza tym wszystko pod ręką, duża liczba schowków.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel więc zimą wolno się nagrzewa, klimatyzacja mimo pełnego nabicia potrzebuje trochę czasu, aby schłodzić auto. Słaba dmuchawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca, mam 176cm. Przestrzeń barażowa bardzo ustawna, dodatkowo otwierana tylko tyna szyba pomaga w przewożeniu nietypowych ładunków (np. desek tarasowych)
5,0
Wyciszenie
Przyjemnie ciche auto, oczywiście na postoju słychać diesla, ale w trasie bardzo przyjemnie się jeździ.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Regularne serwisy i częsta wymiana oleju i filtrów podnosi koszty, ale odwdzięcza się bezawaryjnością. Ma dziwne przypadłości, niedziałające mikrostyki w klamkach, łamiące się zawiasy schowków w drzwiach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Poszukaj zadbanego egzemplarza z udokumentowaną wymianą oleju i w drogę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Renault, dla równowagi, jak zrobić coś dobrze, to coś innego musi być ponad przeciętnie awaryjne. Na szczęście nigdy nie miałem problemu z dojazdem, raczej drobiazgi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poprzedni właściciel wymieniał wtryski i tarcze sprzęgła przy 150tkm. Osobiście do 300tkm miałem oryginalną dwumasę, panewki i turbinę. Autem jeździ już inny użytkownik.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]